نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
نگار علی- تصاویر ماهوارهای از مه ۲۰۲۴ نشان میدهد که این ناو از سیستم پرتاب الکترومغناطیسی (EMALS) مشابه ناوهای کلاس فورد آمریکا بهره خواهد برد که امکان پرتاب سریعتر و کارآمدتر هواپیماهای سنگینتر را فراهم میکند. همچنین، نمونههایی از جنگنده J-15 و بالگرد Z-8 در نزدیکی این سازه دیده شدهاند، که نشاندهنده مراحل پیشرفته توسعه ناو […]
نگار علی- تصاویر ماهوارهای از مه ۲۰۲۴ نشان میدهد که این ناو از سیستم پرتاب الکترومغناطیسی (EMALS) مشابه ناوهای کلاس فورد آمریکا بهره خواهد برد که امکان پرتاب سریعتر و کارآمدتر هواپیماهای سنگینتر را فراهم میکند. همچنین، نمونههایی از جنگنده J-15 و بالگرد Z-8 در نزدیکی این سازه دیده شدهاند، که نشاندهنده مراحل پیشرفته توسعه ناو است.
Type 004 گام بزرگی در تواناییهای دریایی چین محسوب میشود و میتواند تا ۶۰ فروند هواپیما را حمل کند. کارشناسان معتقدند که چین همچنان در حال یادگیری پیچیدگیهای عملیات ناوهای CATOBAR (پرتاب با منجنیق و فرود با کابل نگهدارنده) است. با این حال، تحلیلگران اشاره کردهاند که آمریکا برای عملیاتی شدن اولین ناو مجهز به EMALS خود، یعنی USS Gerald R. Ford، شش سال زمان صرف کرده است، بنابراین چین نیز احتمالاً با چالشهای مشابهی روبهرو خواهد شد.
در نوامبر ۲۰۲۴، گزارشهایی منتشر شد که نشان میدهد چین یک راکتور هستهای زمینی را برای آزمایش در استان سیچوان توسعه داده است. برخی منابع معتقدند که این راکتور ابتدا در ناوهای Type 006 به کار گرفته خواهد شد، اما سایر تحلیلها از احتمال هستهای بودن Type 004 خبر میدهند. استفاده از انرژی هستهای به چین اجازه میدهد تا بدون نیاز به سوختگیری مجدد در دریا، برد عملیاتی ناوهای خود را به طور چشمگیری افزایش داده و به رقابت با ناوهای هستهای USS Nimitz و Ford-class آمریکا بپردازد.
چین مسیر توسعه ناوهای هواپیمابر خود را بهصورت تدریجی طی کرده است، از تبدیل ناو شورویمحور Varyag به Type 001 Liaoning، سپس ساخت ناو پیشرفتهتر Type 002 Shandong و در نهایت توسعه Type 003 Fujian که دارای سیستم EMALS است. Type 004 احتمالاً نسخهای بزرگتر و پیشرفتهتر از Fujian خواهد بود که تناژی در حدود ۱۰۰ هزار تن خواهد داشت و توانایی حمل هواپیماهای پیشرفتهتر مانند جنگنده پنهانکار J-35 و هواپیمای هشدار زودهنگام KJ-600 را خواهد داشت.
با وجود این پیشرفتها، تحلیلگران نظامی بر این باورند که ناوهای چینی هنوز از نظر تعداد هواپیماهای قابل حمل از ناوهای آمریکایی عقبتر هستند، زیرا ناوهای آمریکایی میتوانند ۷۵ فروند هواپیما را حمل کنند، درحالیکه حداکثر ظرفیت تخمینی ناو چینی ۶۰ فروند است. با این حال، Type 004 یک جهش استراتژیک بزرگ برای نیروی دریایی چین خواهد بود که میتواند توازن قدرت در اقیانوس آرام را به چالش بکشد و تواناییهای این کشور را برای مقابله با نیروی دریایی آمریکا به طور قابل توجهی افزایش دهد.
منبع: asiatimes
۲۲۷۲۲۷
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
احتمالاً آدرس را اشتباه تایپ کردهاید. شما به طور خودکار به صفحهٔ اول هدایت خواهید شد. برای دسترسی سریعتر بر روی خانه یا جستجو کلیک کنید. Source link
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خودرو پرفورمنس که در فاصله سال های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ توسط مرسدس به فروش رسید. برونو ساکو افسانه ای در تیم طراحی این مرسدس حضور داشت. پیشرانه ۵ لیتری ۸ سیلندر تنفس طبیعی این خودرو ۳۲۲ اسب بخار خروجی و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور ایجاد می کرد. بنابر گزارش عصرایران، شاخص […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش سیتنا، سید احمد معتمدی، وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارزیابی روند گشایش ها در فضای مجازی، اظهار کرد:« متاسفانه عده ای بر سر کار هستند که اجازه نمی دهند کار به جلو برود، تا زمانی که اعضای شورای عالی فضای مجازی تغییر نکنند، شرایط به همین شکل […]
پژوهشگران کره جنوبی نوعی شیشه برای پنجره ابداع کردهاند که با فناوری پیشرفته خود، گرما را منعکس میکند و گرمای اضافی را به فضا میتاباند تا مصرف انرژی تهویه مطبوع را کاهش دهد. به گزارش ایسنا، پژوهشگران «موسسه علم و فناوری گوانگجو»(GIST) رویکرد جدیدی را به منظور کاهش تقاضای انرژی برای خنک کردن ساختمانها در […]