نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
بازار تلفنهای هوشمند چین، بهعنوان بزرگترین بازار جهان، همواره صحنهای برای رقابت تنگاتنگ میان برندهای مختلف بوده است. در این میان، شرکت اپل با گوشیهای آیفون خود، سالها جایگاه ویژهای را به خود اختصاص داده بود. اما گزارشهای اخیر حاکی از آن است که فروش آیفون در چین برای چهارمین ماه متوالی با کاهش روبهرو […]
بازار تلفنهای هوشمند چین، بهعنوان بزرگترین بازار جهان، همواره صحنهای برای رقابت تنگاتنگ میان برندهای مختلف بوده است. در این میان، شرکت اپل با گوشیهای آیفون خود، سالها جایگاه ویژهای را به خود اختصاص داده بود. اما گزارشهای اخیر حاکی از آن است که فروش آیفون در چین برای چهارمین ماه متوالی با کاهش روبهرو شده است. این موضوع، زنگ خطری جدی برای اپل در این بازار استراتژیک بهشمار میرود.
یکی از عوامل اصلی کاهش فروش گوشی آیفون در چین، افزایش فشار از سوی دولت چین بر مصرفکنندگان برای خرید محصولات داخلی محسوب میشود. این فشارها که ریشه در جنگ تجاری با ایالات متحده از سال ۲۰۱۹ دارند، بهتدریج به یک جنبش ملیگرایانه تبدیل شدهاند. بر اساس برخی گزارشهای محلی، استفاده از آیفون در چین برای برخی از مصرفکنندگان حتی به امری «شرمآور» تبدیل شده است. این نگرش، ناشی از تبلیغات گسترده و تأکید بر حمایت از برندهای ملی در مقابل برندهای خارجی است.
علاوهبر عنوان مذکور، ظهور دوبارهی شرکت هواوی بهعنوان یک رقیب قدرتمند در بازار گوشیهای هوشمند، چالش دیگری را برای اپل ایجاد کرده است. هواوی که پیشتر به دلیل تحریمهای آمریکا با مشکلاتی در تأمین قطعات و بهویژه تراشههای 5G روبهرو بود، در سال ۲۰۲۳ توانست مجدداً به این فناوری دسترسی پیدا کند و به رقابت مستقیم با آیفون بپردازد. این بازگشت قدرتمند هواوی، سهم قابلتوجهی از بازار را از اپل گرفته است.
مقالههای مرتبط
بنابر گزارش رویترز، آمارهای رسمی نشان میدهد که میزان واردات گوشیهای هوشمند با برندهای خارجی به چین در ماه نوامبر نسبتبه سال گذشته، ۴۷ درصد کاهشیافته است. این کاهش چشمگیر که برای چهار ماه متوالی اتفاق میافتد، نشاندهندهی یک روند کلی در بازار چین است و صرفاً به اپل محدود نمیشود. این آمارها، اهمیت تغییر سلیقهی مصرفکنندگان چینی و گرایش آنها به سمت برندهای داخلی را نشان میدهد.
اپل برای مقابله با این روند نزولی، به سیاست تخفیف روی آورده؛ بهطوریکه این شرکت، هم بهصورت مستقیم و هم از طریق فروشندگان شخص ثالث، قیمت گوشی آیفون را کاهش داده است. این اقدام، نشاندهندهی نگرانی اپل از وضعیت خود در بازار چین و تلاش برای حفظ سهم خود در این بازار رقابتی است. بااینحال، مشخص نیست که آیا این سیاست تخفیف بهتنهایی میتواند روند کاهش فروش آیفون را در چین متوقف کند یا خیر. بهنظر میرسد که اپل برای حفظ جایگاه خود در این بازار، نیازمند استراتژیهای جامعتر و بلندمدتتری باشد.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در مجلس ختم امیرمحمد خالقی، دانشجوی کشته شده در کوی دانشگاه، از ساخت یادبودی برای این دانشجو خبر داد و گفت: مسئولان دانشگاه تهران علاوه بر شکایت از قاتل، وکیلی در حوزه جنایی برای پیگیری پرونده این دانشجوی قربانی گرفت. خبرنگار: سمیه ایمانیان/ تصویربردار و تدوینگر: محمدحسین روزبهانی […]
تیم دارت پسران دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مقام قهرمانی مسابقات دانشگاههای سراسر کشور دست یافت. به گزارش ایسنا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر قهرمان دارت پسران دانشگاههای سراسر کشور به میزبانی دانشگاه گیلان شد. تیم دارت دانشگاه صنعتی امیرکبیر متشکل از سبحان پورحسین (مقام اول انفرادی و دوبل)، محمد علی زارع پور( مقام اول دوبل) به سرپرستی […]
پژوهشگران بلژیکی با کمک هوش مصنوعی، چگونگی تکامل سلولهای مغز را طی ۳۲۰ میلیون سال گذشته آشکار کردهاند. به گزارش ایسنا، بررسی جدید پژوهشگران بلژیکی نشان میدهد چگونه مدلهای یادگیری عمیق مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند به رمزگشایی سوئیچهای تنظیمکننده ژنتیکی بپردازند که انواع سلولهای مغز را در همه گونهها تعریف میکنند. پژوهشگران با تحلیل […]
شواهد روبهرشد نشان میدهد نانوذرات طلا میتوانند کاهش وزن قابلتوجه و هدفمندی را ایجاد کنند. نانوذرات طلا بهشکل خاص بافت چربی (لیپیدی) را هدف قرار میدهد، بدون اینکه بر ساختار ماهیچه تأثیر بگذارد. این ذرات خواص ضدالتهابی دارند و سطح قند خون را نیز بهبود میبخشند. دانشمندان دانشگاه اسکندریه مصر اطلاعاتی را که در مورد […]