نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش خبرآنلاین، ین مقاله به معرفی شش بمبافکن در حال خدمت اختصاص دارد هرچند برخی از آنها به زودی جای خود را به نسل ششم بمبافکنهایی همچون B-21 رایدر امریکا و H-20 چین خواهند داد. B-52H استراتوفورتس به نقل از پدال، بی ۵۲ برد بلند در سال ۱۹۵۵ تولید و وارد ارتش آمریکا شده […]
به گزارش خبرآنلاین، ین مقاله به معرفی شش بمبافکن در حال خدمت اختصاص دارد هرچند برخی از آنها به زودی جای خود را به نسل ششم بمبافکنهایی همچون B-21 رایدر امریکا و H-20 چین خواهند داد.
به نقل از پدال، بی ۵۲ برد بلند در سال ۱۹۵۵ تولید و وارد ارتش آمریکا شده و قدیمیترین بمبافکن استراتژیک در حال خدمت دنیاست. البته تکنولوژی B-52 ارتقا یافته و نام مستعار BUFF (رفیق چاق و بزرگ و زشت) به آن داده شده است. B-52 یکی از کلیدیترین پرندههای نیروی هوایی آمریکاست و نسخه مدرن آن با نام B-52H شناخته میشود که از سال ۱۹۶۱ در حال خدمت است. از جمله بهینهسازیهای این بمبافکن میتوان به نصب پیشرانههای توربوفن پرت اند ویتنی TF33-P3/103 اشاره کرد که میتوانند حداکثر سرعت ماخ ۰.۸۴ را فراهم سازند. حداکثر وزن تیک آف B-52H به ۲۴۴ تن میرسد. قیمت هر فروند از بمبافکن موردبحث در سال ۲۰۱۲ حدود ۸۴ میلیون دلار بوده است. با ویژگی سوختگیری هوایی، شعاع پروازی B-52H نامحدود است. هماکنون ۵۸ فروند از بمبافکن موردبحث در حال خدمت هستند هرچند ۱۸ فروند نیز بهصورت رزرو وجود دارد.
تاریخ شروع به کار B-1 لنسر سال ۱۹۸۵ بوده و هدف از طراحی آن پرواز در سرعت فراتر از صوت به منظور حمله به هر هدفی بوده است. لنسر با نام مستعار Bone شناخته میشود و تواناییهای احساسبرانگیزی دارد و به همین خاطر است که همچنان در حال انجاموظیفه بوده و نسخه مدرن آن که B-1B نام دارد در بحث طراحی، میزان حضور در رادارها و حداکثر سرعت بهینهسازیهایی داشته است. نیروبخش B-1B چهار پیشرانه توربوفن جنرال الکتریک F101-GE-102 است که باعث دستیابی به حداکثر سرعت ماخ ۱.۲ میشوند. البته برجستهترین ویژگی این بمبافکن استراتژیک را میتوان توانایی حمل محمولههایی با حداکثر وزن ۳۴ تن دانست. هزینه تولید B-1B لنسر حدود ۳۱۷ میلیون دلار بوده است.
B-2 اسپیریت یکی از نمادینترین هواپیماهای نظامی دنیاست و دلیل اصلی آن نیز طراحی بالهای بمبافکن موردبحث است. B-2 به عنوان اولین بمبافکن پنهانکار دنیا شناخته میشود و به همین خاطر توانایی شناسایی آن دشوار است. B-2 در سال ۱۹۹۷ وارد نیروی هوایی آمریکا شد و از همان تاکنون فعال باقی مانده هرچند سقف تعداد آن فقط ۲۱ فروند بوده است. دلیل تیراژ پایین این بمبافکن به هزینه تولید حدود ۲ میلیارد دلاری هر فروند از آن مربوط میشود. البته تواناییهای B-2 چنین چیزی را توجیه میکند. چهار پیشرانه جنرال الکتریک F118-GE-100 نیروبخش بمبافکن موردبحث هستند و سرعت آن نیز حدود ۰.۷ تا ۰.۹ ماخ اعلام شده است. برخی تستها نشان دهنده توانایی B-21 در غرق کردن ناوشکنها بودهاند.
پس از بررسی بمبافکنهای استراتژیک آمریکا نوبت به معرفی محصولات سایر کشورها نیز میرسد. روسیه و چین نیز ناوگان مخصوص خود را دارند که از جنگ سرد تاکنون توسعه یافتهاند. در حال حاضر ارتش آزادیبخش خلق چین از بمبافکنی به نام شیان H-6 استفاده میکند که در واقع نسخه تحت لیسانس از توپولف Tu-16 شوروی به شمار میرود. بمبافکن توپولف اولین بار در سال ۱۹۵۴ بکار گرفته شده بود. چینیها نیز چهار سال بعد استفاده از آن را شروع کردند و پس از توافق با روسیه، فرایند تولید آن در این کشور آسیایی کلید خورد. در طول این سالها، شیان H-6 بهروزرسانیهای متنوعی داشته و جدیدترین نسخه آن با نام H-6N شناخته میشود که توانایی حمل سلاح هستهای را دارد. نسخههای دیگری از این بمبافکن نیز وجود دارند که به عنوان حامل موشک کروز و همچنین نسخه جنگ الکترونیک شناخته میشوند. برخی نسخهها توانایی سوختگیری هوایی را نیز دارند.
توپولف Tu-160 که توسط شوروی توسعه یافته است اولین بار در سال ۱۹۸۷ و کمی قبل از فروپاشی این کشور وارد نیروی هوایی شد. فدراسیون روسیه به استفاده از بمبافکن موردبحث ادامه میدهد، هواپیمایی که قابلیت حمل سلاح هستهای را نیز دارد. نیروهای هوافضای روسیه مسئول استفاده از Tu-160 هستند و نسخههای مدرنتری از آن را نیز تولید کردهاند که همین چند سال پیش وارد چرخه خدمترسانی شدهاند. این نسخهها در بخش اویونیک، کاکپیت دیجیتال، سیستمهای الکترونیکی و ارتباطی و… به روز شدهاند. توپولف Tu-160 دارای ۴۴ رکورد جهانی از نظر ابعاد، سرعت، استقامت و دیگر فاکتورهای کلیدی بوده و به همین خاطر روسیه را به عنوان کشوری برجسته در زمینه تولید بمبافکنهای استراتژیک مطرح کرده است. نیروهای اوکراین نیز قبل از فروپاشی شوروی ۱۹ فروند توپولف Tu-160 را در اختیار داشتهاند اما همه آنها یا تحویل روسیه شده و یا از بین رفتهاند.
یکی دیگر از بمبافکنهای استراتژیک شوروی که هماکنون توسط روسیه مورد استفاده قرار میگیرد توپولف Tu-22M مشهور به قوی سپید است. اولین بار در دهه ۷۰ میلادی بود که این هواپیما پرواز کرد و بهروزرسانی اصلی آن در دهه ۹۰ میلادی رخ داد هرچند سالهای بعد نیز Tu-22M ارتقا یافت. روسها از این بمبافکن در سوریه و اوکراین استفاده کردهاند و اوکراینیها مدعی شدهاند نسخه مورد استفاده از نوع قدیمی Tu-22M3 بوده است. البته جدیدترین نسخه بمبافکن موردبحث در دسامبر ۲۰۱۸ پرواز کرده است. بمبافکن توپولف به دو پیشرانه توربوفن پسسوز مجهز است و میتواند به سرعت ماخ ۲ برسد. با اینکه Tu-22M بمبافکن بدی نیست اما در مقابل رقبای مدرنتر حرفی برای گفتن ندارد و حتی یک فروند از آن در آسمان اوکراین سرنگون شده است.
۵۸۵۸
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
شیائومی در حال برنامهریزی برای عرضه گوشی هوشمندی با باتری قدرتمند ۷۵۰۰ میلیآمپرساعتی در سال ۲۰۲۵ است. به گزارش تکناک، شیائومی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ گوشی هوشمندی با باتری ۷۵۰۰ میلیآمپرساعتی روانه بازار کند. این خبر نشاندهنده پیشرفت غول فناوری چینی در استفاده از فناوری باتریهای سیلیکونکربنی است که به تولید گوشیهای سبکتر و […]
به گزارش خبرآنلاین، xDrive در واقع سیستم چهار چرخ محرک بی ام و است که باعث بهبود کشش و پایداری خودرو در شرایط مختلف رانندگی میشود. این سیستم سال ۲۰۰۳ و روی خودروهایی همچون X3 E83 و X5 E53 فیس لیفت معرفی شد هرچند در طول این سالها بهروزرسانیهای زیادی روی آن صورت گرفت تا […]
احتمالاً آدرس را اشتباه تایپ کردهاید. شما به طور خودکار به صفحهٔ اول هدایت خواهید شد. برای دسترسی سریعتر بر روی خانه یا جستجو کلیک کنید. Source link
Morning Brief بخشی از مجموعهی جدید هوش مصنوعی سامسونگ است که اطلاعات مربوطبه برنامههای منتخب صبح را جمعآوری میکند؛ اطلاعاتی مانند وضعیت آبوهوا و دادههای خواب، البته درصورتیکه از گجتهای پوشیدنی سامسونگ استفاده کنید. قابلیت مذکور احتمالاً بخشی از One UI 7 خواهد بود و به دستگاههای جدید سامسونگ محدود نمیشود. در ادامهی ویدیو، اولین […]