نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
[ad_1] در جدیدترین تحولات رقابت سنگین در بازار خدمات ابری، مایکروسافت، گوگل را به راهاندازی کمپینهای مخفی برای تخریب وجههی کسبوکار ابری خود متهم کرده است. ریما علیلی، معاون حقوقی مایکروسافت، در یک پست وبلاگی تند، از ایجاد یک گروه لابیگری جدید بهنفع گوگل خبر داد. به گفتهی او، هدف از تشکیل این گروه که با […]
[ad_1]
در جدیدترین تحولات رقابت سنگین در بازار خدمات ابری، مایکروسافت، گوگل را به راهاندازی کمپینهای مخفی برای تخریب وجههی کسبوکار ابری خود متهم کرده است.
ریما علیلی، معاون حقوقی مایکروسافت، در یک پست وبلاگی تند، از ایجاد یک گروه لابیگری جدید بهنفع گوگل خبر داد. به گفتهی او، هدف از تشکیل این گروه که با بودجهی گوگل و بهصورت مخفیانه اداره میشود، تضعیف موقعیت مایکروسافت در نزد نهادهای نظارتی و سیاستگذاران است.
مایکروسافت ادعا میکند که گوگل با استخدام یک آژانس لابیگری در اروپا، گروهی را تأسیس کرده است و قصد دارد با استفاده از آن، اذهان عمومی را نسبت به عملکرد مایکروسافت گمراه کند.
گوگل در واکنش، هرگونه ارتباط با گروه یادشده را رد میکند و آن را به برخی از ارائهدهندگان خدمات ابری اروپایی نسبت میدهد. اتهامات علیه گوگل در حالی مطرح میشود که چند هفته پیش، گوگل شکایتی را علیه مایکروسافت به کمیسیون اتحادیهی اروپا ارائه کرد و در آن، مایکروسافت را به انعقاد قراردادهای مجوز غیرعادلانه برای سرویسهای ابری Azure متهم کرده بود.
مایکروسافت نیز به نوبهی خود، گوگل را به تلاش برای خرابکاری در توافق خود با گروهی از ارائهدهندگان خدمات ابری اروپایی متهم کرد و به گفتهی مایکروسافت، گوگل پیشنهاد مبلغ هنگفت ۵۰۰ میلیون دلاری را به اعضای این گروه داده بود تا از پذیرش توافق با مایکروسافت خودداری کنند.
گوگل بلافاصله به اتهامات مایکروسافت واکنش نشان داد و آنها را بهطور کلی نپذیرفت. این شرکت ادعا میکند که شرکتهای مختلف دربارهی عملکرد ضدرقابتی مایکروسافت، نگراناند. گوگل همچنین معتقد است که مایکروسافت با اعمال هزینههای گزاف برای استفاده از سرویسهای ابری رقیب، مانع از شکلگیری رقابت سالم میشود.
جنگ لفظی بین دو غول فناوری، نشان از اهمیت روزافزون بازار خدمات ابری دارد. باتوجهبه اینکه خدمات ابری به یکی از ستونهای اصلی اقتصاد دیجیتال تبدیل شده، رقابت بین شرکتها برای کسب سهم بیشتری از این بازار، بهشدت افزایش یافته است.
در درگیری شرکتها بر سر خدمت ابری، مصرفکنندگان و کسبوکارها بیشترین تأثیر را خواهند پذیرفت. کاهش قیمتها، افزایش نوآوری و بهبود کیفیت خدمات، از جمله مزایایی هستند که مصرفکنندگان میتوانند از این رقابت انتظار داشته باشند؛ اما از طرفی رقابتی که بر اساس اتهامزنی و لابیگری صورت میگیرد، میتواند به ضرر مصرفکنندگان تمام شود.
[ad_2] Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش ایسنا، حلقههای عجیب سرشار از گرد و غبار در این عکس احتمالا پوستههای سهبعدی هستند، اما نحوه ایجاد آنها هنوز مشخص نشده است. به نقل از ناسا، مکان ایجاد حلقهها به خوبی شناخته شده است. آنها در یک منظومه ستارهای دوتایی در فاصله ۶۰۰۰ سال نوری به سمت صورت […]
[ad_1] تحلیلهای ژنتیکی هوش مصنوعی، عوامل ژنتیکی مؤثر در بیماری پارکینسون و داروهای قابل استفاده مجدد را برای درمان بیماری پارکینسون شناسایی میکنند. به گزارش ایسنا، پژوهشگران «مرکز ژنوم کلینیک کلیولند»(CCGC) با موفقیت از مدلهای ژنتیکی پیشرفته هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری پارکینسون استفاده کردند. آنها عوامل ژنتیکی مؤثر در پیشروی بیماری و داروهای مورد […]
[ad_1] تیم کوک، مدیرعامل اپل، در جریان جلسهی توجیهی مربوطبه گزارش مالی جدید این شرکت به مسیر پیش روی آیفون اشاره کرد. به روایت کوک، فضای زیادی برای ایجاد نوآوری وجود دارد. این گفته در حالی مطرح میشود که شایعهها دربارهی رونمایی آیفون ۱۷ ایر به اوج رسیدهاند. کوک معمولا در جلسههای مالی جزئیات دقیقی […]
[ad_1] طبق اطلاعات فاششده، گوشی گلکسی S25 اج سامسونگ احتمالاً با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و نمایشگر مجهز به Gorilla Glass Victus 2 عرضه خواهد شد. به گزارش تکناک، گوشی گلکسی S25 اج در رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ معرفی شد. هنوز تاریخ دقیق عرضه این گوشی پرچمدار باریک مشخص نیست؛ اما افشاگری جدید جزئیات مهمی […]