باز تولید این نیسان، نیم میلیون دلار آب خورد/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پدال، باز ورود آخرین مدل‌های نیسان اسکای‌لاین به بازار ایالات‌متحده، سال ۲۰۲۴ به سال محبوب طرفداران نیسان در آمریکا تبدیل شد. این خودرو که در چند دهه گذشته به‌همراه مدل‌های رقیبی چون تویوتا سوپرا، مزدا RX-۷ و هوندا NSX به نماد و اعتبار کوپه‌های اسپرت ژاپنی تبدیل […]


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پدال، باز ورود آخرین مدل‌های نیسان اسکای‌لاین به بازار ایالات‌متحده، سال ۲۰۲۴ به سال محبوب طرفداران نیسان در آمریکا تبدیل شد. این خودرو که در چند دهه گذشته به‌همراه مدل‌های رقیبی چون تویوتا سوپرا، مزدا RX-۷ و هوندا NSX به نماد و اعتبار کوپه‌های اسپرت ژاپنی تبدیل شده بود، حال مورد توجه برندهای تیونینگ و بازسازی‌کنندگان قرار گرفته است. یکی از این شرکت‌ها، «بیلت بای لجندز» (BBL) ژاپنی نام دارد که وظیفه بازسازی این کوپه را برعهده گرفته است.

کار این مجموعه با نیسان اسکای‌لاین GTR نسل R۳۴ آغاز شده است تا محصولی را مخصوصا برای بازار آمریکای آماده کند و به مردم آن کشور هم اجازه چشیدن حس سواری یک R۳۴ جدید را بدهد. مهندسان ژاپنی، بدنه این نسل از اسکای‌لاین را به‌صورت سه‌بعدی اسکن و داده‌های مربوط به سطوح را جمع‌آوری کردند. سپس تمام اجزای خودرو را از هم جدا کرده و پس از تقویت استحکام، با ۵ لایه محافظ و رنگ کلاسیک و زیبای آبی پوشاندند. به‌این‌ترتیب خیال خریداران راحت خواهد بود که تمام اجزا یا با پودر پوشش داده‌ شده‌ یا کاملا تعویض شده‌اند.

باز تولید این نیسان، نیم میلیون دلار آب خورد/ عکس

نیروبخش این اثرهنری شرقی، یک پیشرانه ۲.۶ لیتری تویین توربوی ۶ سیلندر خطی است که از بلوک تازه «N۱»، کامپیوتر جدید، مجرا انتقال سوخت و هواکش‌های کربنی، نشانگر جریان باد در موتور، انژکتورهای اصلی R۳۴ و پوششی جدید برای کل مجموعه موتور سود می‌برد. شرکت سازنده می‌گوید که قدرت خروجی این پیشرانه برابر ۶۶۰ اسب بخار است. این قدرت از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی «گتراگ» به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

باز تولید این نیسان، نیم میلیون دلار آب خورد/ عکس

BBL با آگاهی از نحوه استفاده مشتریان از این خودرو، آن را به ترمزهایی مطمئن هم تجهیز کرده تا از ایمنی آن‌ها اطمینان حاصل کند؛ به‌این‌‍ترتیب، وظیفه توقف خودرو بر دوش ترمزهای «AP ریسینگ» و دیسک‌هایی ۳۵۶ میلی‌متری قرار گرفته است. این ترمز زیبا پشت رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی «رِیز» پنهان می‌شود.

باز تولید این نیسان، نیم میلیون دلار آب خورد/ عکس

از آنجا که بازسازی خودرو به معنی توجه به تمام اجزای آن است، BBL به کابین هم رسیدگی کرده اما بدون اینکه بخواهد چیز خاصی را تغییر دهد، تنها تجربه نشستن پشت فرمان اسکای‌لاین GTR را بهبود داده است. کابین این خودرو شامل همان المان‌ها و قطعات اورجینال شرکت نیسان است که با صندلی‌های چرمی، پنل‌های آلومینیومی، دوخت تازه فرمان و عایق‌سازی حرارتی و صوتی بهتر همراه شده است؛ بدون اینکه چهره آشنا و دوست‌داشتنی آن ذره‌ای تغییر کرده باشد.

باز تولید این نیسان، نیم میلیون دلار آب خورد/ عکس

مدیر مجموعه BBL، «ماساهارو کوجی»، درباره این پروژه می‌گوید: ما با استفاده و ترکیب تکنیک‌های مدرن و مواد اولیه تازه، روی بازسازی خودروی ژاپنی مخصوص تیونرها تمرکز کردیم که برای دهه‌ها در ذهنمان حک شده بود. ما آن دسته از خودروهای افسانه‌ای ژاپنی دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی را به سطحی تازه رسانده‌ایم و امکان مالکیت، رانندگی و لذت‌بردن از آن را هم به مردم سراسر جهان داده‌ایم.

باز تولید این نیسان، نیم میلیون دلار آب خورد/ عکس

هر چند حرف‌های کوجی دلگرم‌کننده به نظر می‌رسند اما یک نگاه به برچسب قیمت این خودرو نشان می‌دهد که منظورش از مردم سراسر جهان، ثروتمندان سراسر جهان بوده است. قیمت پایه این اسکای‌لاین GTR بازسازی‌شده که تولیدش حدودا یک سال زمان خواهد برد، از ۴۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود. نظر شما درباره نیسان اسکای‌لاین GTR R۳۴ چیست؟ آیا این مدل بهتر از جانشین مدرن خود، R۳۵، بود؟

باز تولید این نیسان، نیم میلیون دلار آب خورد/ عکس

۲۲۷۳۲۳



خبر آنلاین