نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
ژاپن برای مبارزه با دزدی اینترنتی انیمه و مانگا از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد. در سال ۲۰۲۲ صنایع بازی، انیمه و مانگای ژاپن از فروش خارجی ۴.۷ تریلیون ین (۳۰ میلیارد دلار) درآمد کسب کردند که تقریباً معادل صادرات ریزتراشهها به ارزش ۵.۷ تریلیون ین بود. به گزارش سرویس بین الملل رسانه اخبار فناوری […]
ژاپن برای مبارزه با دزدی اینترنتی انیمه و مانگا از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد. در سال ۲۰۲۲ صنایع بازی، انیمه و مانگای ژاپن از فروش خارجی ۴.۷ تریلیون ین (۳۰ میلیارد دلار) درآمد کسب کردند که تقریباً معادل صادرات ریزتراشهها به ارزش ۵.۷ تریلیون ین بود.
به گزارش سرویس بین الملل رسانه اخبار فناوری تکنا، ژاپن قصد دارد برای مقابله با وبسایتهای دزدی انیمه و مانگا که به گفته این کشور سالانه میلیاردها دلار از درآمد آن را از بین میبرند، از هوش مصنوعی استفاده کند. بر اساس گزارش یک گروه از ناشران داخلی ژاپنی، حداقل ۱,۰۰۰ وبسایت وجود دارد که به طور غیرقانونی دانلودهای رایگان از محتوای ژاپنی را ارائه میدهند که عمدتاً شامل رمانهای گرافیکی مشهور جهانی مانگا است.
اما طبق طرح آزمایشی ۳۰۰ میلیون ین (۲ میلیون دلار) که توسط سازمان فرهنگی توکیو پیشنهاد شده است، هوش مصنوعی از سیستم تشخیص تصویر و متن برای جستجوی سایتهایی که کتابهای مانگا و انیمه را به طور غیرقانونی منتشر میکنند، استفاده خواهد کرد.
“مالکین حقامتیاز منابع انسانی زیادی را صرف تلاش برای شناسایی دستی محتوای دزدی آنلاین میکنند” این سخنان را کیکو مومی، مقام رسمی این سازمان به خبرگزاری AFP در روز سهشنبه گفت.
با این حال، این سازمان اعلام کرد که مدرسان انسانی به سختی میتوانند با محتوای غیرقانونی که به طور پیوسته گسترش مییابد، همگام شوند. این طرح در درخواست بودجه تکمیلی این سازمان برای سال مالی جاری که در ماه مارس به پایان میرسد، گنجانده شده است. این ایده الهامگرفته از پروژه مشابهی در کره جنوبی است و در صورت موفقیت، میتواند به سایر فیلمها و موسیقیهای به اشتراک گذاشتهشده غیرقانونی نیز تعمیم یابد.
ژاپن که مهد داستانهای کمیک و انیمهای مانند “درگن بال” و مجموعه بازیهایی از جمله “سوپر ماریو” تا “فاینال فانتزی” است، صنایع خلاقانه خود را به عنوان موتور رشد اقتصادی، برابر با صنایع فولاد و نیمهرساناها، میبیند.
در استراتژی اصلاحشده “Cool Japan” که در ژوئن منتشر شد، دولت اعلام کرد که هدف دارد تا صادرات این داراییهای فرهنگی را تا سال ۲۰۳۳ به ۲۰ تریلیون ین (۱۳۰ میلیارد دلار) افزایش دهد. ناشران ژاپنی میگویند که حدود ۷۰ درصد از وبسایتهای دزدی که محتوای ژاپنی را ارائه میدهند، به زبانهای خارجی از جمله انگلیسی، چینی و ویتنامی فعالیت میکنند.
در سال ۲۰۲۲، صنایع بازی، انیمه و مانگای ژاپن از خارج ۴.۷ تریلیون ین (۳۰ میلیارد دلار) درآمد کسب کردند که تقریباً معادل صادرات ریزتراشهها به ارزش ۵.۷ تریلیون ین است.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی با همکاری معاونت راهبردی رئیس جمهور، همایش ملی «تجارب مسئولیت اجتماعی در ایران» را برگزار میکند. به گزارش ایسنا، پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی با همکاری معاونت راهبردی رئیس جمهور، همایش ملی «تجارب مسئولیت اجتماعی در ایران» را برگزار میکند. این همایش در تاریخ ۹ و ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ در […]
خانه ملی گفتگو، زیر مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تمرکز بر حل عملی چالشهای ملی، گفتوگوهای انتقادی را با نقد درون سازمانی شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز کرده است. گفتگوهای بعدی، معطوف به راهحلهای عملی، به دور از کلیگویی، در گفتگوی شفاف و مینیاتوری میان نهادهای حاکمیتی با یکدیگر و با افکار عمومی خواهد […]
نگار علی– BLAZE-۲۵ که توسط یک شرکت پیشروی دفاعی پاکستانی طراحی و ساخته شده، یک مهمات سرگردان هوشمند پرتابشونده از لوله است و برای انجام حملات دقیق در برد کوتاه طراحی شده است. این سامانه به عنوان سبکترین و جمعوجورترین مدل در خانواده پهپادی خود، تعادلی میان انعطافپذیری عملیاتی و قدرت تخریبی برقرار میکند. * عبارت […]
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در مجلس ختم امیرمحمد خالقی، دانشجوی کشته شده در کوی دانشگاه، از ساخت یادبودی برای این دانشجو خبر داد و گفت: مسئولان دانشگاه تهران علاوه بر شکایت از قاتل، وکیلی در حوزه جنایی برای پیگیری پرونده این دانشجوی قربانی گرفت. خبرنگار: سمیه ایمانیان/ تصویربردار و تدوینگر: محمدحسین روزبهانی […]