نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
امیرمسعود عابدین: هر زمان که فناوری جدیدی توسعه مییابد، مردم با شک و تردید به آن نگاه میکنند. آیا ایمن است؟ آیا میتوانم به آن اعتماد کنم؟ صحنههای آتش گرفتن و انفجار خودروهای برقی نیز به این تردید میافزاید. اما واقعیت چیست؟ براساس گزارش elitebmw، در زندگی واقعی، خودروهای برقی خطرناک نیستند. در واقع این نوع […]
امیرمسعود عابدین: هر زمان که فناوری جدیدی توسعه مییابد، مردم با شک و تردید به آن نگاه میکنند. آیا ایمن است؟ آیا میتوانم به آن اعتماد کنم؟ صحنههای آتش گرفتن و انفجار خودروهای برقی نیز به این تردید میافزاید. اما واقعیت چیست؟
براساس گزارش elitebmw، در زندگی واقعی، خودروهای برقی خطرناک نیستند. در واقع این نوع خودروها به اندازه خودروهای بنزینی مطمئن هستند؛ در غیر این صورت، فروش یا رانندگی با آنها در جاده قانونی نخواهد بود. تعدادی سیستم برای اطمینان از ایمنی خودروهای برقی نیز نصب شده است. به عنوان مثال، در صورت تصادف، جریان برق باتری بلافاصله قطع میشود، بنابراین هیچ خطری مانند برق گرفتگی برای سرنشینان یا خدمات اضطراری وجود ندارد. حتی کارگران اورژانس نیز برای برخورد با این فناوریهای جدید باید آموزش ببینند تا بدانند چه کاری انجام دهند.
در زندگی روزمره، خودروهای برقی در سرعتهای پایین نسبت به خودروهای بنزینی بیصداتر هستند. این امر، آلودگی صوتی را در شهرها به میزان قابل توجهی کاهش میدهد. برای اطمینان از اینکه عابران پیاده صدای خودروهای برقی را میشنوند، آنها در سرعتهای کمتر از ۱۶ کیلومتر بر ساعت صدایی مصنوعی تولید میکنند. برای مثال بیامو i۳ این صدای مصنوعی را تا سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت تولید میکند و با شتاب گرفتن خودرو، این صدا قطع میشود. در واقع هنگامی که خودروهای برقی با سرعتهای بالاتر حرکت میکنند، صدای ایجاد شده توسط لاستیکها روی آسفالت برای عابران پیاده به اندازه کافی بلند است که بتوانند بشنوند.
برخلاف باور بسیاری از مردم، مطالعات جهانی نشان میدهند که خطر آتش گرفتن خودروهای برقی بسیار کمتر از خودروهای احتراق داخلی است. آژانس بینالمللی انرژی گزارش میدهد که اکنون ۴۰ میلیون خودروی برقی در سراسر جهان در جادهها وجود دارد. از سال ۲۰۱۰ تا ژوئن ۲۰۲۴، EV FireSafe حدود ۵۱۱ آتشسوزی باتری تأیید شده خودروهای برقی را در سراسر جهان ثبت کرده است.
البته ذکر این نکته را واجب میدانیم که با آموزش ندیدن و به کار نگرفتن تکنسینها و متخصصین خودروهای برقی، طبیعتا با چیزی بسیار خطرناک مواجه هستید؛ قبل از واردات و حضور خودروهای برقی در کشورمان، باید فرهنگ استفاده درست از این خودروها رواج یابد تا با اتفاقات تلخی مواجه نشویم.
۵۸۳۲۲
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
احتمالاً آدرس را اشتباه تایپ کردهاید. شما به طور خودکار به صفحهٔ اول هدایت خواهید شد. برای دسترسی سریعتر بر روی خانه یا جستجو کلیک کنید. Source link
رئیس سازمان زمینشناسی و اکتشافات معدنی از کاهش ۴۵ درصدی تربیت و خروجی نیروی انسانی از دانشگاههای کشور خبر داد و از آن به عنوان خطر جدی یاد کرد و گفت: در این زمینه همه ما مقصریم. به گزارش ایسنا، داریوش اسماعیلی در سومین کنفرانس اکتشافات معدنی، سرمایهگذاری، فناوری و نیروی انسانی به چالشها و […]
۶ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۵ استادان ممتاز دانشگاه صنعتی شریف، دوشنبه ۶ اسفند با حضور محمدرضا عارف، معاون اول رئیسجمهور در محل دانشکده شیمی این دانشگاه معرفی شدند. Source link
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، شرکت خودروسازی سایک-جیام-وولینگ نسخهی چهاردر از خودرو پرفروش هونگگوانگ مینی EV را عرضه کرد؛ این مدل جدید در بازهی قیمتی ۴۴٬۸۰۰ تا ۵۰٬۸۰۰ یوان (معادل تقریبی ۶٬۱۸۰ تا ۷ هزار دلار) عرضه میشود و بهلطف بدنهای کشیدهتر، فضای داخلی بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. مدل اصلی دودر همچنان […]