این بازی ایرانی بیش از ۲۱ میلیون بار دانلود شده است

مدیرعامل یکی از شرکت ساخت بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به دانلود میلیونی برخی بازی های ایرانی گفت: سهم ایران در بازار جهانی بازی نزولی است که یکی از دلایل آن فیلترینگ است. به گزارش تکناک، محمد زهتابی اظهار کرد: ما بازی‌های رایانه ای مختلفی ساختیم که معروفترین آنها، «پسرخوانده» است که ۲۱ میلیون دانلود داشته […]


مدیرعامل یکی از شرکت ساخت بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به دانلود میلیونی برخی بازی های ایرانی گفت: سهم ایران در بازار جهانی بازی نزولی است که یکی از دلایل آن فیلترینگ است.

به گزارش تکناک، محمد زهتابی اظهار کرد: ما بازی‌های رایانه ای مختلفی ساختیم که معروفترین آنها، «پسرخوانده» است که ۲۱ میلیون دانلود داشته که بخش بزرگی از دانلودها هم خارج از ایران بوده است.

وی با بیان اینکه بازی «پسرخوانده» جزو بازی‌های معروف در منطقه‌ ای مانند کشورهای مستقل مشترک‌المنافع یا همان جمهوری‌های استقلال‌یافته از شوروی سابق (CIS) محسوب می‌شود افزود: همین طور بازی «باغ نگار» ۱۳ میلیون دانلود داشته و جزو بازی‌های پرفروش داخل ایران است.

تحریم‌ها، فیلترها و تازگی‌ها فیلترینگ گوگل پلی، اینها بزرگترین ضربه را به صنعت بازی‌سازی ایران زده است.

جایگاه خوبی از نظر تولید بازی در جهان نداریم

زهتابی درباره جایگاه ایران در بازی‌های رایانه‌ای گفت: ما متاسفانه جایگاه خوبی از نظر تولید بازی در جهان نداریم، با وجود این‌که خیلی هم دیر در این عرصه شروع نکردیم. البته به دلایل مختلف اعم از تحریم‌ها، فیلترها و تازگی‌ها فیلترینگ گوگل پلی، اینها بزرگترین ضربه را به صنعت بازی‌سازی ایران زده است.

مدیرعامل شرکت ساخت بازی‌های رایانه‌ای پاییزان در ادامه گفت: فیلترینگ باعث شده بازی‌ساز ما عقب بماند و با حیات اولیه خود دست و پنجه نرم کند. مشکل اینترنت و جدیدا مشکل هم برق داریم و در کنار آن مشکل سرمایه‌گذاری هم که همیشه وجود دارد. تنها چیزی که ما در آن خوب هستیم، منابع انسانی است.

زهتابی اظهار داشت: با وجود این‌که این همه مهاجرت وجود دارد، ورودی‌های منابع انسانی و نسل جوان باسوادی که دنیا را می‌شناسد، را شاهدیم که فرهنگ‌های مختلف و زبان‌های مختلف را می‌شناسند. جوانان طراح و برنامه نویس ایرانی پایه ریاضیات و هنری خوبی دارند و اگر می‌شد به آنها پر و بال دارد و سرمایه‌گذاری کرد، اتفاق های بزرگی می‌افتاد.

وی افزود: خیلی از بچه‌های ایرانی در ترکیه و آلمان و در بهترین شرکت‌ها و رده‌ها کار می‌کنند و شاید باورش سخت باشد وقتی از شرکت‌های ما در ایران می‌روند، می‌گویند همکاران ما سطح پایین‌تری دارند و کارمان راحت‌تر شده است.

زهتابی گفت: ما بیشتر واردکننده بازی رایانه ای هستیم؛ اکنون سهم بازی های داخلی در حوزه گوشی‌های همراه بازار داخل فقط ۲۰ درصد است و بقیه در دست بازی‌های خارجی است و این ۲۰ درصد، البته زمانی یکی دو درصد بود.منبع ایرنا



منبع: تکنک