نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
مسیر بالا، مسیری است که راننده میتواند با کمترین زاویه و با مسیر نرمتری پیچ را طی کند. با طی کردن این مسیر، راننده میتواند با سرعت تقریباً زیادی از پیچ بگذرد. برای ورود به هر پیچی، حتی پیچِ سادهی تصویر بالا، رانندهی F1 باید ترمز کند. هدف از ترمز، کاهش سرعت خودرو به شکلی […]
مسیر بالا، مسیری است که راننده میتواند با کمترین زاویه و با مسیر نرمتری پیچ را طی کند. با طی کردن این مسیر، راننده میتواند با سرعت تقریباً زیادی از پیچ بگذرد. برای ورود به هر پیچی، حتی پیچِ سادهی تصویر بالا، رانندهی F1 باید ترمز کند. هدف از ترمز، کاهش سرعت خودرو به شکلی کنترل شده است تا راننده با اطمینان بیشتری وارد پیچ شود. در این حالت، راننده با اطمینان بیشتری از نقطهی اوجِ پیچ میگذرد.
راننده باید قبل از ورود به پیچ و در مسیر مستقیم، بهصورت خطی و نرم ترمز کند، زیرا در این حالت لاستیکها بیشینهی اصطکاک را با سطح جاده برقرار میکنند. ترمز پس از ورود به پیچ میتواند باعث قفل شدن لاستیکها و از دست رفتن کنترل خودرو شود. نقطهی اوج پیچ، قلب یک پیچ است. رانندگان حرفهای با کنترل خودرو در بخش میانی پیچ (قبل از نقطهی اوج)، میتوانند زمان عبور خود را از پیچ کاهش دهند و در مسابقات موفقتر باشند. هنگام رانندگی در یک جادهی پر پیچوخم باید بدانیم کجا به کمترین فاصله از مرکز پیچ یا همان نقطهی اوج میرسیم.
تا اینجا، حرکت رانندهی مسابقات فرمول وان را برای پیچی با زاویه ۹۰ درجه بررسی کردیم، زیرا با پیچِ ۹۰ درجه بهراحتی میتوانیم بهترین مسیر حرکت را توضیح دهیم. اما در بیشتر پیستهای مسابقه، پیچها بسیار تندتر از ۹۰ درجه هستند و شکلهای کاملاً متفاوتی دارند.
پیچ «Stowe» در پیست Silverstone انگلستان یکی از نزدیکترین مثالهای واقعی از پیچهای ۹۰ درجه است؛ اما این پیچ هم تفاتهایی با پیج ۹۰ درجه در مثال مقالهی ما دارد و طولانیتر است. اتومبیل F1 هنگام عبور از نقطه اوجِ پیچِ ۹۰ درجهی فرضی، مسافت کوتاهتری را میپیماید و مدت زمان کمتری را برای عبور از آن صرف میکند؛ اما اوج پیچِ Stowe طولانیتر است و اتومبیل برای عبور از آن به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. رانندهی F1 برای پیمودن این پیچ که شباهت زیادی به پیچ ۹۰ درجهی ایدئال دارد، مسیر ترکیبیِ مسیرهای نقطهچینِ یک و دو را میپیماید (تصویر بالا).
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
صندوق توسعه ملی طی همکاری با وزارت علوم قرار است ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به ارتقای هوش مصنوعی، تبدیل پژوهش به محصول تجاری و افزایش توان مالی صنعتگران هوش مصنوعی در بخش خصوصی پرداخت کند. به گزارش ایسنا، آیین امضای تفاهمنامه همکاری میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صندوق توسعه ملی امروز […]
نگار علی- فیلم منتشر شده، نسخه جدیدی از پهپاد نظامی مافوق صوت (UCAV) چین به نام (MD-22) را نشان میدهد که اولینبار در سال ۲۰۲۲ از آن رونمایی شد؛ پهپادهای نظامی نمایش داده شده از نظر طرح کلی مشابه MD-22 هستند. از وجوه مشترک پهپادهای نظامی مافوق صوت نمایش داده شده با MD-22 میتوان به بدنه اصلی […]
رئیس شورای علمی جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در جشنواره امسال، خالقان ۱۶ هزار و ۱۰۰ اثر در چهار بخش و ۳۱ قالب رسانهای به رقابت پرداختند. اعضای هیئت داوران در سه مرحله داوری، از میان این آثار، ۷۵ اثر را شایسته رتبههای اول تا سوم دانستند. به گزارش ایسنا، اکبر نصراللهی، رئیس شورای […]
هشتاد روز پس از اعلام خبر حل مشکل رجیستری گوشیهای آیفون، بالاخره در مورد گوشیهای آیفونی که در مدت ممنوعیت واردات و رجیستری وارد کشور شده و در دست مردم هستند تعیین تکلیف شد. علی احمدنیا، رئیس امور اطلاعرسانی دولت، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) از مصوبه جدید هیأت دولت […]