نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
شرکت مادر جیپ قابلیت رانندگی سطح ۳ با ویژگی Hands-Free, Eyes-Off را معرفی کرد که به رانندگان اجازه میدهد در سرعتهای پایین، بدون دخالت دست و چشم، به مطالعه کتاب یا تماشای فیلم بپردازند. به گزارش تکناک، Stellantis، شرکت مادر Jeep، Dodge و Ram، از نخستین سیستم رانندگی نیمهخودکار خود با قابلیت «بدون دست و […]
شرکت مادر جیپ قابلیت رانندگی سطح ۳ با ویژگی Hands-Free, Eyes-Off را معرفی کرد که به رانندگان اجازه میدهد در سرعتهای پایین، بدون دخالت دست و چشم، به مطالعه کتاب یا تماشای فیلم بپردازند.
به گزارش تکناک، Stellantis، شرکت مادر Jeep، Dodge و Ram، از نخستین سیستم رانندگی نیمهخودکار خود با قابلیت «بدون دست و بدون نیاز به نگاه» رونمایی کرد. این فناوری که STLA AutoDrive نام دارد، به رانندگان امکان میدهد در شرایطی مانند ترافیک سنگین، زمان خود را به مطالعه یا تماشای فیلم اختصاص دهند.
بااینحال، این شرکت هنوز این قابلیت را عرضه نکرده و به چالشهای قانونی و محدودیتهای بازار اشاره کرده است. همچنین مشخص نیست که کدام مدلهای Stellantis در ابتدا از این فناوری بهرهمند خواهند شد.
ورج مینویسد که دن رید، سخنگوی Stellantis، در ایمیلی اعلام کرد: «این فناوری بهطور کامل توسعه یافته و آماده بهرهبرداری است، اما در حال حاضر، بازار خودروهای سطح ۳ بسیار محدود است. بنابراین، تصمیم استراتژیک ما این است که عرضهی آن را به آینده موکول کنیم. زمانی که بازار پذیرای این فناوری شود، آن را معرفی خواهیم کرد.»
بر اساس تعریف انجمن مهندسان خودرویی (SAE)، سطح ۳ رانندگی خودکار، به سیستمی اطلاق میشود که در آن خودرو میتواند در برخی شرایط، وظایف رانندگی را بهطور مستقل انجام دهد، اما راننده باید در مواقع ضروری کنترل را در دست بگیرد. برخی کارشناسان معتقدند که این سطح از اتوماسیون، به دلیل وابستگی خودرو به دخالت راننده در شرایط خاص، میتواند خطرناک باشد.
بااینوجود، اکثر خودروسازان به دنبال توسعهی Level 3 هستند و آن را بهعنوان یک فناوری سودمند، بهویژه برای رانندگی در سرعتهای پایین، معرفی میکنند. Stellantis نیز اعلام کرده است که STLA AutoDrive طیف وسیعی از قابلیتهای کمکی راننده را پوشش میدهد؛ از Level 2 که نیازمند نظارت راننده است، تا Level 3+ که امکان برداشتن دستها از فرمان و نگاه از جاده را فراهم میکند.
این شرکت تأکید کرده است که سیستم Level 3+ حتی در شرایط نامساعد جوی و هنگام رانندگی در شب نیز فعال میشود. البته، این قابلیت در سرعتهای کمتر از ۶۰ کیلومتر بر ساعت (۳۷ مایل بر ساعت) محدود شده است. Stellantis برنامه دارد که با پیشرفت فناوری، این سیستم را به گونهای ارتقا دهد که در سرعتهای تا ۹۵ کیلومتر بر ساعت (۵۹ مایل بر ساعت) و حتی مسیرهای آفرود نیز عملکرد داشته باشد.
Stellantis اعلام کرده است که STLA AutoDrive به مجموعهای پیشرفته از حسگرها، شامل دوربینها، رادار و حسگرهای اولتراسونیک مجهز شده است که در صورت آلوده شدن، قابلیت تمیز کردن خودکار دارند. این حسگرها همچنین در سیستمهایی مانند تشخیص نقاط کور، حفظ مسیر و کمک به پارک مورد استفاده قرار میگیرند.
با معرفی این فناوری، Stellantis به جمع خودروسازانی همچون Mercedes-Benz، Ford، GM، Volvo و Honda پیوسته است که در حال توسعهی فناوریهای رانندگی Level 3 هستند. بااینحال، عرضهی گستردهی این قابلیتها همچنان با چالشهایی از جمله قوانین محلی و رویکرد محافظهکارانهی شرکتهای خودروسازی روبهرو است.
مانند بسیاری از خودروسازان، Stellantis نیز به اتوماسیون بهعنوان یک ویژگی رفاهی نگاه میکند تا یک قابلیت ایمنی محض. پژوهشهای اخیر مؤسسهی بیمه برای ایمنی بزرگراهها نشان میدهد که برخی رانندگان قوانین سیستمهای کمکی رانندگی را دور میزنند، و در سرعتهای بالا، یک لحظه بیتوجهی ممکن است منجر به حوادث جدی شود.
مطالعات نشان دادهاند که انتقال کنترل از سیستم خودکار به راننده میتواند چالشبرانگیز باشد. زمانی که رانندگان برای مدت طولانی از رانندگی منفصل هستند، ممکن است هنگام رویارویی با یک موقعیت اضطراری، واکنش بیشازحد نشان دهند، ترمز شدید بگیرند یا کنترل خودرو را از دست بدهند. چنین اتفاقاتی میتواند زنجیرهای از حوادث خطرناک را در پی داشته باشد.
در همین حال، شرکتهایی مانند Waymo، که روی فناوری خودران سطح ۴ متمرکز هستند، معتقدند که Level 3 بیش از حد خطرناک است. آنها ترجیح میدهند سیستمهایی توسعه دهند که در آنها نیازی به دخالت راننده وجود ندارد. اما اکثر خودروسازان، به جای تمرکز بر اتوماسیون کامل، فعلاً روی عرضهی قابلیتهای Level 2 و Level 3 بهعنوان گزینههای اضافی برای خودروهای خود تمرکز کردهاند، زیرا این رویکرد سودآوری کوتاهمدت بیشتری دارد.
منبع: تکنک
این مطلب بدون برچسب می باشد.
تینا مزدکی_یک راکتور صنعتی نوآورانه که تنها با استفاده از برق فولاد تولید میکند، به نقطه عطف مهمی رسید و موفق شد در یک تأسیسات آزمایشی در ماساچوست، آمریکا، یک تُن فولاد تولید کند. این فناوری که در مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) توسعه یافته، اکنون آماده است تا به صنعت فولاد کمک کند تا ردپای […]
بیستمین رویداد رقابتهای استارتاپی دانشگاه علم و صنعت ایران، به منظور رونمایی از دانشنامه استارتاپهای دارای زمینه خلاقیت و نوآوری توسط معاونت فناوری، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد. به گزارش ایسنا، این رویداد بیستمین رقابت استارتاپی دانشگاه به شمار میرود و در آن استارتاپهایی از دانشگاههای علم و صنعت ایران، شریف، تهران […]
تینا مزدکی_QUADCOIL، کدی پیشگامانه است که طراحی آهنرباهای استلراتور را ساده کرده و تضمین میکند که شکل پلاسماها برای ساخت در دنیای واقعی عملی باشد. برخلاف روشهای سنتی، این کد بهسرعت پیچیدگی آهنرباها را پیشبینی کرده و زمان و تلاش لازم را کاهش میدهد. با ادغام محدودیتهای مهندسی در مراحل اولیه، QUADCOIL مسیر دستیابی به […]
به گزارش خبرآنلاین، گزارش اندیشکده انرژی Ember، نشان میدهد که استفاده از زغالسنگ به پایینترین سطح خود رسیده و تنها ۱۵ درصد از تولید برق آمریکا را تشکیل میدهد، در حالی که ترکیب انرژیهای خورشیدی و بادی به ۱۷ درصد رسیده است. به نقل از شهرسختافزار، در حالی که دولت فدرال تحت رهبری دولت ترامپ […]