نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
اولین موتور توربین با سوخت هیدروژن مایع توانست از آزمایش جدید خود سربلند بیرون بیاید و برای صنعت هوانوردی امیدبخش باشد. به گزارش ایسنا، صنعت هوانوردی مدتهاست که در تعقیب بیوقفه پیشرفت فناوری، کارآیی و پایداری نیروی محرکه بوده است. شرکتهای فرانسوی «توربوتک»(Turbotech)، «سافران»(Safran) و «ایر لیکوئید»(Air Liquide) با یکدیگر همکاری کردهاند تا امکان استفاده […]
اولین موتور توربین با سوخت هیدروژن مایع توانست از آزمایش جدید خود سربلند بیرون بیاید و برای صنعت هوانوردی امیدبخش باشد.
به گزارش ایسنا، صنعت هوانوردی مدتهاست که در تعقیب بیوقفه پیشرفت فناوری، کارآیی و پایداری نیروی محرکه بوده است. شرکتهای فرانسوی «توربوتک»(Turbotech)، «سافران»(Safran) و «ایر لیکوئید»(Air Liquide) با یکدیگر همکاری کردهاند تا امکان استفاده از هیدروژن مایع را برای تامین انرژی موتور توربین تایید کنند.
به نقل از نیو اطلس، توربوتک و سافران نزدیک به یک سال پیش با موفقیت یک موتور توربوپراپ کوچک TP-R90 را که برای هواپیماهای دو تا هفت نفره طراحی شده بود، با استفاده از گاز هیدروژن آزمایش کردند. این کار بخشی از پروژه «BeautHyFuel» بود که با همکاری شرکتهای هوانوردی به منظور کشف امکان استفاده از هیدروژن برای هوانوردی سبک صورت میگیرد.
اکنون توربوتک، سافران و ایر لیکوئید، موتور توربین با سوخت هیدروژن مایع را با موفقیت آزمایش کردهاند. این اولین باری است که از این نوع سوخت در موتورهای توربین طراحیشده برای صنعت هوانوردی سبک استفاده میشود.
این همکاری با استفاده از حوزه تخصصی هر شرکت صورت میگیرد. توربوتک در فناوریهای توربین سبک فوقالعاده کارآمد متخصص است، سافران دارای تجربه گستردهای در سیستمهای محرکه و طراحی سیستم سوخترسانی است و ایر لیکوئید بر ذخیرهسازی و مدیریت هیدروژن تمرکز دارد.
«دامین فووه»(Damien Fauvet)، مدیرعامل توربوتک گفت: این یک گام بزرگ در انتقال به نیروی محرکه کاملا کربنزداییشده هواپیماست که به محض تولید انبوه هیدروژن سبز در جهان آماده پرواز خواهد بود.
«خاویر تراورساک»(Xavier Traversac)، معاون بخش فناوریهای پیشرفته ایر لیکوئید، گفت: ما مفتخریم که به عنوان یک متخصص شناختهشده در فناوریهای هیدروژن در این پروژه مشارکت داریم. هیدروژن یکی از عناصر کلیدی در انتقال انرژی است و این موفقیت یک گام دیگر به سوی پرواز با کربن کم خواهد بود.
«پیر آلن لمبرت»(Pierre-Alain Lambert)، معاون بخش برنامههای هیدروژن سافران گفت: ما با اتصال فناوری خود به سیستم ذخیرهسازی برودتی ایر لیکوئید که انرژی مورد نیاز را برای هواپیما فراهم میکند، نشان دادهایم که بهکارگیری یک راه حل کامل با انتشار کربن صفر در پرواز امکانپذیر است و میتوان آن را مستقیما در هواپیماهای سبک ادغام کرد.
انتهای پیام
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
سرویس علمی و دانشگاهی ایسنا امروز ۲۶ دی شاهد اخبار گوناگونی بود که این گزارش به اختصار به آنها پرداخته است. به گزارش ایسنا، اخبار جالب امروز سرویس علمی و دانشگاهی در حوزههایی همچون هوش مصنوعی، علم، فناوری، دانشبنیانها، جهاددانشگاهی و صنفی، فرهنگی و دانشجویی به اختصار در این گزارش آورده شدهاند. برای مطالعه نسخه کامل […]
یک هفته تا رونمایی سری گلکسی S25 باقی مانده و سیل افشاگریها درباره گوشیهای پرچمدار جدید سامسونگ از هر سو به راه افتاده است. اکنون، تصویری داریم که قابهای چرمی رسمی سامسونگ برای گلکسی S25 پلاس و گلکسی S25 اولترا را نشان میدهد. کاربری با نام Jukanlosreve در ایکس تصویری منتشر کرده که جعبهی قابهای […]
سامسونگ از توسعه تراشه مدیریت انرژی جدید (PMIC) خود موسوم به S2MIW06 برای شارژ بیسیم خبر داد که از توان ۵۰ وات و استاندارد Qi2 پشتیبانی میکند. به گزارش تکناک، سامسونگ اخیراً از تراشه جدید شارژ بیسیم خود برای گوشیهای هوشمند پرده برداشته است. این تراشه که با نام S2MIW06 شناخته میشود، مدار مجتمع مدیریت […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش روزیاتو، جنگنده ها نیز می توانند در طول عمر خود در چندین نوع و مدل ساخته شوند و F/A-18 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این هواپیما برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ برای تفنگداران دریایی ایالات متحده وارد سرویس شد و از آن زمان تاکنون در خدمت باقی […]