نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
استفاده از تاکسی رباتیک یا رُبوتاکسی در لس آنجلس بسیار سادهتر از قبل شده است. ویمو(Waymo) در روز سهشنبه اعلام کرد که هر کسی در شهر کالیفرنیا ساکن است، اکنون میتواند یک سواری کاملا خودران تجربه کند و دیگر نیازی به حضور در فهرست انتظار نیست. به گزارش ایسنا، تاکسی رباتیک ویمو(Waymo) که متعلق به […]
استفاده از تاکسی رباتیک یا رُبوتاکسی در لس آنجلس بسیار سادهتر از قبل شده است. ویمو(Waymo) در روز سهشنبه اعلام کرد که هر کسی در شهر کالیفرنیا ساکن است، اکنون میتواند یک سواری کاملا خودران تجربه کند و دیگر نیازی به حضور در فهرست انتظار نیست.
به گزارش ایسنا، تاکسی رباتیک ویمو(Waymo) که متعلق به شرکت آلفابت(Alphabet) است، اوایل سال جاری از طریق اپلیکیشن ویمو وان(Waymo One)، خدمترسانی تاکسیهای رباتیک پولی را در لسآنجلس آغاز کرد، اما تقاضای زیاد باعث شد که نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر به فهرست انتظار بپیوندند. اما اکنون هرکسی میتواند این اپلیکیشن را دانلود کرده و با استفاده از ماشین خودران ویمو یک سفر رزرو کند.
به نقل از انگجت، تکدرا ماواکانا(Tekedra Mawakana)، مدیرعامل ویمو، میگوید: اکنون زمان هیجانانگیزی برای استقبال از همه افراد در لسآنجلس برای داشتن یک سواری است. خدمات ما به سرعت رشد کرده است و مسافران ما از مزایای بسیار زیاد رانندگی کاملا خودمختار استقبال میکنند.
مشتریان ویمو اکنون میتوانند نزدیک به ۸۰ مایل مربع از شهر لس آنجلس را طی کنند و این شرکت قصد دارد منطقه خدمات خود را در طول زمان گسترش دهد تا بیشتر شهر را پوشش دهد.
تا به امروز، خودروهای بدون رانندهی ویمو، صدها هزار سفر را در سراسر شهر انجام دادهاند و مسافران به طور میانگین امتیاز ۴.۷ از پنج را به این تجربه دادهاند. همچنین، نظرسنجی اخیر توسط ویمو از مسافران ویمو در لس آنجلس نشان داد که ۹۸ درصد از خدمات راضی بودند.
با این وجود در ماههای اخیر، این شرکت بدون چالش نبوده است. در اوایل سال جاری، آژانس ایمنی بزرگراه دولت ایالات متحده، تحقیقاتی را در مورد تصادفات و تخلفات رانندگی مربوط به خودروهای خودران ویمو، که در سانفرانسیسکو و فینیکس نیز فعالیت میکنند، آغاز کرد. همچنین یک مورد جدید نشان میداد که خودروهای ویمو باعث بیخوابی ساکنان در شب میشوند، زیرا آنها بیوقفه بدون هیچ دلیل مشخصی بوق میزدند.
به گفته ساکنانی که با یک خبرگزاری محلی صحبت کردند، مشکل زمانی شروع شد که ویمو شروع به استفاده از پارکینگی در محله ساوت آو مارکت برای خودروهای بدون راننده خود کرد. با توجه به ویدئوهایی که توسط ساکنان محله گرفته شده است، به نظر میرسد بوق زدن زمانی شروع میشود که یک خودروی ویمو به محل پارک خود میرسد و دنده عقب میگیرد. این مسئلهای است که به نظر میرسد خودروهای ویمو نزدیک را مجبور به بوق زدن میکند، اما دلیل آن مشخص نیست. ویمو از آن زمان اصلاحاتی انجام داده است.
انتهای پیام
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اما Perseverance فقط برای گشتوگذار آنجا نیست و در حال مطالعه سنگهای محلی و ویژگیهای زمینشناسی اطراف با ابزار Mastcam-Z و SuperCam خود است. این ربات شش چرخ به زودی، آزمایش سایش در محل را نهایی میکند و سطح برخی از سنگهای این عکس را برای مطالعه ترکیب و ساختار آنها […]
«شورای عالی انقلاب فرهنگی» نهادی تأثیرگذار و راهبردی در جمهوری اسلامی ایران، با هدف ارتقای فرهنگ و علم، از سال ۱۳۶۳ تاکنون نقشی بیبدیل در هدایت تحولات بنیادین کشور ایفا کرده است. این شورا با تدوین اسناد بالادستی، تأسیس نهادهای کلیدی و سیاستگذاری در حوزههای علمی، فرهنگی و فناوری، بستری برای توسعه پایدار و تقویت […]
هوش مصنوعی یک فناوری پیشرفته و پرکاربرد است که در حوزه آلودگی هوا و آب میتواند هم مزایا و هم معایب گوناگونی را به همراه داشته باشد. به گزارش ایسنا، تاثیر هوش مصنوعی بر آلودگی آب و هوا ممکن است بیشتر از حد تصور باشد. این فناوری میتواند به ردیابی در لحظه تغییرات آبوهوایی و […]
چالشهای مطرحشده، گروه پژوهشگران را بر آن داشت که یافتههای خود را بار دیگر با دقت بررسی کنند. در دنیای علم، پیشرفت معمولاً مسیر مستقیمی را طی نمیکند. بازبینی و آزمایش فرضیهها، بخشی جداییناپذیر از فرآیند مطالعه و برای پالایش و پیشرفت دانش، ضروری است. بیشتر بخوانید برای بررسی دوباره، گروه پژوهشگران بریستول به نمونهی […]