نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
گوگل فناوری جدیدی به نام SynthID Text منتشر کرده است که متنهای تولیدشده با هوش مصنوعی را با واترمارک از متون نوشتهشده انسانی مشخص میکند. بهگزارش تکناک، گوگل بهتازگی فناوری SynthID Text خود را بهصورت عمومی دردسترس قرار داده است. این فناوری گوگل به توسعهدهندگان امکان میدهد تا متنهای تولیدشده با مدلهای هوش مصنوعی را […]
گوگل فناوری جدیدی به نام SynthID Text منتشر کرده است که متنهای تولیدشده با هوش مصنوعی را با واترمارک از متون نوشتهشده انسانی مشخص میکند.
بهگزارش تکناک، گوگل بهتازگی فناوری SynthID Text خود را بهصورت عمومی دردسترس قرار داده است. این فناوری گوگل به توسعهدهندگان امکان میدهد تا متنهای تولیدشده با مدلهای هوش مصنوعی را واترمارک و شناسایی کنند. این ابزار را از پلتفرم Hugging Face و Responsible GenAI Toolkit بهروزشده گوگل میتوان دانلود کرد.
گوگل با انتشار توییتی در شبکه اجتماعی X اعلام کرده است:
ابزار واترمارکینگ SynthID Text خود را بهصورت منبعباز منتشر میکنیم. این ابزار بهرایگان دردسترس توسعهدهندهها و کسبوکارها قرار گرفته است تا به آنها در شناسایی محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی کمک کند.
تککرانچ مینویسد این فناوری با استفاده از مدلهای تولید متن کار میکند که بهصورت توکنبهتوکن پیشبینی میکنند. برای مثال، وقتی درخواست «میوه موردعلاقه شما چیست؟» مطرح میشود، این مدلها پیشبینی میکنند کدام توکن که میتواند یک کاراکتر یا یک کلمه باشد، احتمالاً بعد از دیگری قرار میگیرد. SynthID Text با تغییر احتمال وقوع توکنها در توزیع آنها، اطلاعات اضافی را به این توزیع اضافه میکند.
این فناوری از بهار امسال در مدلهای جمنای گوگل ادغام شده است و طبق ادعای گوگل، کیفیت و دقت یا سرعت تولید متن را بهخطر نمیاندازد. این ابزار حتی روی متنی که بریده یا پارافریز یا تغییریافته نیز کار میکند. بااینحال، گوگل اذعان کرده است که روش واترمارکینگ آن با محدودیتهایی روبهروست. برای مثال، عملکرد این ابزار در متون کوتاه و بازنویسیشده یا ترجمهشده یا پاسخ به پرسشهای واقعی چندان مناسب نیست.
گوگل، تنها شرکتی نیست که روی تکنولوژی واترمارککردن متنهای تولیدشده با هوش مصنوعی کار میکند. شرکت OpenAI نیز سالها است که روی روشهای واترمارکینگ تحقیق میکند؛ اما بهدلیل ملاحظات فنی و تجاری، انتشار آنها را بهتعویق انداخته است.
تکنیکهای واترمارکینگ متن درصورت پذیرش گسترده، میتوانند به مقابله با تشخیصدهندههای هوش مصنوعی نادرست کمک کنند که مقالات و نوشتههایی را به اشتباه تشخیص میدهند که با صدای عمومیتری نوشته شدهاند. بااینحال، سؤال اصلی این است که آیا این تکنیکها بهطور گسترده پذیرفته خواهند شد و استاندارد یا تکنولوژی پیشنهادی سازمانی بر سازمان دیگری غلبه خواهد کرد؟
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
به گزارش خبرآنلاین، پنجشنبه ۲۳ اسفند ماه جلسه بررسی برنامه های کنترل پروژه و نقد و بررسی عملکرد شش ماهه “شرکت ملی پست” و “سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی” به ریاست سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از معاونان ستادی وزارتخانه برگزار شد. تاکید وزیر ارتباطات بر ارتقای جایگاه تحقیق و […]
یک دانشجوی هندی که در آمریکا تحصیل میکند، موفق به ساخت یک زره ضد مارگزیدگی شده است که تنها ۵ دلار قیمت دارد و با ۱۸ هزار سفارش موجب شوکه شدن اهالی این صنعت شده است. به گزارش ایسنا، آنیش ایسواران(Anish Easwaran)، دانشجوی مهندسی زیست پزشکی در دانشگاه تگزاس A&M یک زره ضد مارگزیدگی ساخته […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، ایلان ماسک روز جمعه با انتشار توییتی در شبکه اجتماعی ایکس تأیید کرد که راکت استارشیپ در انتهای سال ۲۰۲۶ راهی مریخ خواهد شد. همچنین این راکت حامل ربات انساننمای تسلا، اپتیموس، است. درحالیکه پیشازاین گمانهزنیهای زیادی در مورد زمان سفر راکتهای استارشیپ به مریخ مطرح شده بود، اما ایلان […]
توصیهای از رهبر انقلاب درباره اشعار عاشقانه، غصه و غرور توأمان رئیسجمهور، پیشبینی درباره ورود آبراهام لینکن به کاخ سفید در انتخابات ۲۰۲۸ آمریکا و اعلام دستور ترامپ برای حمله به یمن از جمله محورهای اخبار شامگاهی ۲۵ اسفند ایسنا بودند. به گزارش ایسنا، شامگاه شنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۳ خبرنگاران ایسنا به تهیه و تولید […]