نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
بوگاتی، نامی مترادف با سرعت و تجمل بیرقیب، نقطه عطف مهمی را در تاریخ خود تجربه میکند: پایان دوران موتورهای شانزده سیلندر W و آغاز فصل جدیدی با موتورهای شانزده سیلندر V. این تحول که با معرفی مدل میسترال آغاز شد، نهتنها نمایانگر خداحافظی با موتوری افسانهای است؛ بلکه نویدبخش آیندهای هیجانانگیز برای این برند […]
بوگاتی، نامی مترادف با سرعت و تجمل بیرقیب، نقطه عطف مهمی را در تاریخ خود تجربه میکند: پایان دوران موتورهای شانزده سیلندر W و آغاز فصل جدیدی با موتورهای شانزده سیلندر V. این تحول که با معرفی مدل میسترال آغاز شد، نهتنها نمایانگر خداحافظی با موتوری افسانهای است؛ بلکه نویدبخش آیندهای هیجانانگیز برای این برند فرانسوی در عرصه خودروهای هایپرکار محسوب میشود.
برای دو دهه، موتور ۸ لیتری W-16 قلب تپنده محصولات رکوردشکن بوگاتی، بهویژه ویرون و شیرون بود. این موتور با آرایش چهار توربوشارژر خود، قدرتی افسانهای و سرعتی بیمانند را به این دو خودرو بخشید و جایگاه بوگاتی را بهعنوان پادشاه بیچونوچرای سرعت در دنیای خودرو تثبیت کرد.
از ویرون با ۴۵۰ دستگاه تولیدی و شیرون با ۵۰۰ دستگاه، هر دو مدل رکوردهای جدیدی را بهواسطهی موتور W-16 خود برای بوگاتی ثبت کردند که بهنوعی ادای دین به این موتور افسانهای قدرتمند محسوب میشود. بااینحال، اکنون با آغاز تحویل اولین نمونههای میسترال، این دوران باشکوه به پایان خود نزدیکتر میشود.
میسترال، آخرین فرزند خلف خانواده W-16، بهعنوان رودستری برپایه شیرون با تولید محدود ۹۹ دستگاه در کارخانه مولسیم فرانسه ساخته خواهد شد. هریک از این ۹۹ دستگاه، میتوانند به سرعت ۴۵۳ کیلومتربرساعت دست یابند و عنوان سریعترین خودرو تولیدی روباز جهان را یدک خواهند کشید.
شایان ذکر است که دو نمونه اولیه از مدل میسترال با رنگهای متضاد مشکی کربنی و سفید یخچالی با جزئیات آبی و قرمز، راهی ایالات متحده شدهاند که از شخصیسازی چشمگیر این خودرو برای مشتریان خاص بوگاتی حکایت میکند.
پس از میسترال نوبت به توربیون، اولین محصول شرکت جدید بوگاتی و ریماک میرسد. این هایپرکار نوظهور تعداد سیلندرهای موتور را حفظ کرده است؛ اما آرایش W-16 را با V-16 جایگزین کرده و از چهار توربوشارژر بهنفع سیستم تنفس طبیعی توسعهیافته با همکاری کاسورث چشمپوشی کرده است.
توربیون با بهرهگیری از سه موتور الکتریکی، به سیستم هیبریدی روی آورده که نشاندهنده توجه بوگاتی به قوانین سختگیرانهتر آلایندگی است. با این اوصاف، موتور ۸٫۳ لیتری V-16 توربیون میتواند ۹ هزار دوربردقیقه بچرخد. این موضوع ماهیت دور موتور بیشتر آن در مقایسه با شیرون را نشان میدهد.
مقالههای مرتبط
تولید توربیون به تنها ۲۵۰ دستگاه محدود خواهد شد و تحویل آن از سال ۲۰۲۶ آغاز میشود. اگرچه دلکندن از W-16 برای بسیاری از علاقهمندان به بوگاتی سخت خواهد بود، موتور V-16 توربیون بهعنوان جانشینی شایسته نویدبخش دستیابی به سرعتهای بیشتر و شکستن مرز ۵۰۰ کیلومتربرساعت است.
بنابر گزارش Motor1، بوگاتی با خودرو توربیون نهتنها به سنت سرعت و تجمل خود پایبند خواهد ماند؛ بلکه با قدمگذاشتن به عصر موتورهای V-16 و سیستمهای هیبریدی، فصلی جدید و هیجانانگیز را در تاریخ خودروسازی خود رقم خواهد زد.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
نمایشگاه «ماده، فرم، ساختار» که مجموعهای از آثار دانشجویان اولین دوره مدرسه پایه کانون معماران معاصر است، از تاریخ ۱۶ الی ۲۲ اسفند ۱۴۰۳ در گالری وست به نمایش درمیآید. به گزارش ایسنا، در معماری مرسوم انتخاب مصالح غالباً بهعنوان یک تصمیم فنی تلقی میشود که عمدتاً بر عملکرد، هزینه یا زیباییشناسی متمرکز است. این […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بر اساس گزارش ایسنا، حجتالاسلام طاهری آکردی از ساخت یک بازی رایانهای در حوزه امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: یک بازی با موضوع سبک زندگی و امر به معروف و نه داز منکر طراحی کردیم که هر کودکی در آن میتواند خانه و سبک زندگی آرمانی […]
آیین افتتاح ۱۰ شعبه پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای تهران مرکزی، تهران جنوب، تهران شمال، تهران غرب، شهرقدس، اسلامشهر، ورامین، رودهن، شهریار و پردیس با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مسعود نصرتی، معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در محل دانشگاه آزاد […]
دکتر علی منتظری با کسب همه آرای اعضای هیات امنا به عنوان رئیس جهاددانشگاهی معرفی شد. به گزارش ایسنا، در جلسه هیات امنای جهاددانشگاهی که عصر امروز (دوشنبه ۲۰ اسفند ماه) برگزار شد، دکتر علی منتظری با کسب اکثریت قاطع آرا به سمت ریاست جهاددانشگاهی انتخاب شد. جلسه امروز هیات امنای جهاددانشگاهی با حضور دکتر […]