نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
شرکت آپترا موتورز(Aptera Motors) مستقر در سن دیگو، کالیفرنیا، به تازگی اولین آزمایش عملکرد کمسرعت خود را با موفقیت انجام داده است. خودروی PI2 این شرکت برای شارژ مجدد نیازی به اتصال به برق ندارد و در عوض انرژی روزانه خود را مستقیما از نور خورشید دریافت میکند. به گزارش ایسنا، خودروی آپترا طوری طراحی […]
شرکت آپترا موتورز(Aptera Motors) مستقر در سن دیگو، کالیفرنیا، به تازگی اولین آزمایش عملکرد کمسرعت خود را با موفقیت انجام داده است. خودروی PI2 این شرکت برای شارژ مجدد نیازی به اتصال به برق ندارد و در عوض انرژی روزانه خود را مستقیما از نور خورشید دریافت میکند.
به گزارش ایسنا، خودروی آپترا طوری طراحی شده است که یک وسیله نقلیه الکتریکی کاملا خورشیدی(sEV) باشد. این شرکت ادعا میکند که ۴۰ مایل بُرد اضافی در روز خواهد داشت در حالی که نیازی به اتصال به برق برای شارژ مجدد ندارد زیرا انرژی را از خورشید به باتریهای داخلی خود میرساند. گزینههایی برای اندازههای مختلف باتری وجود دارد. یکی از آنها با شارژ کامل تا ۱۰۰۰ مایل(۱۶۰۰ کیلومتر) برد دارد. اگر باید بیش از ۴۰ مایل در روز رانندگی کنید یا آب و هوا به شما اجازه داشتن همیشگی نور خورشید را نمیدهد، میتوان آن را به برق وصل کرد تا بسته باتری شارژ شود.
به نقل از نیواطلس، در ماه ژانویه سال گذشته، آپترا از نسخه «Launch Edition» رونمایی کرد که دارای تقریبا ۷۰۰ وات سلول خورشیدی بر روی بدنه کامپوزیت بود و دارای برد ۴۰۰ مایلی با یک بار شارژ تا بسته باتری لیتیوم یونی ۴۲ کیلووات ساعتی بود. صفحات خورشیدی یکپارچه، البته تا زمانی که در معرض نور خورشید هستند، به شارژ مداوم باتریها ادامه میدهند.
برای مقایسه بهتر است بدانید که خودروی تسلا مدل S، مجهز به بسته باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی با برد تخمینی ۴۰۵ مایل است. ادعا میشود که صفر تا ۱۰۰ این خودرو، چهار ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۶۲ کیلومتر در ساعت.
چگونه آپترا از تنها ۷۰۰ وات انرژی خورشیدی، ۴۰ مایل بُرد اضافی فراهم میکند؟ طراحی سبک وزن و ضریب کشش فوق العاده کارآمد آن باعث این دستاورد شده است. نسخه ۲۵ کیلوواتی آن تنها ۱۸۰۰ پوند(۸۱۶ کیلوگرم) است که آن را در رده وزنی خودروهای کوچک هوشمند قرار میدهد. حتی گزینه باتری بزرگ ۱۰۰ کیلوواتی با برد ۱۰۰۰ مایل(۱۶۰۰ کیلومتر) تنها ۲۲۰۰ پوند(۹۹۸ کیلوگرم) وزن دارد.
آپترا دارای بدنه کامپوزیتی شش تکه فیبر کربنی است و طراحی منحصربهفرد و سه چرخ آن باعث میشود تا حد امکان از انرژی کمتری در هنگام رانندگی استفاده شود.
پس از تکمیل تمام آزمایشات، هدف آپترا تولید ۴۰ وسیله نقلیه در روز از کارخانه مونتاژ نهایی خود در کالیفرنیا خواهد بود.
انتهای پیام
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
نشست خبری تپسی با عنوان «مروری بر عملکرد و رشد تپسی در سال ۱۴۰۳»، امروز ۴ آذر ماه، برگزار شد. در این نشست مصطفی سیدحسینی، مدیرعامل تپسی، آمارهایی درباره عملکرد تپسی در سال ۱۴۰۳ ارائه کرده و از رشد قابل توجه این شرکت تا پایان آبان ماه امسال خبر داد: عملکرد ما در تپسی در […]
درست مانند محصولات دیگر این روزهای تولیدکنندههای برتر موبایل ، سامسونگ نیز از سری پرچمدار خود نسخههای متفاوتی را عرضه کرده است. به همین خاطر، برای خرید گوشی اس ۲۴ نباید فورا اقدام کنید و باید درباره نسخههای مختلف آن اطلاعاتی داشته باشید. یکی از محبوبترین مقایسههای این سری، مقایسه گلکسی اس ۲۴ اف ای […]
ربات انساننمای «فیگور ۰۲»(Figure 02) با ارتقای کارایی ۴۰۰ درصدی در کارخانه بیامو مشغول به کار است. به گزارش ایسنا، ویدئوی جدیدی منتشر شده است که ربات انساننمای «فیگور ۰۲» را در حال انجام کار و مونتاژ قطعات خودرو با دقت بالا در کارخانه اسپارتانبورگ شرکت خودروسازی بیامو نشان میدهد. به نقل از آیای، شرکت […]
بسیاری از بازیهای محبوب با موتورهای بازیسازی شناختهشده ازجمله Unreal Engine و Unity و Godot ساخته میشوند؛ اما گاهی اوقات توسعهدهندگان تصمیم میگیرند از مسیر رایج خارج شوند و بازی خود را با ابزارهای دیگر بسازد. یکی از این نمونهها، بازی Roche Limit: The Death of CMK است که معمار جوانی به نام جک استریت […]