نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
بنابر گزارش Speed Hunters، در دنیای بازیهای رایانهای، برخی خودروها فراتر از مدل دیجیتالی هستند و به نمادهای فرهنگی تبدیل میشوند. یکی از این خودروها بیامو M3 GTR محسوب میشود که با حضور در بازی Need for Speed: Most Wanted، به شهرتی جهانی رسید. این خودرو نهتنها در بازیها، بلکه در دنیای واقعی نیز جایگاه […]
بنابر گزارش Speed Hunters، در دنیای بازیهای رایانهای، برخی خودروها فراتر از مدل دیجیتالی هستند و به نمادهای فرهنگی تبدیل میشوند. یکی از این خودروها بیامو M3 GTR محسوب میشود که با حضور در بازی Need for Speed: Most Wanted، به شهرتی جهانی رسید. این خودرو نهتنها در بازیها، بلکه در دنیای واقعی نیز جایگاه ویژهای دارد و داستان آن ترکیب جذابی از مسابقات خودرو و بازیهای ویدئویی و فرهنگ عامه است.
Need for Speed
بیامو M3 GTR در سال ۲۰۰۱ بهعنوان خودرو مسابقهای برای شرکت در مسابقات ALMS تولید شد. این خودرو با موتور V8 قدرتمند و طراحی آیرودینامیک خود، رقبای خود را یکی پس از دیگری پشتسر گذاشت و به یکی از خودروهای مسابقهای موفق تاریخ بیامو تبدیل شد. بااینحال، آنچه M3 GTR را به شهرتی جهانی رساند، حضور آن در بازی Need for Speed: Most Wanted بود.
ALMS
بازی Need for Speed: Most Wanted در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و دل بسیاری از طرفداران بازیهای مسابقهای را ربود. بیامو M3 GTR موجود در این بازی با طراحی آبی و نقرهای خود، بهسرعت به یکی از خودروهای نمادین بازیهای رایانهای تبدیل شد و بعداز آن نیز در بازیهای دیگری مانند NFS Carbon و No Limits و Heat استفاده شد.
محبوبیت M3 GTR در بازیها باعث شد تا این خودرو در دنیای واقعی نیز در کانون توجه قرار گیرد. بسیاری از علاقهمندان به خودرو تلاش کردند تا خودرویی مشابه M3 GTR را بسازند یا خودروهای خود را به این مدل شبیه کنند. این علاقه به حدی بود که بیامو تصمیم گرفت تا نسخهای ویژه از M3 GTR را برای جشنگرفتن ۳۰ سالگی سری بازیهای Need for Speed تولید کند. این نسخه ویژه که براساس خودرو مسابقهای اصلی ساخته شده بود، با طراحی مشابه بازی Most Wanted به بازار عرضه شد.
تولید نسخه ویژه M3 GTR بیامو و شرکت سازندهی بازی Need for Speed: Most Wanted، نشان میدهد که ارتباط بین دنیای بازی و دنیای واقعی میتواند بسیار قوی باشد. بازیهای رایانهای نهتنها بهعنوان سرگرمی، بلکه بهعنوان ابزار بازاریابی و تبلیغاتی نیز استفاده میشوند. خودروهای موجود در بازیها میتوانند به محصولات واقعی تبدیل شوند و به فروش شرکتها کمک کنند. در مقابل، خودروهای واقعی نیز میتوانند با حضور در بازیها، به محبوبیت بیشتری دست پیدا کنند.
مقالههای مرتبط
در پایان، میتوان گفت که بیامو M3 GTR تنها یک خودرو نیست؛ بلکه نمادی از یک نسل است؛ نسل جوانی که با بازیهای رایانهای بزرگ شدهاند و به دنیای اتومبیلرانی علاقهمند هستند. این خودرو نشان میدهد که چگونه بازی رایانهای میتواند بر فرهنگ و صنعت خودروسازی تأثیرگذار باشد. با توجه به پیشرفتهای فناوری، احتمالاً این نوع همکاریها در آینده نیز ادامه خواهد یافت و شاهد حضور بیشتر خودروهای واقعی در بازیها و برعکس خواهیم بود.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
ستارهشناسان از ماه دوم زمین در حال دور شدن از زمین عکس گرفتند. به گزارش ایسنا، ستاره شناسان از «تلسکوپ دو متری دوقلو» برای گرفتن تصویری از خداحافظی سیارک PT5 2024 استفاده کردند. به نقل از اسپیس، این ماه کوچک که با عنوان «ماه دوم زمین» نیز شناخته میشود، نزدیک به دو ماه در دام […]
رویترز با تأیید گزارش قبلی فایننشال تایمز میگوید، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) تحقیقاتی را علیه مایکروسافت آغاز کرده است. گفته میشود FTC درحال بررسی این موضوع است که آیا مایکروسافت در بخشهای مختلف کسبوکار خود، از جمله خدمات ابری، هوش مصنوعی و امنیت سایبری، قوانین ضدانحصار را نقض کرده است یا خیر. بهگفتهی نیویورک […]
تحقیقات جدید روی خواب زمستانی خفاشها میتواند به حل چالشهای سفرهای میانستارهای کمک کند. به گزارش تکناک، بشریت همیشه به فکر تمدنهای میانستارهای بوده است، اما سفرهای طولانی در فضا چالشهایی دارند. یکی از راهحلهایی که برای این مشکل پیشنهاد شده، خواب زمستانی است. این نوع خواب میتواند به فضانوردان کمک کند تا سفرهای طولانی […]
در دو پنل تخصصی با حضور نمایندگان صنعت معدن و فعالان زیستبوم نوآوری که به همت منطقه بینالمللی نوآوری ایران و در حاشیه نمایشگاه صنعت معدن برگزار شد، بر ضرورت همکاری هرچه بیشتر این دو بخش برای توسعه فناوریهای داخلی و رفع نیازهای صنعت معدن تأکید شد. به گزارش ایسنا، همزمان با برگزاری هجدهمین نمایشگاه بینالمللی […]