نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
در جدیدترین تحولات رقابت سنگین در بازار خدمات ابری، مایکروسافت، گوگل را به راهاندازی کمپینهای مخفی برای تخریب وجههی کسبوکار ابری خود متهم کرده است. ریما علیلی، معاون حقوقی مایکروسافت، در یک پست وبلاگی تند، از ایجاد یک گروه لابیگری جدید بهنفع گوگل خبر داد. به گفتهی او، هدف از تشکیل این گروه که با بودجهی […]
در جدیدترین تحولات رقابت سنگین در بازار خدمات ابری، مایکروسافت، گوگل را به راهاندازی کمپینهای مخفی برای تخریب وجههی کسبوکار ابری خود متهم کرده است.
ریما علیلی، معاون حقوقی مایکروسافت، در یک پست وبلاگی تند، از ایجاد یک گروه لابیگری جدید بهنفع گوگل خبر داد. به گفتهی او، هدف از تشکیل این گروه که با بودجهی گوگل و بهصورت مخفیانه اداره میشود، تضعیف موقعیت مایکروسافت در نزد نهادهای نظارتی و سیاستگذاران است.
مایکروسافت ادعا میکند که گوگل با استخدام یک آژانس لابیگری در اروپا، گروهی را تأسیس کرده است و قصد دارد با استفاده از آن، اذهان عمومی را نسبت به عملکرد مایکروسافت گمراه کند.
گوگل در واکنش، هرگونه ارتباط با گروه یادشده را رد میکند و آن را به برخی از ارائهدهندگان خدمات ابری اروپایی نسبت میدهد. اتهامات علیه گوگل در حالی مطرح میشود که چند هفته پیش، گوگل شکایتی را علیه مایکروسافت به کمیسیون اتحادیهی اروپا ارائه کرد و در آن، مایکروسافت را به انعقاد قراردادهای مجوز غیرعادلانه برای سرویسهای ابری Azure متهم کرده بود.
مایکروسافت نیز به نوبهی خود، گوگل را به تلاش برای خرابکاری در توافق خود با گروهی از ارائهدهندگان خدمات ابری اروپایی متهم کرد و به گفتهی مایکروسافت، گوگل پیشنهاد مبلغ هنگفت ۵۰۰ میلیون دلاری را به اعضای این گروه داده بود تا از پذیرش توافق با مایکروسافت خودداری کنند.
گوگل بلافاصله به اتهامات مایکروسافت واکنش نشان داد و آنها را بهطور کلی نپذیرفت. این شرکت ادعا میکند که شرکتهای مختلف دربارهی عملکرد ضدرقابتی مایکروسافت، نگراناند. گوگل همچنین معتقد است که مایکروسافت با اعمال هزینههای گزاف برای استفاده از سرویسهای ابری رقیب، مانع از شکلگیری رقابت سالم میشود.
جنگ لفظی بین دو غول فناوری، نشان از اهمیت روزافزون بازار خدمات ابری دارد. باتوجهبه اینکه خدمات ابری به یکی از ستونهای اصلی اقتصاد دیجیتال تبدیل شده، رقابت بین شرکتها برای کسب سهم بیشتری از این بازار، بهشدت افزایش یافته است.
در درگیری شرکتها بر سر خدمت ابری، مصرفکنندگان و کسبوکارها بیشترین تأثیر را خواهند پذیرفت. کاهش قیمتها، افزایش نوآوری و بهبود کیفیت خدمات، از جمله مزایایی هستند که مصرفکنندگان میتوانند از این رقابت انتظار داشته باشند؛ اما از طرفی رقابتی که بر اساس اتهامزنی و لابیگری صورت میگیرد، میتواند به ضرر مصرفکنندگان تمام شود.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
به گزارش خبرآنلاین، کاوشگر «هرا» (Hera) در این مأموریت مجموعهای از ابزارهای خود را فعال کرد تا تصاویری از مریخ و دیموس، قمر ناهموار و ۱۳ کیلومتری این سیاره، را ثبت کند. این کاوشگر با سرعتی بیش از ۳۲ هزار کیلومتر بر ساعت از کنار مریخ عبور کرد و توانست از فاصله هزار کیلومتری تصاویری […]
گزارشها از رشد چشمگیر بازار حوزه نانوحباب و نقش آن در بهبود فرآیندهای صنعتی و مدیریت منابع آبی خبر میدهد. به گزارش ایسنا، بازار تولیدکنندگان نانوحباب به یکی از بخشهای کلیدی در صنایع مختلف تبدیل شده است. این فناوری نوین که مبتنی بر تولید حبابهای گازی بسیار ریز (کمتر از ۲۰۰ نانومتر) است، کاربردهای گستردهای در […]
به گزارش خبرآنلاین، ایرپاد(AirPods) محبوبترین محصول اپل پس از آیفون است. اکنون به نظر میرسد که این شرکت برنامههایی برای ضروریتر کردن و محبوبیت بیشتر آن دارد. به نقل از ایسنا، شرکت اپل در اواخر امسال به عنوان بخشی از یک بهروزرسانی نرمافزاری آتی، قابلیت ترجمه زنده را به ایرپادها اضافه میکند. به نظر میرسد […]
پژوهشگران به طور رسمی اعلام کردند که برای سیاره زحل ۱۲۸ قمر جدید کشف کردهاند تا مجموع کل قمرهای این سیاره اکنون به ۲۷۴ قمر برسد. به گزارش ایسنا، تاکنون تصور میشد که ۱۴۶ قمر زحل زیاد و چشمگیر هستند، اما اکنون با شناسایی رسمی ۱۲۸ قمر جدید، تعداد قمرهای این سیاره حلقهدار تقریباً دو […]