روند ۱۳ ساله معرفی سخت‌افزار جدید اپل در سال ۲۰۲۴ متوقف شد

[ad_1] اپل در ۱۳ سال‌ گذشته به‌طور مداوم سخت‌افزار جدید به بازار عرضه می‌کرد؛ اما در سال ۲۰۲۴ فقط به به‌روزرسانی محصولات قبلی خود اکتفا کرد. شرکت اپل در سال ۲۰۲۴ برای اولین بار از سال ۲۰۰۹، محصول سخت‌افزاری جدید معرفی نکرد و تمرکز خود را بر به‌روزرسانی و بهبود دستگاه‌های موجود گذاشت. این تصمیم […]

[ad_1]

اپل در ۱۳ سال‌ گذشته به‌طور مداوم سخت‌افزار جدید به بازار عرضه می‌کرد؛ اما در سال ۲۰۲۴ فقط به به‌روزرسانی محصولات قبلی خود اکتفا کرد.

شرکت اپل در سال ۲۰۲۴ برای اولین بار از سال ۲۰۰۹، محصول سخت‌افزاری جدید معرفی نکرد و تمرکز خود را بر به‌روزرسانی و بهبود دستگاه‌های موجود گذاشت. این تصمیم به معنای شکستن روندی است که در طول ۱۳ سال گذشته شاهد معرفی خطوط تولید جدیدی همچون آیپد و ویژن پرو و اپل واچ بودیم.

بررسی محصولات اپل نشان می‌دهد که اگرچه این شرکت در سال ۲۰۲۴ محصولات مهمی مانند آیپد پرو اولد و مک مینی بازطراحی‌شده و اپل واچ سری ۱۰ را روانه بازار کرد. بااین‌حال، تمام این دستگاه‌ها در واقع نسخه‌های پیشرفته‌تر محصولات موجود بودند و به‌عنوان خطوط تولید جدید محسوب نمی‌شدند. تنها اعلامیه جدید اپل در سال ۲۰۲۴، Apple Intelligence بود که به‌عنوان نرم‌افزاری مبتنی‌بر هوش مصنوعی ارائه شد و در دسته‌بندی سخت‌افزار جای نمی‌گیرد.

اپل پس از ۱۳ سال، در سال ۲۰۲۴ هیچ سخت‌افزار جدیدی معرفی نکرد.

مروری بر محصولات جدید اپل در سال‌های گذشته

از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۳، اپل هر سال خطوط تولید جدیدی را معرفی کرد؛ ازجمله:

  • ۲۰۲۳: ویژن پرو
  • ۲۰۲۲: مک استودیو و اپل واچ اولترا و Studio Display
  • ۲۰۲۱: ایرتگ
  • ۲۰۲۰: پردازنده اپل سیلیکون، مگ‌سیف، هوم‌پاد مینی و ایرپادز مکس
  • ۲۰۱۹: ایرپادز پرو و پرو Display XDR و اپل کارت
  • ۲۰۱۸: آیفون XS Max
  • ۲۰۱۷: آی‌مک پرو و هوم‌پاد و آیفون X
  • ۲۰۱۶: آیفون SE و ایرپادز
  • ۲۰۱۵: آیپد پرو و اپل پنسیل و Apple TV HD
  • ۲۰۱۴ : اپل واچ
  • ۲۰۱۳: آیفون 5C و آیپد ایر
  • ۲۰۱۲: آیپد مینی
  • ۲۰۱۱: Thunderbolt Display
  • ۲۰۱۰: آیپد

تمرکز اپل بر بلوغ محصولات موجود

بسیاری از خطوط تولید اپل به سطحی از بلوغ رسیده‌اند که این شرکت به‌جای ایجاد دسته‌بندی‌های جدید، بر تکامل و بهینه‌سازی محصولات موجود تمرکز کرده است. برای مثال، معرفی فناوری نمایشگر اولد برای آیپد پرو و بهبود طراحی اپل واچ سری ۱۰ نمونه‌هایی از این استراتژی هستند.

ویژن پرو و تمرکز بر هوش مصنوعی

به نقل از مک‌رومرز، محصول ویژن پرو که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد؛ اگرچه در سال ۲۰۲۴ عرضه شد، به‌دلیل پیچیدگی‌های توسعه همچنان بخش زیادی از منابع اپل را به خود اختصاص داد. این دستگاه با ایجاد دسته‌بندی جدید محاسبات فضایی به سیستم‌عامل اختصاصی و اکوسیستم لوازم جانبی و طراحی فروشگاه ویژه نیاز داشت.

همچنین، Apple Intelligence که در ژوئن ۲۰۲۴ معرفی شد، به‌عنوان سیستم مبتنی‌بر هوش مصنوعی تلاش کرد تا نحوه تعامل کاربران با دستگاه‌های اپل را متحول کند. این سیستم به‌صورت نرم‌افزار برای دستگاه‌های موجود ارائه شد و اپل در طول سال ۲۰۲۴ بر گسترش پشتیبانی از آن تمرکز داشت.

اپل پس از ۱۳ سال، در سال ۲۰۲۴ هیچ سخت‌افزار جدیدی معرفی نکرد.

تأثیر همه‌گیری و کاهش رشد بازار

یکی دیگر از دلایل معرفی‌نشدن خطوط تولید سخت‌افزار جدید اپل، تأثیرات ماندگار همه‌گیری COVID-19 و چرخه‌های توسعه طولانی‌مدت محصولات این شرکت است. همچنین، کاهش رشد بازار فناوری و تمایل مصرف‌کنندگان به افزایش عمر دستگاه‌های خود، اپل را به‌سمت ارتقای تدریجی محصولات فعلی مانند اپل پنسیل پرو و ایرپادز نسل چهارم هدایت کرد.

چشم‌انداز آینده

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل در سال ۲۰۲۵ ممکن است دستگاه جدیدی به نام مرکز فرمان هوشمند معرفی کند که با نمایشگر ۷ اینچی به‌عنوان محصولی مشابه هوم‌پاد عمل می‌کند. این دستگاه می‌تواند آغازگر خط تولید جدید باشد. بااین‌حال، انتظار نمی‌رود خطوط تولید کاملاً جدید دیگری در این سال معرفی شوند. تصمیم اپل برای تمرکز بر بهبود دستگاه‌های موجود نشان‌دهنده تغییر استراتژی این شرکت است؛ چراکه به‌جای عرضه محصولات جدید، بر کمال محصولات فعلی و فناوری‌های نوآورانه نرم‌افزاری تمرکز کرده است.

[ad_2]

منبع: تکنک