این پیکاپ کره‌ای برای رقابت با هایلوکس و فورد رنجر تولید شده است /عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش پدال، پس از مدت‌ها انتظار و انتشار تیزرها و تصاویر جاسوسی، کیا سرانجام رسماً پیکاپ تاسمان را در نمایشگاه خودروی جده در عربستان رونمایی کرده است. این خودرو شش سال در دست توسعه بوده و آزمایش‌های میدانی زیادی را در سراسر جهان پشت سر گذاشته است. تاسمان در نیمهٔ […]


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش پدال، پس از مدت‌ها انتظار و انتشار تیزرها و تصاویر جاسوسی، کیا سرانجام رسماً پیکاپ تاسمان را در نمایشگاه خودروی جده در عربستان رونمایی کرده است. این خودرو شش سال در دست توسعه بوده و آزمایش‌های میدانی زیادی را در سراسر جهان پشت سر گذاشته است. تاسمان در نیمهٔ نخست سال آینده در بازار داخلی کره جنوبی، خاورمیانه، آفریقا، آمریکای جنوبی و منطقهٔ آسیا اقیانوسیه عرضه خواهد شد و کیا امیدوار است بتواند خریداران محبوب‌ترین پیکاپ‌های این کلاس یعنی تویوتا هایلوکس و فورد رنجر را به سمت خود بکشاند. کیا اما فعلاً برنامه‌ای برای عرضهٔ تاسمان در اصلی‌ترین بازار پیکاپ جهان یعنی آمریکای شمالی ندارد.

پیکاپ کیا ابتدا با دو پیشرانه به بازار عرضه خواهد شد که یکی بنزینی و دیگری دیزلی است. پیشرانهٔ دیزلی از نوع ۲.۲ لیتری توربو با ۲۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه در استرالیا صرفاً با یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک عرضه خواهد شد اما در دیگر بازارها امکان انتخاب گیربکس دستی و پیشرانهٔ بنزینی هم وجود خواهد داشت. تاسمان دیزلی با گیربکس اتوماتیک ظرف ۱۰.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مصرف سوخت ترکیبی این پیکاپ هم حدود ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

تاسمان به‌صورت دو کابین در سه نسخه شامل تیپ پایه، نسخهٔ جاده‌ای X-Line و نسخهٔ آفرودی X-Pro عرضه می‌شود که نسخهٔ پایه به‌صورت محرک عقب یا چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود ولی دو تیپ دیگر به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. پیکاپ کیا ۵,۴۱۰ میلی‌متر طول و ۱,۹۳۰ میلی‌متر عرض دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۲۷۰ میلی‌متر است. ارتفاع خودرو اما بسته به تیپ، بین ۱,۸۷۰ تا ۱,۹۲۰ میلی‌متر متغیر خواهد بود ولی بااین‌وجود، هر سه تیپ می‌توانند تا عمق ۸۰ سانتی‌متری آب حرکت کنند.

این پیکاپ کره‌ای برای رقابت با هایلوکس و فورد رنجر تولید شده است /عکس

حداقل فاصلهٔ تاسمان از زمین ۲۲۴ میلی‌متر است که این رقم در نسخهٔ آفرودی X-Pro به ۲۵۲ میلی‌متر افزایش میابد. این نسخه به قفل دیفرانسیل الکترونیکی و لاستیک‌های آل‌ترین روی رینگ‌های ۱۷ اینچی مشکی براق هم مجهز است درحالی‌که نسخهٔ X-Line با رینگ‌های ۱۸ اینچی و لاستیک‌های جاده‌ای ارائه می‌شود. سامانهٔ چهارچرخ محرک این پیکاپ کره‌ای نیز حالت‌های شنی، گل‌ولای، برفی و صخره‌ای را ارائه می‌کند.

این پیکاپ کره‌ای برای رقابت با هایلوکس و فورد رنجر تولید شده است /عکس

اتاق بار تاسمان ۱,۵۱۲ میلی‌متر طول، ۱,۵۷۲ میلی‌متر عرض و ۵۴۰ میلی‌متر عمق دارد. ظرفیت بار این پیکاپ در نسخهٔ محرک عقب ۱۱۹۵ کیلوگرم و در نسخهٔ چهارچرخ محرک ۱۰۲۰ کیلوگرم است درحالی‌که توانایی یدک کشیدن تا ۳.۵ تن را هم خواهد داشت. در اتاق بار خودرو یک خروجی برق ۲۴۰ ولت هم تعبیه شده است. ویژگی منحصربه‌فردی که پیکاپ کیا را از رقبای خود متمایز می‌کند اما طراحی بیرون آن است که در قسمت جلو از کوسه سرچکشی الهام گرفته و نمای غیرمتعارفی دارد. به گفتهٔ کیا، تیم طراحی این شرکت با رهبری «کریم حبیب»، از طراحی و فرم آشنای پیکاپ‌های این سگمنت فاصله گرفته است.

این پیکاپ کره‌ای برای رقابت با هایلوکس و فورد رنجر تولید شده است /عکس

در داخل تاسمان هم شاهد نمایشگرهای دوگانه ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم درحالی‌که بین این دو هم یک نمایشگر ۵ اینچی برای کنترل سیستم تهویه تعبیه شده است. این پیکاپ کره‌ای از سیستم‌های ایمنی مختلفی مثل دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار برخورد در نقاط کور، سیستم پارک نیمه‌خودکار و… بهره می‌برد و سیستم صوتی هارمن کاردون با هشت بلندگو هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

۲۲۷۲۲۷



خبر آنلاین