نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
امیرمسعود عابدین: هر زمان که فناوری جدیدی توسعه مییابد، مردم با شک و تردید به آن نگاه میکنند. آیا ایمن است؟ آیا میتوانم به آن اعتماد کنم؟ صحنههای آتش گرفتن و انفجار خودروهای برقی نیز به این تردید میافزاید. اما واقعیت چیست؟ براساس گزارش elitebmw، در زندگی واقعی، خودروهای برقی خطرناک نیستند. در واقع این نوع […]
امیرمسعود عابدین: هر زمان که فناوری جدیدی توسعه مییابد، مردم با شک و تردید به آن نگاه میکنند. آیا ایمن است؟ آیا میتوانم به آن اعتماد کنم؟ صحنههای آتش گرفتن و انفجار خودروهای برقی نیز به این تردید میافزاید. اما واقعیت چیست؟
براساس گزارش elitebmw، در زندگی واقعی، خودروهای برقی خطرناک نیستند. در واقع این نوع خودروها به اندازه خودروهای بنزینی مطمئن هستند؛ در غیر این صورت، فروش یا رانندگی با آنها در جاده قانونی نخواهد بود. تعدادی سیستم برای اطمینان از ایمنی خودروهای برقی نیز نصب شده است. به عنوان مثال، در صورت تصادف، جریان برق باتری بلافاصله قطع میشود، بنابراین هیچ خطری مانند برق گرفتگی برای سرنشینان یا خدمات اضطراری وجود ندارد. حتی کارگران اورژانس نیز برای برخورد با این فناوریهای جدید باید آموزش ببینند تا بدانند چه کاری انجام دهند.
در زندگی روزمره، خودروهای برقی در سرعتهای پایین نسبت به خودروهای بنزینی بیصداتر هستند. این امر، آلودگی صوتی را در شهرها به میزان قابل توجهی کاهش میدهد. برای اطمینان از اینکه عابران پیاده صدای خودروهای برقی را میشنوند، آنها در سرعتهای کمتر از ۱۶ کیلومتر بر ساعت صدایی مصنوعی تولید میکنند. برای مثال بیامو i۳ این صدای مصنوعی را تا سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت تولید میکند و با شتاب گرفتن خودرو، این صدا قطع میشود. در واقع هنگامی که خودروهای برقی با سرعتهای بالاتر حرکت میکنند، صدای ایجاد شده توسط لاستیکها روی آسفالت برای عابران پیاده به اندازه کافی بلند است که بتوانند بشنوند.
برخلاف باور بسیاری از مردم، مطالعات جهانی نشان میدهند که خطر آتش گرفتن خودروهای برقی بسیار کمتر از خودروهای احتراق داخلی است. آژانس بینالمللی انرژی گزارش میدهد که اکنون ۴۰ میلیون خودروی برقی در سراسر جهان در جادهها وجود دارد. از سال ۲۰۱۰ تا ژوئن ۲۰۲۴، EV FireSafe حدود ۵۱۱ آتشسوزی باتری تأیید شده خودروهای برقی را در سراسر جهان ثبت کرده است.
البته ذکر این نکته را واجب میدانیم که با آموزش ندیدن و به کار نگرفتن تکنسینها و متخصصین خودروهای برقی، طبیعتا با چیزی بسیار خطرناک مواجه هستید؛ قبل از واردات و حضور خودروهای برقی در کشورمان، باید فرهنگ استفاده درست از این خودروها رواج یابد تا با اتفاقات تلخی مواجه نشویم.
۵۸۳۲۲
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش انصافنیوز، یک عضو شورایعالی فضای مجازی شنیدهها دربارهی بحث و بررسی رفع فیلتر بعضی برنامهها در جلسهی اخیر این شورا را رد کرد. سیدسعیدرضا عاملی گفت:«این موضوع در دستور جلسهی اخیر شورایعالی فضای مجازی نبوده و صحبت جدیدی هم در این ارتباط طرح نشده است.» ۲۲۷۲۲۷ خبر آنلاین
صدها نفر از دانشجویان کشور عصر امروز چهارشنبه (۲۲ اسفند) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب دیدار کردند. ایشان در سخنانشان با اشاره به بحثهای ایجاد شده درباره مسئله مذاکره با آمریکا تاکید کردند: اگر هدف از مذاکره، رفع تحریم است، مذاکره با این دولت آمریکا رفع تحریم نخواهد کرد، یعنی […]
دادههای جدید نشان میدهند که ماهنورد خصوصی «MAPP» همسفر فرودگر قمری «آتنا» آماده غلتیدن روی سطح ماه بوده اما نتوانسته است از فرودگر خارج شود. به گزارش ایسنا، ماموریت فرودگر قمری «آتنا»(Athena) شرکت «اینتوئتیو مشینز»(Intuitive Machines) در حال حاضر به پایان رسیده اما پس از تلاش کوتاهمدت آن برای فرود آمدن در قطب جنوب ماه، […]
به گزارش خبرآنلاین، ستار هاشمی تصریح کرد: «برخی درخواستها برای در اختیار گرفتن بخشی از باند فرکانسی ۳۶۰۰ مگاهرتز، چالش این مسئله بودند. بعد از گفتوگو در راستای وفاق ملی، نهایتاً موضوع به کمیسیونی متشکل از نمایندگان دستگاههای مختلف واگذار و مصوب شد. بنابراین به نظر میرسد از این چالش عبور کردهایم.» ️به نقل از پایگاه […]