تردز قابلیت خلاصه‌سازی موضوعات داغ با هوش مصنوعی را آزمایش می‌کند

تردز با الهام از شبکه اجتماعی ایکس، در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که به کمک هوش مصنوعی، خلاصه‌هایی از موضوعات داغ و ترند روز را ارائه می‌دهد. به گزارش تک‌ناک، تردز، پلتفرم اجتماعی متعلق به متا و رقیب شبکه اجتماعی X، در جدیدترین اقدام خود قابلیت خلاصه‌سازی مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای موضوعات داغ را […]


تردز با الهام از شبکه اجتماعی ایکس، در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که به کمک هوش مصنوعی، خلاصه‌هایی از موضوعات داغ و ترند روز را ارائه می‌دهد.

به گزارش تک‌ناک، تردز، پلتفرم اجتماعی متعلق به متا و رقیب شبکه اجتماعی X، در جدیدترین اقدام خود قابلیت خلاصه‌سازی مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای موضوعات داغ را در بخش Trending now آغاز کرده است. این قابلیت در‌حال‌حاضر به‌صورت آزمایشی در ایالات متحده اجرا می‌شود.

تک‌کرانچ می‌نویسد که این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا خلاصه‌ای از بحث‌های پرطرفدار در شبکه اجتماعی تردز را مشاهده کنند. گفته می‌شود این قابلیت شباهت زیادی به ویژگی Stories در X دارد که در آن از چت‌بات هوش مصنوعی Grok برای خلاصه‌سازی موضوعات ترند استفاده می‌شود.

افزایش قابلیت‌های تردز در کنار رقابت با بلواسکای

علاوه‌بر ویژگی خلاصه‌سازی، تردز اعلام کرده که در حال آزمایش مجموعه گسترده‌تری از موضوعات ترند است. همچنین، کاربران این پلتفرم اکنون می‌توانند پست‌های بازه زمانی مشخص یا محتوای حساب‌های خاص را جست‌وجو کنند. آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام و تردز، این تغییرات را بهبودهایی برای Search و Trending Now توصیف کرده است که مدت‌ها انتظارشان می‌رفت.

این تحولات در زمانی رخ می‌دهد که تردز با سرعت زیادی در حال توسعه امکانات خود است. این روند هم‌زمان با افزایش محبوبیت شبکه اجتماعی بلواسکای است که اکنون بیش از ۲۰ میلیون نفر کاربر دارد. مهاجرت کاربران X به بلواسکای پس‌از تغییرات سیاست‌گذاری این شبکه اجتماعی، از‌جمله حمایت علنی ایلان ماسک از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده شدت گرفته است.

خلاصه‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی برای موضوعات داغ را در بخش "Trending now"  Threads

بازخورد کاربران و بهبود الگوریتم تردز

تردز در پی دریافت بازخوردهای کاربران، تغییراتی در الگوریتم فید خود اعمال کرده است. این تغییرات شامل نمایش محتوای بیشتری از افرادی است که کاربران دنبال می‌کنند. علاوه‌بر این، این پلتفرم اخیراً فیدهای سفارشی را معرفی کرده است تا کاربران بتوانند فیدهایی براساس موضوعات خاص یا پروفایل‌های دلخواه ایجاد کنند. این قابلیت، تردز را در رقابت مستقیم با ویژگی‌های مشابه در بلواسکای قرار می‌دهد که به کاربران امکان طراحی الگوریتم‌های اختصاصی را می‌دهد.

آمار کاربران تردز و بلواسکای

در‌حالی‌که تردز همچنان با بیش از ۲۷۵ میلیون نفر کاربر فعال ماهانه از‌نظر تعداد کاربران پیشتاز است، داده‌های Similarweb نشان می‌دهد که بلواسکای از‌نظر تعداد کاربران فعال روزانه در حال نزدیک‌شدن به این پلتفرم است. به گفته این شرکت، اگر Bluesky بتواند نرخ رشد فعلی خود را حفظ کند، ممکن است در آینده نزدیک به تعداد کاربران Threads برسد.

باوجوداین، متا با توسعه سریع قابلیت‌های جدید، تلاش می‌کن تا جایگاه تردز را در میان کاربران حفظ کند و از رقبای خود پیشی بگیرد.



منبع: تکنک