بلواسکای پس از انتخابات آمریکا یک میلیون کاربر جدید جذب کرد

شبکه اجتماعی بلوسکای در هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یک میلیون کاربر جدید به خود جذب کرد. این افزایش چشمگیر تعداد کاربران، در حالی رخ می‌دهد که برخی از کاربران پلتفرم ایکس (توییتر سابق) به دنبال جایگزینی برای بیان آزادانه افکار خود و تعامل با دیگران هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه […]


شبکه اجتماعی بلوسکای در هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یک میلیون کاربر جدید به خود جذب کرد. این افزایش چشمگیر تعداد کاربران، در حالی رخ می‌دهد که برخی از کاربران پلتفرم ایکس (توییتر سابق) به دنبال جایگزینی برای بیان آزادانه افکار خود و تعامل با دیگران هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، بلوسکای که با حمایت جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر، تأسیس شده است، تا فوریه امسال صرفاً با دعوت‌نامه قابل دسترسی بود. در این مدت، تیم توسعه‌دهنده بر روی بهبود ابزارهای مدیریت محتوا و سایر ویژگی‌های پلتفرم تمرکز کردند. پس از عمومی شدن دسترسی به بلوسکای، این شبکه اجتماعی به سرعت رشد کرد و اکنون بیش از ۱۵ میلیون کاربر فعال دارد.

ویژگی‌های بلوسکای شباهت زیادی به ایکس دارد و شامل فید کشف (Discover)، فید زمانی‌شناسی، امکان ارسال پیام‌های مستقیم، پین کردن پست‌ها و قابلیت دنبال کردن مجموعه‌های از پیش تعریف شده از کاربران و موضوعات است. این اولین بار نیست که بلوسکای از مهاجرت کاربران ایکس سود می‌برد. پس از ممنوعیت ایکس در برزیل، بلوسکای در مدت کوتاهی بیش از ۲.۶ میلیون کاربر جدید، عمدتاً از برزیل، جذب کرد. همچنین، در ماه گذشته، پس از اعلام تغییراتی در سیاست‌های نمایش محتوا در ایکس، حدود نیم میلیون کاربر جدید به بلوسکای پیوستند.

با وجود رشد سریع بلوسکای، ایکس همچنان ادعا می‌کند که در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بیشترین تعامل را به خود اختصاص داده است. این پلتفرم اعلام کرده که در روز انتخابات، شاهد افزایش ۱۵.۵ درصدی ثبت‌نام کاربران جدید و انتشار ۹۴۲ میلیون پست بوده است.

بلوسکای در چندین نوبت، به‌صورت طنزآمیز به رقابت خود با ایکس اشاره کرده است. برای مثال، در روز انتخابات، بلوسکای در پلتفرم ایکس پستی منتشر کرد که در آن به حضور ایلان ماسک و دونالد ترامپ در کنار هم اشاره شده بود. در این پست، بلوسکای تأکید کرده است که برخلاف ایکس، هیچ‌یک از اعضای تیم این پلتفرم به سیاستمداران اجازه نخواهند داد تا به‌طور مستقیم بر محتوایی که کاربران مشاهده می‌کنند، کنترل داشته باشند.

بسیاری از کاربران جدید بلوسکای، از جمله روزنامه‌نگاران، سیاستمداران چپ‌گرا و افراد مشهور، از فضای بدون تبلیغات و محتوای نفرت‌پراکن این پلتفرم استقبال کرده‌اند. برخی از آنها نیز خاطرنشان کرده‌اند که بلوسکای یادآور روزهای اولیه توییتر است. روزنامه گاردین نیز به تازگی اعلام کرده است که به دلیل وجود نظریه‌های توطئه و محتوای نژادپرستانه، دیگر در پلتفرم ایکس فعالیت نخواهد کرد. همچنین، دون لمون، مجری تلویزیون، با بیان اینکه ایکس دیگر فضایی برای بحث و گفتگوی آزاد نیست، از این پلتفرم خداحافظی کرده و به بلوسکای پیوسته است.

لمون به تغییرات اخیر در شرایط خدمات ایکس اشاره کرده است که بر اساس آن، تمامی دعاوی حقوقی علیه این شرکت باید در دادگاه‌های مشخصی در ایالت تگزاس مطرح شود. این تغییر، به گفته کارشناسان، می‌تواند به ایکس امکان دهد تا از خود در برابر دعاوی حقوقی محافظت کند و منتقدان خود را مجازات کند. در سال گذشته، بسیاری از شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی، از جمله IBM و NBCUniversal، به دلیل وجود محتوای نفرت‌پراکن و نظریه‌های توطئه در ایکس، از تبلیغ در این پلتفرم خودداری کردند.



Source link