نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش خبرآنلاین، سرما به خودیخود و بهشکلی فیزیکی به اجزای سیستم ترمز خودرو آسیب وارد نمیکند اما عملکرد صحیح آن را بهکلی تحت شعاع قرار میدهد. برای درک بهتر این مسئله، در نظر بگیرید که از یک مسیر پیچوتابدار کوهستانی با سرعت زیاد پایین میآیید و با رسیدن به هر پیچ، پدال ترمز را […]
به گزارش خبرآنلاین، سرما به خودیخود و بهشکلی فیزیکی به اجزای سیستم ترمز خودرو آسیب وارد نمیکند اما عملکرد صحیح آن را بهکلی تحت شعاع قرار میدهد.
برای درک بهتر این مسئله، در نظر بگیرید که از یک مسیر پیچوتابدار کوهستانی با سرعت زیاد پایین میآیید و با رسیدن به هر پیچ، پدال ترمز را به سختی میفشارید. در این شرایط و با کمی گذر زمان، حتما متوجه بوی لنتهای ترمز میشوید و با ادامه این روند، حس خواهید کرد که دقت عملکرد ترمز کاهش پیدا کرده است. به این ترتیب با داغشدن این بخش و گذر از محدوده دمایی مناسب، افت عملکرد آغاز شده است. در سوی مقابل، اگر دما از حد معینی کمتر بشود، باز هم عملکرد ترمز کاهش پیدا میکند. این مسئله به غلطت روغن ترمز هم باز میگردد.
به نقل از پدال، با رانندگی در مسیرهای مرطوب زمستانی، رطوبت و آب وارد سیستمهای داخلی خودرو مانند ترمز میشود. راننده پس از توقف، از ترمزدستی استفاده میکند که ترمزهای عقب را درگیر خواهد کرد. با همراهی هوای سرد، رطوبت وارد شده در سیستم بدون جنبش به حالت جامد در میآید و در عملکرد ترمز خلل ایجاد میکند. ممکن است راننده ترمزدستی را غیرفعال کند اما صفحات ترمز هنوز به یکدیگر متصل بمانند. راه حل این مسئله، حرکت بسیار آرام خودرو به جلو و سپس به عقب است که معمولا با یک صدای بلند همراه میشود. هر چند این صدا ترسناک و نگرانکننده به نظر میرسد اما خطرناک نیست و نشاندهنده خرد شدن زیریخهای درون سیستم ترمز است.
در خودروهایی که از ترمزدستیهای سیمی استفاده میکنند، امکان یخزدگی سیم ترمز هم وجود دارد. راهحل رفع مشکل کابل ترمزدستی، ریختن آب گرم روی آن است؛ مشخصا این کار برای کاربران عمومی راحت نیست و بهتر است یک متخصص آن را انجام دهد.
هر چند راهحل خاصی برای مقابله با آبوهوا وجود ندارد و این پدیده طبیعی هر از چندگاه رفتاری غیرقابل پیشبینی از خود نشان میدهد اما میتوان پیش از وقوع دردسر، از آن جلوگیری کرد. یکی راه مناسب برای جلوگیری از افزایش تاثیر دما روی ترمزها، تمیزکردن آنها محسوب میشود. اگر بتوانید هر چندماه یک بار، سیستم چرخ و ترمز را باز کرده و آن را تمیزکاری کنید، احتمالا از دردسرهای بعدی جلوگیری و به افزایش طول عمر این بخش هم کمک کردهاید.
انجام این کار در فضایی با تهویه مناسب، پاکسازی کامل اثر گردوغبار و زنگزدگی و عدم تماس مواد خورنده با آن از جمله نکاتی هستند که میتوانید در هنگام انجام کار به آن توجه داشته باشید. در زمان تمیزکاری سیستم ترمز، مطمئن شوید که پیستون کالیپرها و پینهای مربوطه آن امکان حرکت آزادانه را دارند. پس از اتمام کار، از پمپکردن دوباره ترمز و صحت میزان روغن آن اطمینان حاصل کنید.
۵۸۵۸
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
در نهمین فراخوان مشترک بنیاد ملی علم ایران و صندوق علمی مشترک راه ابریشم(SRSF) در نهایت شش طرح پذیرفته شدند. به گزارش ایسنا، نتایج نهمین فراخوان مشترک بنیاد ملی علم ایران و صندوق علمی مشترک راه ابریشم(SRSF) اعلام شد. در این فراخوان از بین ۴۴ پیشنهادیه مشترک محققان ایرانی و چینی در دو حیطه حوزههای مرتبط با مهندسی زیستی(Bioengineering) و مواد پیشرفته (Advanced Material) و پس از ارزیابی […]
اینتل در جریان کنفرانس SC2024 از جدیدترین تراشه هوش مصنوعی خود با نام Jaguar Shores پرده برداشت. به گزارش تکناک، این تراشه که نسل بعدی GPUهای هوش مصنوعی این شرکت به حساب میآید، با هدف بهبود سرعت پردازش استنباط هوش مصنوعی طراحی شده و قرار است از فناوری ساخت داخلی 18Aبهره ببرد. تراشه Jaguar Shores […]
کاویار (Caviar) در اقدامی منحصربهفرد، از نسخهی سفارشی هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو با نام Oracle رونمایی کرد. این محصول خاص، تلفیقی از فناوری پیشرفته و هنر دستساز بهشمار میرود و در ساختش از طلای ۲۴ عیار، نقره و چرم طبیعی استفاده شده است. قیمت دستگاه مذکور از ۲۶٬۷۰۰ دلار برای نسخهی پایه شرع […]
شرکت رسانهای قدرتمند ژاپنی، کادوکوا، روز چهارشنبه اعلام کرد که پیشنهاد خرید سهام خود را دریافت کرده است. این خبر یک روز پس از گزارش رویترز مبنی بر مذاکرات سونی برای خرید توسعهدهنده بازی فانتزی تحسینشده «الدن رینگ» منتشر شد که باعث افزایش چشمگیر ارزش سهام کادوکوا شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی […]