نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
هیوندای با رونمایی از خودرو مفهومی INITIUM، بار دیگر بر تعهد خود به فناوری سلولهای سوختی هیدروژنی تأکید کرد. این خودرو که قرار است در نیمه اول سال ۲۰۲۵ به تولید انبوه برسد، طراحی جسورانهای دارد و زبان طراحی جدید هیوندای یعنی «هنر فولاد» را بهنمایش میگذارد. واژهی INITIUM که در زبان لاتین به معنای آغاز […]
هیوندای با رونمایی از خودرو مفهومی INITIUM، بار دیگر بر تعهد خود به فناوری سلولهای سوختی هیدروژنی تأکید کرد. این خودرو که قرار است در نیمه اول سال ۲۰۲۵ به تولید انبوه برسد، طراحی جسورانهای دارد و زبان طراحی جدید هیوندای یعنی «هنر فولاد» را بهنمایش میگذارد.
واژهی INITIUM که در زبان لاتین به معنای آغاز یا اولین است، درواقع نمایانگر ۲۷ سال تحقیق و توسعهی تکنولوژی هیدروژن توسط هیوندای و تعهد این شرکت به توسعهی یک جامعهی مبتنیبر هیدروژن محسوب میشود. این خودرو شاسیبلند، با طراحی ظاهری قدرتمند و خطوط تیز، حس آیندهنگری را به دارندگان خود القا میکند.
Hyundai
هیوندای معتقد است که سوخت هیدروژنی پاک و پایدار است؛ زیرا فقط آب بهعنوان محصول جانبی تولید میکند و به کاهش آلودگی هوا کمک میکند. این منبع انرژی بهوفور یافت میشود و میتواند از منابع تجدیدپذیر تولید شود که باعث کاهش وابستگی به سوختهای فسیلی میشود. همچنین با استفاده از این فناوری، کشورها میتوانند به استقلال انرژی برسند و در برابر نوسانات قیمت نفت مقاومتر شوند.
یکی از ویژگیهای برجستهی خودرو INITIUM، برد حرکتی بیش از ۶۵۰ کیلومتر محسوب میشود که بهلطف مخازن بزرگ هیدروژن و طراحی آیرودینامیک بدنه بهدستآمده است. بااینحال، قدرت موتور این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای شاسیبلند، متوسط ارزیابی میشود.
از دیگر ویژگیهای قابلتوجه INITIUM میتوان به سیستم ناوبری اختصاصی خودروهای سلول سوختی اشاره کرد که به رانندگان کمک میکند تا بهراحتی ایستگاههای شارژ هیدروژن را پیدا کنند. همچنین این خودرو به لطف ویژگی Vehicle-to-Load (V2L)، قابلیت شارژ وسایل برقی دیگر را نیز دارد و بهاینترتیب به یک منبع انرژی سیار تبدیل میشود.
بااینحال، علیرغم تمام پیشرفتهای حاصل شده، توسعهی خودروهای سلول سوختی هیدروژنی همچنان با چالشهایی روبهرو است. کمبود ایستگاههای شارژ هیدروژن، هزینهی بالای تولید این خودروها و عدم علاقهی کافی مصرفکنندگان به این فناوری، از جمله مهمترین موانع پیش روی گسترش خودروهای هیدروژنی هستند.
هیوندای با رونمایی از INITIUM، نشان داد که همچنان به آیندهی سوخت هیدروژنی امیدوار است. بااینحال، برای اینکه این فناوری بتواند بهطور گسترده مورد استفاده قرار گیرد، نیاز به سرمایهگذاریهای کلان و همکاریهای گسترده بین دولتها، صنایع و دانشگاهها است. در نهایت، باید گفت که هیوندای INITIUM صرفاً یک خودرو مفهومی نیست، بلکه نمادی از یک رویا است. رویای دنیایی پاکتر و پایدارتر که در آن انرژی هیدروژن نقش محوری را ایفا میکند.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
پژوهشگران ژاپنی، فرمولهای سادهسازیشدهای را برای تعیین کمیت درهمتنیدگی کوانتومی در سیستمهای الکترونی با همبستگی قوی ارائه دادهاند. به گزارش ایسنا، درهمتنیدگی کوانتومی که اینشتین آن را به عنوان پدیده شبحوار در یک فاصله توصیف کرده بود، در پرتو یافتههای پژوهش جدید پژوهشگران ژاپنی ممکن است کمتر ترسناک به نظر برسد. به نقل از آسیا […]
دانشمندان به کشف جالبی در مورد حرکت آب روی سطوح دست یافتهاند. آنها دریافتهاند که زمانی که آب از روی یک سطح عبور میکند، میتواند بار الکتریکی بسیار بیشتری نسبت به آنچه تاکنون تصور میشد، تولید کند. این یافتهها میتوانند در بهبود ایمنی سامانههای سوختی، افزایش ظرفیت ذخیره انرژی و طراحی سطوحی با قابلیت کنترل […]
به گزارش خبرآنلاین، کاربران گزارش دادهاند که هنگام تلاش برای دسترسی به این اپلیکیشن با پیام خطا مواجه میشوند و پیگیریهای زومیت حکایت از این دارد که این پیام نشان میدهد این سرویس برای کاربران ایرانی تحریم شده است. درواقع متن پیام ارور مشخص میکند Amazon CloudFront، سرویس میزبانی استراوا، دسترسی کاربران ایرانی را مسدود […]
به گزارش خبرآنلاین، بیش از ۹۰ درصد موجوداتی که در اقیانوس زندگی میکنند، هنوز کاملاً کشف نشدهاند؛ بنابراین جای تعجب نیست که دانشمندان هر بار به عمیقترین و تاریکترین نقاط اقیانوس میروند، گونههای جدیدی از ماهیها یا سختپوستان را پیدا کنند. گاهی آنها با موجودات بسیار عجیبی روبهرو میشوند که حتی در طبقهبندی مرسوم جای […]