نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
انویدیا اعلام کرد که قابلیت DLSS 4 Frame Generation ممکن است برای گرافیکهای قدیمی، ازجمله سری RTX 30، نیز منتشر شود. به گزارش تکناک، برایان کاتانزارو، معاون تحقیقوتوسعه در حوزه یادگیری عمیق انویدیا، در گفتوگویی با Digital Foundry در CES 2025 اظهار کرد که ممکن است تیم سبز قابلیت DLSS 4 را برای گرافیکهای قدیمیتر، […]
انویدیا اعلام کرد که قابلیت DLSS 4 Frame Generation ممکن است برای گرافیکهای قدیمی، ازجمله سری RTX 30، نیز منتشر شود.
به گزارش تکناک، برایان کاتانزارو، معاون تحقیقوتوسعه در حوزه یادگیری عمیق انویدیا، در گفتوگویی با Digital Foundry در CES 2025 اظهار کرد که ممکن است تیم سبز قابلیت DLSS 4 را برای گرافیکهای قدیمیتر، ازجمله سری RTX 30، عرضه کند. درحالحاضر، کارتهای این سری از فناوری Frame Generation اختصاصی انویدیا پشتیبانی نمیکنند و برای بهرهگیری از ویژگیهای مشابه، باید به بازیهایی با فناوری AMD FSR 3 Frame Generation تکیه کنند.
تامزهاردور مینویسد که این فناوری همیشه با DLSS سازگار نیست؛ اما اغلب بهصورت همزمان میتوان از آن استفاده کرد. در عین حال، ابزارهای شخص ثالثی مانند Lossless Scaling که قابلیت Multi-Frame Generation مشابه DLSS 4 را ارائه میدهند، بدون نیاز به شتابدهی هوش مصنوعی همچنان به کار خود ادامه خواهند داد.
در این گفتوگو، الکس باتاگلیا از Digital Foundry از کاتانزارو پرسید «حالا که اجرای DLSS 4 کاملاً به هستههای تنسور وابسته شده و نیازمند پردازش بیشتری است، چه عاملی مانع از اجرای آن بر روی سری RTX 3000 میشود؟»، کاتانزارو پاسخ داد:
این موضوع بیشتر به بهینهسازی و مهندسی و در نهایت تجربه کاربری مرتبط است. فناوری Frame Generation را بهعنوان بهترین فناوری Multi-Frame Generation با سری ۵۰ معرفی کردهایم و در آینده خواهیم دید که چه چیزی میتوان از سختافزارهای قدیمیتر به دست آورد.
اگرچه این پاسخ بهصورت قطعی موضوع را روشن نمیکند، منطقی که در طرح سؤال و جواب ارائهشده وجود دارد، به آیندهای امیدوارکننده اشاره میکند. علاوهبر این، کاربران سری RTX 30 همچنان میتوانند از فناوری AMD FSR 3 Frame Generation در مواقعی که در دسترس باشد، بهرهمند شوند. همچنین، بهروزرسانیهای اخیر Lossless Scaling قابلیت Multi-Frame Generation را بهبود بخشیده است و گزینههای بیشتری را در اختیار کاربران قرار میدهد.
این مصاحبه علاوهبر بحث درباره پشتیبانی احتمالی از کارتهای گرافیکی قدیمی، شامل سؤالاتی درباره جزئیات فنی DLSS 4 نیز میشود. نکات مهم مصاحبه شامل این ادعای کاتانزارو بود که DLSS 4 Frame Generation زمانبندی یکنواختتری از نسخه قبلی ارائه میدهد. او توضیح داد که تغییرات در زمانبندی فریمها تا ۵ تا ۱۰ برابر کاهش یافته است که در عمل باعث میشود تا فرایند تولید فریمها روانتر به نظر برسد.
در پایان، باید بگوییم که هنوزهم فناوری Frame Generation از V-Sync پشتیبانی نمیکند و کاتانزارو در پاسخ به این پرسش اظهار کرد که تقاضای کاربران میتواند انگیزه لازم برای انویدیا را فراهم کند تا این مسئله را حل کند.
منبع: تکنک
این مطلب بدون برچسب می باشد.
غزال زیاری: تابهحال برایتان پیشآمده که با نگاه کردن به ماه، تصور کنید که فراتر از صحنههای به تصویر درآمده در مأموریتهای آپولو، آنجا واقعاً چه شکلی است و چه مناظری پیش روی شماست؟ حالا این امکان برای بازدیدکنندگان موزه تاریخ طبیعی ابوظبی فراهمشده تا بهزودی بتوانند سطح کوچکی از ماه را از نزدیک تماشا […]
اتحادیه اروپا گامهای جدیتری برای مقابله با محتوای نفرت پراکنانه در فضای مجازی برداشته است. این اتحادیه با بهروزرسانی «قانون رفتاری» خود، شرکتهای بزرگ فناوری مانند فیسبوک، ایکس (توییتر سابق)، یوتیوب و سایر پلتفرمها را به اقدامات مؤثرتر در این زمینه ملزم کرده است. این قانون که در سال ۲۰۱۶ وضع شده بود، اکنون با […]
از هر چهار لپتاپ فروختهشده در سال ۲۰۲۴، یک لپتاپ از قابلیتهای هوش مصنوعی مولد (GenAI) برخوردار بوده است. به گزارش تکناک، در سال ۲۰۲۴، از هر چهار لپتاپی که به بازار عرضه شده، یک دستگاه به قابلیت هوش مصنوعی مولد (GenAI) مجهز بوده است. فناوری هوش مصنوعی مولد که بهسرعت در حال گسترش است، […]
احتمالاً آدرس را اشتباه تایپ کردهاید. شما به طور خودکار به صفحهٔ اول هدایت خواهید شد. برای دسترسی سریعتر بر روی خانه یا جستجو کلیک کنید. Source link