نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
بنابر بیانیه رسمی کمیسیون حفاظت مالی مصرفکنندگان ایالات متحده (CFPB)، شرکتهای اپل و گلدمن ساکس بهدلیل مدیریت نادرست در ساماندهی تراکنشهای اشتباه و تبلیغ اطلاعات اشتباه درباره گزینههای مرتبط با طرحهای خرید بدون بهره جریمه شدهاند. کمیسیون حفاظت مالی مصرفکنندگان ایالات متحده بیان کرد که مجموع جریمهها به حدود ۹۰ میلیون دلار میرسد که شامل […]
بنابر بیانیه رسمی کمیسیون حفاظت مالی مصرفکنندگان ایالات متحده (CFPB)، شرکتهای اپل و گلدمن ساکس بهدلیل مدیریت نادرست در ساماندهی تراکنشهای اشتباه و تبلیغ اطلاعات اشتباه درباره گزینههای مرتبط با طرحهای خرید بدون بهره جریمه شدهاند.
کمیسیون حفاظت مالی مصرفکنندگان ایالات متحده بیان کرد که مجموع جریمهها به حدود ۹۰ میلیون دلار میرسد که شامل ۲۵ میلیون دلار برای اپل و ۴۵ میلیون دلار برای گلدمن ساکس است. ناگفته نماند شرکت چندملیتی مالی گلدمن ساکس باید ۱۹٫۸ میلیون دلار دیگر نیز به مشتریان متضرر کارت اعتباری اپل پرداخت کند.
کمیسیون حفاظت مالی مصرفکنندگان ایالات متحده پس از بررسی دقیق پرونده کارت اعتباری اپل به این نتیجه رسید که تبلیغات کارت اعتباری کوپرتینوییها بهگونهای بوده که مشتریان به این باور رسیده بودند که درصورت خرید محصولات اپل با استفاده از این کارت، بهطور خودکار از پرداخت بهره معاف خواهند بود؛ اما در عمل، بسیاری از مشتریان متوجه شدند که به آنها بهره تعلقگرفته است.
در مثالی دیگر، مشتریانی که در تراکنشهای خود با مشکل مواجه میشدند، در فرایند رسیدگی به مشکل بهوجودآمده پاسخ و راهنمایی مناسبی دریافت نمیکردند و حتی در نمونهای پول مشتری بهطور اشتباهی برای حساب دیگری ریخته شد. بهطورکلی، ناهماهنگی در پاسخدادن به مشتریان متضرر و ناتوانی در حل مشکلات مالی کارت اعتباری اپل، از عوامل مهم این جریمه بیان شده است.
باوجود این مشکلات، بهنظر میرسد که اپل همچنان به توسعه و بهبود خدمات مالی مرتبط با کارت خود متعهد است. این شرکت قصد دارد با اعمال تغییرات لازم و افزایش شفافیت در ارائه خدمات، تجربهای بهتر و مطمئنتر برای کاربران خود فراهم کند. همچنین، اپل بهدنبال همکاری با CFPB و دیگر نهادهای نظارتی برای ایجاد اطمینان سازمانهای مربوطه است.
پرونده تخلفات اپل و گلدمن ساکس در ارتباط با کارت اعتباری اپل، زنگخطر برای شرکتهای بزرگ فناوری است که بهدنبال گسترش فعالیتهای خود در حوزههای مالی هستند. این شرکتها باید بهطور جدی به مقررات مصرفکننده پایبند باشند و از منافع مشتریان خود محافظت کنند. درمقابل، مصرفکنندگان نیز باید آگاهی خود را درباره خدمات مالی افزایش دهند تا دچار آسیبهای مالی نشوند.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
«اپل» سعی دارد با ارتقای دستیار صوتی خود، آن را به یک رقیب برای «چتجیپیتی» تبدیل کند. به گزارش ایسنا، شرکت «اپل» در حال برنامهریزی یک بازنگری اساسی مبتنی بر هوش مصنوعی در دستیار صوتی دیجیتال «سیری»(Siri) است که آن را بیشتر شبیه به «چتجیپیتی»(ChatGPT) شرکت «اوپنایآی»(OpenAI) و «جمینای لایو«(Gemini Live) شرکت «گوگل» خواهد کرد. […]
شرکت «اسپیسایکس» دومین قرارداد تجاری را برای فرودگر قمری موشک «استارشیپ» امضا کرده است تا از طریق آن، محمولهها را به ماه بفرستد. به گزارش ایسنا، همان طور که برنامه آزمایشی «استارشیپ»(Starship) شرکت «اسپیسایکس»(SpaceX) با شتاب به کار خود ادامه میدهد، این شرکت دومین قرارداد تجاری خود را برای رساندن محموله به ماه با استفاده […]
احتمالاً آدرس را اشتباه تایپ کردهاید. شما به طور خودکار به صفحهٔ اول هدایت خواهید شد. برای دسترسی سریعتر بر روی خانه یا جستجو کلیک کنید. خبر آنلاین
جگوار اخیرا با بهروزرسانی لوگوی خود سروصدای زیادی بهپا کرده است. ظاهرا خودروساز بریتانیایی میخواهد خودرو پرچمدار جدیدی رونمایی کند و اکنون تیزری از بخشهایی از بدنهی خودرو بهاشتراک گذاشته است. جگوار ۲ دسامبر (۱۲ آذر) از مدل مفهومی جدیدی پرده برمیدارد که پیشنمایشی از خودروهای تولیدی آیندهی شرکت خواهد بود. شاخصترین موردی که در […]