نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
بنابر بیانیه رسمی کمیسیون حفاظت مالی مصرفکنندگان ایالات متحده (CFPB)، شرکتهای اپل و گلدمن ساکس بهدلیل مدیریت نادرست در ساماندهی تراکنشهای اشتباه و تبلیغ اطلاعات اشتباه درباره گزینههای مرتبط با طرحهای خرید بدون بهره جریمه شدهاند. کمیسیون حفاظت مالی مصرفکنندگان ایالات متحده بیان کرد که مجموع جریمهها به حدود ۹۰ میلیون دلار میرسد که شامل […]
بنابر بیانیه رسمی کمیسیون حفاظت مالی مصرفکنندگان ایالات متحده (CFPB)، شرکتهای اپل و گلدمن ساکس بهدلیل مدیریت نادرست در ساماندهی تراکنشهای اشتباه و تبلیغ اطلاعات اشتباه درباره گزینههای مرتبط با طرحهای خرید بدون بهره جریمه شدهاند.
کمیسیون حفاظت مالی مصرفکنندگان ایالات متحده بیان کرد که مجموع جریمهها به حدود ۹۰ میلیون دلار میرسد که شامل ۲۵ میلیون دلار برای اپل و ۴۵ میلیون دلار برای گلدمن ساکس است. ناگفته نماند شرکت چندملیتی مالی گلدمن ساکس باید ۱۹٫۸ میلیون دلار دیگر نیز به مشتریان متضرر کارت اعتباری اپل پرداخت کند.
کمیسیون حفاظت مالی مصرفکنندگان ایالات متحده پس از بررسی دقیق پرونده کارت اعتباری اپل به این نتیجه رسید که تبلیغات کارت اعتباری کوپرتینوییها بهگونهای بوده که مشتریان به این باور رسیده بودند که درصورت خرید محصولات اپل با استفاده از این کارت، بهطور خودکار از پرداخت بهره معاف خواهند بود؛ اما در عمل، بسیاری از مشتریان متوجه شدند که به آنها بهره تعلقگرفته است.
در مثالی دیگر، مشتریانی که در تراکنشهای خود با مشکل مواجه میشدند، در فرایند رسیدگی به مشکل بهوجودآمده پاسخ و راهنمایی مناسبی دریافت نمیکردند و حتی در نمونهای پول مشتری بهطور اشتباهی برای حساب دیگری ریخته شد. بهطورکلی، ناهماهنگی در پاسخدادن به مشتریان متضرر و ناتوانی در حل مشکلات مالی کارت اعتباری اپل، از عوامل مهم این جریمه بیان شده است.
باوجود این مشکلات، بهنظر میرسد که اپل همچنان به توسعه و بهبود خدمات مالی مرتبط با کارت خود متعهد است. این شرکت قصد دارد با اعمال تغییرات لازم و افزایش شفافیت در ارائه خدمات، تجربهای بهتر و مطمئنتر برای کاربران خود فراهم کند. همچنین، اپل بهدنبال همکاری با CFPB و دیگر نهادهای نظارتی برای ایجاد اطمینان سازمانهای مربوطه است.
پرونده تخلفات اپل و گلدمن ساکس در ارتباط با کارت اعتباری اپل، زنگخطر برای شرکتهای بزرگ فناوری است که بهدنبال گسترش فعالیتهای خود در حوزههای مالی هستند. این شرکتها باید بهطور جدی به مقررات مصرفکننده پایبند باشند و از منافع مشتریان خود محافظت کنند. درمقابل، مصرفکنندگان نیز باید آگاهی خود را درباره خدمات مالی افزایش دهند تا دچار آسیبهای مالی نشوند.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
افرادی که شبها تا دیر وقت بیدار میمانند، بیشتر در معرض خطر افسردگی قرار دارند. اما چرا؟ پژوهش جدیدی که بر روی دانشجویان انجام شده است، نشان میدهد که تفاوتهای موجود در میزان آگاهی لحظهای (مایندفولنس)، کیفیت خواب و مصرف الکل میتواند توضیحی برای این موضوع باشد. به گزارش ایسنا، افرادی که به طور طبیعی […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روسیه از یک سامانه دفاع ضدپهپاد متحرک مجهز به سلاح لیزری رونمایی کرده است. این سیستم که اخیراً به دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه نمایش داده شد، توانایی خود را در نابودی یک پهپاد سبک با استفاده از پرتو لیزر نشان داد. جزئیات فنی و قابلیتها این سامانه از دو بخش […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از آخرین خودرو، نشان نوظهور و مدرن اواتار (AVATR) سرانجام به شوروم بی ام اسپیس گروه بهمن در ایران مال رسید. نشان اَوِتار (AVATR) یکی از برند های جدید و مدرن چینی است که با همکاری چانگان، CATL و هواوی شکل گرفته است. چانگان توان تولیدی و مهندسی خود را به این […]
فعال حوزه دانشجویی روز قدس را فرصتی برای همبستگی جهانی در حمایت از فلسطین عنوان کرد. محمد صالحی، فعال حوزه دانشجویی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس، گفت: «روز جهانی قدس که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار میشود، به عنوان یک روز نمادین برای همبستگی مسلمانان و آزادگان […]