اینستاگرام طول ویدئوهای ریلز را به ۳ دقیقه افزایش داد

اینستاگرام اکنون امکان آپلود ویدئوهای ریلز ۳ دقیقه‌ای را برای کاربران فراهم کرده است. پیش‌تر متا از افزایش طول ویدئوهای ریلز خودداری کرده بود. به گزارش تک‌ناک، اینستاگرام امروز اعلام کرد که از‌این‌پس کاربران می‌توانند ویدئوهای ریلز خود را تا مدت‌زمان ۳ دقیقه بارگذاری کنند. این تغییر دو برابر محدودیت ۹۰ ثانیه‌ای قبلی است. آدام […]


اینستاگرام اکنون امکان آپلود ویدئوهای ریلز ۳ دقیقه‌ای را برای کاربران فراهم کرده است. پیش‌تر متا از افزایش طول ویدئوهای ریلز خودداری کرده بود.

به گزارش تک‌ناک، اینستاگرام امروز اعلام کرد که از‌این‌پس کاربران می‌توانند ویدئوهای ریلز خود را تا مدت‌زمان ۳ دقیقه بارگذاری کنند. این تغییر دو برابر محدودیت ۹۰ ثانیه‌ای قبلی است. آدام موسری، مدیر اینستاگرام، در بیانیه‌ای این تصمیم را اعلام و دلیل آن را بازخورد کاربران عنوان کرده است.

موسری اظهار داشت که مدت‌زمان ۹۰ ثانیه برای بسیاری از ویدئوها بسیار کوتاه است و این تغییر به‌طور مستقیم به درخواست‌های کاربران باز می‌گردد. این تحول در سیاست‌های اینستاگرام پس‌از اعلام موسری در جولای سال گذشته مبنی‌بر تمایل‌نداشتن به افزایش طول ویدئوهای ریلز صورت می‌گیرد. او در آن زمان گفته بود که چنین تغییری می‌تواند هویت اصلی پلتفرم که بر ارتباط کاربران با دوستانشان تمرکز دارد، به خطر بیندازد. بااین‌همه، به نظر می‌رسد اینستاگرام با توجه به شرایط جدید و فشار رقابتی، استراتژی خود را تغییر داده است.

ورج می‌نویسد که افزایش طول ویدئوهای ریلز هم‌زمان با اقداماتی اتفاق می‌افتد که تیک‌تاک، رقیب اصلی اینستاگرام، در پاسخ به تهدیدات قانونی ایالات متحده انجام می‌دهد. تیک‌تاک که از سال ۲۰۲۱ امکان بارگذاری ویدئوهای ۳ دقیقه‌ای را فراهم کرده است، در حال آماده‌شدن برای خاموشی موقتی در روز یکشنبه به‌دلیل تهدیدات قریب‌الوقوع ممنوعیت است. این وضعیت ممکن است فرصت‌هایی برای اینستاگرام فراهم کند تا با ارائه ویژگی‌های جدید، توجه بیشتری جلب کند.

افزایش طول ویدیوهای Reels تا ۳ دقیقه

اینستاگرام در دو سال گذشته در قبال افزایش طول ویدئوهای ریلز کندتر عمل کرده بود. این پلتفرم برای نخستین بار امکان بارگذاری ویدئوهای ۹۰ ثانیه‌ای را فراهم کرد و آزمایش‌هایی برای افزایش این محدودیت به ۱۰ دقیقه نیز انجام داد؛ ولی این ویژگی هنوز به‌طور عمومی منتشر نشده است. در‌حال‌حاضر، ویدئوهای بلندتر فقط در قالب پست‌های غیر ریلز امکان بارگذاری دارند. با‌توجه‌به این تغییرات، به‌نظر می‌رسد که اینستاگرام در تلاش است تا جایگاه خود را در رقابت با پلتفرم‌های دیگر تقویت و تجربه‌ای متنوع‌تر و انعطاف‌پذیرتر برای کاربران فراهم کند.



منبع: تکنک