نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جهان محصولات لوکس با المانهای پر زرقوبرق بسیاری پر شده است. خودروهای لوکس هم از این قاعده مستثنا نیستند و بههمراه ویژگیهای منحصربهفرد خود، جلوههای بصری دارند که خودروهای دیگر از آن بیبهرهاند. این محصولات که غالبا در قالب خودروهای لیموزین و سدان درشتپیکر تولید میشوند، به نمادی از مالک تبدیل […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جهان محصولات لوکس با المانهای پر زرقوبرق بسیاری پر شده است. خودروهای لوکس هم از این قاعده مستثنا نیستند و بههمراه ویژگیهای منحصربهفرد خود، جلوههای بصری دارند که خودروهای دیگر از آن بیبهرهاند. این محصولات که غالبا در قالب خودروهای لیموزین و سدان درشتپیکر تولید میشوند، به نمادی از مالک تبدیل میشوند تا نشان دهند که انسانی خاص است و میتواند با سوار شدن بر این خودروی بهخصوص، برتری اجتماعی خود را نشان دهد.
به نقل از پدال، به این ترتیب یکی از اصلیترین مواردی که یک خودروی لوکس را از باقی محصولات حاضر در بازار جدا میکند، برند و نشان آن است. فارغ از اینکه جلوپنجره تمام خودروهای بازار شامل لوگوی سازنده میشود، خودروهای لوکس به یک نشان مجسمهوار هم مزین میشوند که روی کاپوت آنها جا خوش میکند و درجه عالی آن را به رخ مردم میکشد. قاعدتا تمام این نشانهای لوکس معنای متفاوت و خاصی دارند.
نشان جگوار حملهور یکی از مشهورترین و زیباترین نشانهایی روی کاپوت در تمام صنعت خودرو به شمار میرود. مسئولیت طراحی این مجسمه کوچک برعهده «فردریک گوردون کرازبی» قرار داشت. او در سال ۱۹۵۱ این نشان را برای جگوار طراحی کرد. در سال ۱۹۵۵، پای عقب پلنگ این نشان کشیدهتر شد.
برادر کوچکتر بنیانگذار برند فرانسوی بوگاتی، «رامبرانت بوگاتی»، یک مجسمهساز چیرهدست بود که علاقه خاصی به حیوانات داشت. او در سن ۱۷ سالگی از نخستین مجسمه خود در شهر میلان ایتالیای رونمایی کرد تا اینکه در سال ۱۹۰۴، مجسمه فیل رقصان را برای برند برادر خود ساخت. این نشان نخستین بار در بوگاتی تایپ ۴۱ رویال مورداستفاده قرار گرفت و از آن به بعد به نشان لوکس این برند تبدیل شد.
در اوایل آغاز قرن بیستم «کلاید هرولد ویلز»، طراح اصلی لوگوی آبی شرکت فورد، پس از کسب سرمایه زیاد از این مجموعه خارج شد و شرکت خودروسازی خود را تاسیس کرد. این شرکت که «ویلز سنت کلیر» نام داشت خودروهایی گرانقیمت و پیچیده تولید میکرد که همگی با نشان زیبای غاز نقرهای آن مزین میشدند.
«جان دی ویلسون»، طراح، تصمیم گرفت که برای هویت بخشیدن به محصولات برند پکارد از افسانههای یونانی استفاده کند. او برای دستیبابی به این هدف، شخصیت نایکی، خدای کامیابی و کژاوهران زئوس، را مظهر برند پکارد قرار داد و نشانی را برایش طراحی کرد که بالای رادیاتور محصولات برند یادشده نصب میشد. این نشان شامل یک پیکر انسان-فرشته بود که چرخی را در دست گرفته و به سمت جلو درحال حرکت یا زانو زدن است. البته طراحی این نشان بعدا مورد تمسخر قرار گرفت و به نگهدارنده شیرینی دونات مشهور شد.
نشان ابوالهول نخستین بار در میانه سالهایی ابتدایی قرن بیستم و در خودروهای «سیدلی-دیزی» به چشم خورد. شعار تبلیغانی این شرکت هم به مجسمه مشهور ابوالهول اشاره داشت و محصولاتش را «ساکت مانند ابوالهول» معرفی میکرد. نام شرکت یادشده در سال ۱۹۱۹ به «آرمسترانگ سیدلی موتورز» تغییر پیدا کرد، دلیل آن هم مالکیت شرکت هواپیماسازی آرمسترانگ ویتورث بود. استفاده از دو موتور جت در گوشههای این سرتراش هم نشاندهنده سابقه شرکت مالک است.
روح اشتیاق را میتوان بهجرئت یکی از برجستهترین و زیباترین نشانهای کاپوتی در میان تمام برندهای لوکس دانست. روح اشتیاق (Spirit of Ecstasy) برای نخستین بار در سال ۱۹۱۱ بهعنوان دارایی معنوی رولزرویس به ثبت رسید. این الهه مونث پرنده در سال ۲۰۲۲ بازطراحی شد تا فرمپردازی آیرودینامیکتری داشته باشد و بتواند با شخصیت نسل تازه خودروهای برقی شرکت رولزرویس مانند مدل اسپکتر هماهنگی بیشتری داشته باشد. تمام نمونههای این مجسمه کوچک با دست پرداخت میشوند.
این برند لوکس آمریکایی که بهعنوان زیرمجموعه شرکت فورد فعالیت میکند، در طی سالیان دراز حضور در صنعت خودروهای ردهبالای اشرافی از نشانهای متعددی استفاده کرده است که هر یک، شخصیت خودروی متفاوتی را نشان میدهند و برندمحور نبودهاند. یکی از زیباترین نشانهای بهکاررفته در محصولات این برند، طرح سگ «گری هاوند» بود که در سال ۱۹۲۰ به پسر هنری فورد اول، ادسل، عرضه شد و توجه او را به خود جلب کرد.
نشان اصلی شرکت بنتلی یک حرف B است که با تکیهبر دو بال، به سمت جلو حرکت میکند و نشان بلندپروازی و پیشرفتهای این شرکت بریتانیایی دارد. آخرین نسخه این نشان که بارها بازطراحی شده است، یک نشان B زیبا را با بالهای شیشهای به نمایش میگذارد که روی کاپوت سدان لوکس فلایینگاسپور نصب میشود.
در ابتدای دهههای ۲۰ و ۳۰ میلادی، توجه چندانی به ایمنی عابران پیاده نمیشد؛ همین مسئله باعث شد که برندی مانند دوسنبرگ نشانی تیز و زیبا را توسعه دهد تا مردم با نگاه به آن، خودروهایش را به یاد بیاورند. این برند لوکس آمریکایی در گذشته به تولید خودروهای سفارشی با تکیهبر پیشرانههای ۸ سیلندر خطی مشغول بود.
این نشان که در مدلهای ارزانتر برند آمریکایی پونتیاک استفاده میشد، در سال ۱۹۴۹ جایگزین نشان اژدر شد. این نشان کدخداهای ساکن در روستاهای این کشور را به نشان میداد تا از روحیه تماما آمریکایی خودروهای این برند بگوید. برخی نسخههای این نشان از جنس پلاستیکی عرضه میشدند تا مالک بتواند با تکیهبر چراغ داخلی، آنها را روشن کند؛ درست مانند لوگوی درخشان خودروهای مدرن امروزی.
به نظر شما کدام نشان از بقیه زیباتر و بهیادماندنیتر است؟
۳۲۲
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
مایکروسافت امروز اولین پیشنمایش از قابلیتهای هوش مصنوعی جدیدی را برای کاربران حرفهای ویندوز (Windows Insiders) در کانال Dev که از رایانههای شخصی قدرتمند کوپایلوت پلاس کوالکام استفاده میکنند، منتشر کرد. پس از چندین بار تأخیر، این کاربران میتوانند نسخهی جدیدی از ویندوز ۱۱ را نصب کنند که شامل قابلیتهای «فراخوان» (Recall) و «کلیک برای […]
اسمایلینو آموزش و ترویج علم را مأموریت اصلی مسئولیت اجتماعی خود قرار داده و در این راستا فعالیتهای گستردهای را انجام میدهد. ازجمله این فعالیتها تدوین و تهیه گزارش “هوش مصنوعی زاینده؛ برای مدیران عامل” است. گردآورندگان این گزارش سید کامران باقری، مدیرعامل اسمایلینو، هادی ویسی، معاونت فنی و اسمهان حکاک، مشاور هوش مصنوعی این […]
با توجه به عضویت سازمان فضایی ایران در سازمان همکاری فضایی آسیا- اقیانوسیه (اپسکو)، هرساله امکان بهرهمندی از سهمیه بورس تحصیلی دولت چین در رشتههای مرتبط با فناوری فضایی و کاربردهای آن در دو مقطع کارشناسی ارشد ودکترا در چند دانشگاه معتبر آن کشور برای متقاضیان حائز شرایط از کشورهای عضو آن سازمان از جمله […]
دانشمندان خواستار استفاده فوری از راهحلهای میکروبی برای مقابله با تغییرات اقلیمی شدهاند و از تشکیل یک کارگروه برای تسهیل اجرای این راهحلها حمایت میکنند. به گزارش تکناک، در آستانه اجلاس COP29، انجمن میکروبیولوژی کاربردی بینالمللی (AMI) با همکاری سازمانهای علمی معتبر جهان این بیانیه مشترک را منتشر کردهاند، که همزمان در چندین مجله علمی […]