نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
طبق یافتههای اولیهی سازمان رقابت و بازارهای انگلستان (CMA)، محدودیتهای اپل بر مرورگرهای موبایل درحال «خفهکردن» نوآوری و عقب نگهداشتن ویژگیهای جدیدی است که میتواند به نفع کاربران آیفون باشد. در گزارش CMA، گروه تحقیقات مستقل به این نتیجه رسید که سیاستهای مرورگر سفاری اپل، مرورگرهای رقیب را از اجرای برخی ویژگیها مانند فناوریهای سرعت […]
طبق یافتههای اولیهی سازمان رقابت و بازارهای انگلستان (CMA)، محدودیتهای اپل بر مرورگرهای موبایل درحال «خفهکردن» نوآوری و عقب نگهداشتن ویژگیهای جدیدی است که میتواند به نفع کاربران آیفون باشد.
در گزارش CMA، گروه تحقیقات مستقل به این نتیجه رسید که سیاستهای مرورگر سفاری اپل، مرورگرهای رقیب را از اجرای برخی ویژگیها مانند فناوریهای سرعت بخشیدن به بارگذاری صفحات وب باز میدارد. تحقیقات نشان داده که بسیاری از توسعهدهندگان بریتانیایی ترجیح میدهند به جای انتشار اپهایشان در اپ استور، اپلیکیشنهای تحت وب پیشرفته ارائه دهند؛ اما محدودیتهای فعلی iOS، مانع این کار میشود.
افزونبر دغدغههای رقابتی، CMA به توافق تقسیم سود بین اپل و گوگل اشاره کرده که بهطور چشمگیری انگیزههای مالی این دو شرکت برای رقابت در حوزهی مرورگرهای موبایل با سیستمعامل iOS را کاهش داده است. CMA به این نتیجه رسید که هر دو شرکت قادرند نحوهی ارائهی گزینههای مرورگر به کاربران را به گونهای دستکاری کنند که محصولاتشان در نزد کاربران، گزینههایی مسلم و سادهتر بهنظر برسند.
مارگوت دالی، رئیس گروه تحقیقات مستقل CMA، میگوید: «ما موقتاً دریافتیم که رقابت بین مرورگرهای موبایل به خوبی پیش نمیرود و این موضوع نوآوری را در بریتانیا محدود میکند.»
رگولاتوری بریتانیا توصیه کرده که یافتههایش در چهارچوب لایحهی بازارهای دیجیتال، رقابت و مصرفکنندهی بریتانیا (DMCC) مورد بررسی قرار بگیرند؛ لایحهای که در آغاز سال ۲۰۲۵ به قانون لازمالاجرا تبدیل خواهد شد. سازمان CMA بریتانیا با تکیه بر قانون جدید میتواند برچسب «وضعیت استراتژیک بازار» را به برخی از شرکتها نسبت دهد و با اعمال قوانین، بازار را رقابتیتر کند.
مقالههای مرتبط
CMA تا تاریخ ۱۳ دسامبر (۲۳ آذر)، از عموم مردم برای ارائهی نظرات در خصوص یافتههای اولیهی تحقیق خود دعوت میکند. انتظار میرود تصمیم نهایی در این خصوص در مارس ۲۰۲۵ (اسفند ۱۴۰۳ و فروردین ۱۴۰۴) اتخاذ شود. بهموازات بریتانیا، تحقیقات مشابهی در ارتباط با رقابت در بازار مرورگرهای موبایل، هماکنون از سوی کمیسیون اروپا و وزارت دادگستری ایالات متحده در جریان است.
اپل ادعا میکند که با ارائهی طیف گستردهای از مرورگرهای متفرقهی مبتنیبر موتور رندر وبکیت (WebKit) در اپ استور که بهصورت همزمان با مرورگر سافاری به رقابت میپردازند و همچنین با فراهم کردن امکان تغییر آسان مرورگر پیشفرض در iOS، محیطی رقابتی و پویا را در بازار مرورگرهای اینترنتی ایجاد کرده است.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
بهگزارش ویندوزسنترال، مایکروسافت بعد از ماهها انتظار قابلیت جنجالی Recall را بههمراه ویژگی Click To Do به پیشنمایش ویندوز ۱۱ (build 26120.2415) برای کاربران اینسایدر در کانال Dev اضافه کرده است. مایکروسافت پس از نگرانیهای بهوجود آمده دربارهی امنیت ریکال انتشار این قابلیت را بهتعویق انداخت تا مشکلات را حل کند. ردموندیها اکنون نقصهای امنیتی […]
تردز با الهام از شبکه اجتماعی ایکس، در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که به کمک هوش مصنوعی، خلاصههایی از موضوعات داغ و ترند روز را ارائه میدهد. به گزارش تکناک، تردز، پلتفرم اجتماعی متعلق به متا و رقیب شبکه اجتماعی X، در جدیدترین اقدام خود قابلیت خلاصهسازی مبتنیبر هوش مصنوعی برای موضوعات داغ را […]
یک کارشناس اطلاعات در یک پرونده قضایی در مینهسوتا، خود را در مرکز توجهی غیرمنتظره قرار داده است. او در سوگندنامهای که برای حمایت از قانونی علیه دیپفیکها ارائه کرده، به منابعی استناد کرده که وجود خارجی ندارند. این موضوع نگرانیهایی را درباره نقش رو به رشد هوش مصنوعی در تولید اطلاعات نادرست ایجاد کرده […]
گفته میشود اپل قصد دارد استفاده از نمایشگرهای OLED را برای مکبوک آغاز کند. به احتمال زیاد الجی و سامسونگ دو تأمینکنندهی اصلی پنلهای اولد برای لپ تاپ اپل خواهند بود. اپل امسال سری آیپد پرو ۲۰۲۴ خود را با پنلهای اولد (RGB AMOLED) معرفی کرد که نشاندهندهی گسترش این نوع نمایشگر کممصرف به محصولاتی […]