نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تیکتاک یک رسانه اجتماعی رایگان که در گذشته تحریمهایی را علیه کاربران ایرانی اعمال کرده بود، امروز موسس خود را به ثروتمندترین فرد چین تبدیل کرد؛ بنابر گزارشها محبوبیت جهانی تیکتاک باعث شده است که «ژانگ ییمینگ»، یکی از بنیانگذاران شرکت مادر آن یعنی بایتدنس، به ثروتمندترین فرد چین تبدیل شود. تیکتاک چیست؟ تیکتاک […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تیکتاک یک رسانه اجتماعی رایگان که در گذشته تحریمهایی را علیه کاربران ایرانی اعمال کرده بود، امروز موسس خود را به ثروتمندترین فرد چین تبدیل کرد؛ بنابر گزارشها محبوبیت جهانی تیکتاک باعث شده است که «ژانگ ییمینگ»، یکی از بنیانگذاران شرکت مادر آن یعنی بایتدنس، به ثروتمندترین فرد چین تبدیل شود.
تیکتاک یک رسانه اجتماعی رایگان است که برای سیستمعاملهای آیآواس و اندروید در دسترس است. تیکتاک در آغاز با عنوان دوئین در سپتامبر ۲۰۱۶ در چین عرضه شد و عرضه آن برای خارج از چین، با عنوان تیکتاک و در سال ۲۰۱۷ صورت گرفت. تیکتاک به کاربران اجازه میدهد که ویدئوهایی از ۳ ثانیه تا ۱۰ دقیقه ساخته و بارگذاری کنند و از نمایش آنان درآمدزایی دلاری داشته باشند.
در اکتبر ۲۰۲۰، دانلود اپلیکیشن تیکتاک از ۲ میلیارد در سراسر جهان گذر کرد؛ بنابر اعلام کلادفلر، تیکتاک با پیشی گرفتن از گوگل، محبوبترین وبسایت سال ۲۰۲۱ بودهاست. این اپلیکیشن از رقبای اصلی اینستاگرام و فیسبوک است. سرگرمی، چالشهای رقص، فرهنگ و دوربین مخفی از موضوعاتی است که در تیکتاک به آن پرداخته میشود.
احتمالا میدانید که یوتیوب در ازای بازدید ویدیوهای صاحبان کانالها، بخشی از هزینه تبلیغات را به آنها میدهد. در ادامه اینستاگرام هم به بعضی از اینفلئونسرهای پرمخاطب به ازای هر پستی که منتشر میکنند، هزینهای را میپردازد. اما طبق آخرین اطلاعات، تیک تاک چنین مدل کسب درآمدی را صرفا برای مقیمان آمریکا دارد و به تابعان دیگر کشورها بابت تولید محتوا پول نمیدهد.
اما در تیک تاک چیزی به اسم الماس وجود دارد که کاربران میتوانند با پرداخت پول، آنها را خریده و سپس این الماسها را به صاحبان پیجهایی که از محتوایشان خوششان میآید، بدهند. به این ترتیب اگر محتوایی منتشر کنید که باعث شود، مخاطبان به شما الماس بدهند، میتوانید این الماسها را هم به پول نقد تبدیل کرده و درآمد داشته باشید.
ژانگ ییمینگ، یکی از بنیانگذاران شرکت مادر تیکتاک یعنی بایتدنس، است. ژانگ ییمینگ اکنون ۴۹.۳ میلیارد دلار ثروت دارد که ۴۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۳ است. این مرد ۴۱ ساله در سال ۲۰۲۱ از مسئولیت خود در این شرکت کنارهگیری کرد، اما گفته میشود که مالک حدود ۲۰ درصد از سهام کمپانی بایتدنس است.
او همچنین اولین فردی است که در دهه ۱۹۸۰ متولد شده است و در صدر فهرست مؤسسه تحقیقاتی هورون قرار گرفته است.
ژانگ ییمینگ در ۱ آوریل ۱۹۸۳ در فوجیان چین به دنیا آمد. پدر و مادرش کارمند دولت بودند و او تنها پسر بود. در سال ۲۰۰۱ در دانشگاه نانکای در تیانجین ثبت نام کرد و در رشته مهندسی الکترونیک و مهندسی نرم افزار تحصیل کرد. او در سال ۲۰۰۵ با مدرک BEng در رشته مهندسی کامپیوتر فارغ التحصیل شد. او در دانشگاه با همسرش آشنا شد.
در فوریه ۲۰۰۶، ژانگ پنجمین کارمند و اولین مهندس در وب سایت مسافرتی Kuxun شد. او یک سال بعد به سمت مدیر فنی ارتقا یافت.
در سال ۲۰۰۸، ژانگ Kuxun را ترک کرد تا برای مایکروسافت کار کند، اما با قوانین شرکتی آن احساس خفقان کرد. او مایکروسافت را ترک کرد تا به استارت آپ Fanfou بپیوندد که در نهایت شکست خورد. در سال ۲۰۰۹، زمانی که Expedia در شرف تصاحب Kuxun بود، ژانگ کسب و کار جستجوی املاک و مستغلات Kuxun را در دست گرفت و ۹۹fang.com، اولین شرکت خود را راهاندازی کرد. او سه سال بعد از این تجارت دست کشید.
ژانگ فکر میکرد که کاربران چینی گوشیهای هوشمند برای یافتن اطلاعات در برنامههای تلفن همراه موجود در سال ۲۰۱۲ با مشکل مواجه هستند و غول جستجوی Baidu نتایج جستجو را با تبلیغات نامعلوم ترکیب میکند. چشم انداز او این بود که محتوای مرتبط را با استفاده از توصیههای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی به کاربران ارائه دهد. اکثر سرمایه گذاران خطرپذیر این دیدگاه را نداشتند و او نتوانست بودجهای را تامین کند تا اینکه گروه بین المللی Susquehanna با سرمایهگذاری در استارتاپ موافقت کرد. در آگوست ۲۰۱۲، ByteDance برنامه خبری Toutiao را راه اندازی کرد و در عرض دو سال بیش از ۱۳ میلیون کاربر روزانه را جذب کرد. Sequoia Capital، که در ابتدا ژانگ را رد کرد، آمد و سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری در این شرکت را در سال ۲۰۱۴ انجام داد.
ژانگ بر روی گسترش ByteDance در سطح جهانی تمرکز کرد، برخلاف دیگر مدیران عامل فناوری چین که بر رشد داخلی شرکتهای خود تمرکز داشتند. سبک مدیریتی ژانگ با ByteDance از شرکتهای فناوری ایالات متحده مانند گوگل الگوبرداری شد.
در سپتامبر ۲۰۱۵، ByteDance برنامه اشتراکگذاری ویدیوی خود را با نام TikTok با سر و صدای کمی راهاندازی کرد. این محصول فورا مورد استقبال هزارهها قرار گرفت و در سراسر جهان محبوب شد.
۲۲۷۲۲۷
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
گزارشها از رشد چشمگیر بازار حوزه نانوحباب و نقش آن در بهبود فرآیندهای صنعتی و مدیریت منابع آبی خبر میدهد. به گزارش ایسنا، بازار تولیدکنندگان نانوحباب به یکی از بخشهای کلیدی در صنایع مختلف تبدیل شده است. این فناوری نوین که مبتنی بر تولید حبابهای گازی بسیار ریز (کمتر از ۲۰۰ نانومتر) است، کاربردهای گستردهای در […]
به گزارش خبرآنلاین، ایرپاد(AirPods) محبوبترین محصول اپل پس از آیفون است. اکنون به نظر میرسد که این شرکت برنامههایی برای ضروریتر کردن و محبوبیت بیشتر آن دارد. به نقل از ایسنا، شرکت اپل در اواخر امسال به عنوان بخشی از یک بهروزرسانی نرمافزاری آتی، قابلیت ترجمه زنده را به ایرپادها اضافه میکند. به نظر میرسد […]
پژوهشگران به طور رسمی اعلام کردند که برای سیاره زحل ۱۲۸ قمر جدید کشف کردهاند تا مجموع کل قمرهای این سیاره اکنون به ۲۷۴ قمر برسد. به گزارش ایسنا، تاکنون تصور میشد که ۱۴۶ قمر زحل زیاد و چشمگیر هستند، اما اکنون با شناسایی رسمی ۱۲۸ قمر جدید، تعداد قمرهای این سیاره حلقهدار تقریباً دو […]
به گزارش خبرآنلاین، اپلیکیشن Settings یا همان تنظیمات یکی از مهمترین اپلیکیشنها در هر دستگاه اندرویدی است و سادهسازی آن امکان پیمایش در منو تنظیمات را راحتتر میکند. برای سادهتر کردن مواجهه با تعداد زیاد منوها و سوئیچها در اپلیکیشن تنظیمات، گوگل در ماههای اخیر روی یک طراحی کاملاً جدید کار کرده است که جدایی […]