دروازه‌های جهان به روی نمایشگاه «ایران ساخت» گشوده می‌شود

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در نشست هم‌اندیشی نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت به تغییرات مهم نمایشگاه امسال اشاره کرد و از تشکیل کمیته بازار داخلی با هدف توسعه بازار داخلی در کنار تمرکز جدی این معاونت بر روی بازار خارجی خبر داد. به گزارش ایسنا، رضا بخشی […]



معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در نشست هم‌اندیشی نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت به تغییرات مهم نمایشگاه امسال اشاره کرد و از تشکیل کمیته بازار داخلی با هدف توسعه بازار داخلی در کنار تمرکز جدی این معاونت بر روی بازار خارجی خبر داد.

به گزارش ایسنا، رضا بخشی آنی در نشست هم‌اندیشی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، ضمن اشاره به تغییرات مهم نمایشگاه امسال، اظهار کرد: زمانی‌که برنامه ایران ساخت در دستور کار ما قرار گرفت، بیشتر برنامه‌ریزی ها انجام شده بود؛ با این حال سعی کردیم در بخش مالی و صادرات تحولات مثبتی را ایجاد کنیم.

وی از تشکیل سه کمیته مجزا در دوره جاری نمایشگاه ایران ساخت خبر داد و اعلام کرد: از هفته آینده، کمیته بازار داخلی، کمیته صادرات و کمیته تبلیغات با هدف آغاز فعالیت‌های جدید جهت توسعه این بازار تشکیل خواهد شد تا شرکت‌کنندگان بتوانند حضوری مؤثرتر در رویداد امسال داشته باشند.

بخشی آنی تأکید کرد: امسال معاونت علمی و فناوری به‌طور ویژه بر بازار خارجی تمرکز دارد و در این راستا، حضور نمایندگانی از سوی سفرای کشورهای مختلف و وزراء در این رویداد در دستور کار قرار دارد. این تمرکز بر بازارهای داخلی و خارجی به دنبال ایجاد فرصتی مناسب برای پیشرفت و توسعه صنایع دانش‌بنیان در سطح جهانی است.

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری در بخشی دیگر به تشریح نقش کلیدی روابط عمومی این معاونت در تبلیغات و معرفی نمایشگاه ایران ساخت پرداخت و با تأکید بر اهمیت ایجاد ارتباطات سیستمی و مؤثر با مخاطبان، اعلام کرد: هر شرکت موظف است بازارهایی را که اولویتش است، لیست کرده و برای ما ارسال کند تا روابط عمومی بتواند برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی انجام دهد.

بخشی آنی با اشاره به هدف این استراتژی، گفت: این اقدامات به منظور بهینه‌سازی نمایشگاه و افزایش تأثیرگذاری آن بر نیازهای واقعی بازار طراحی شده است.

به گفته وی، شناسایی دقیق اولویت‌های شرکت‌ها نه تنها موجب تسهیل فرآیند تبلیغاتی خواهد شد، بلکه شرایطی را فراهم می‌آورد تا نیازهای بازار به‌طور مؤثرتری شناسایی و برآورده شوند.

بخشی آنی همچنین تأکید کرد: مشکلات دوره‌های گذشته به‌طور جزئی و دقیق مورد بررسی قرار گرفته است تا تجربه‌ بهتری را برای شرکت‌کنندگان این دوره فراهم کنیم.

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، همچنین از برنامه‌ریزی برای تقدیر از مدیران عامل‌ فعال و موفق در این نمایشگاه خبر داد و گفت: هدف ما ایجاد فضایی مثبت و انگیزشی برای حضور حداکثری و پربار شرکت‌کنندگان است. مدیران موفق به‌ عنوان الگوی دیگر شرکت‌ها محسوب می‌شوند و تجلیل از آنان انگیزه‌ای برای دیگر فعالان نیز به شمار می‌رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این تحول، نمایشگاه امسال به جایگاهی برتر در عرصه بین‌المللی دست خواهد یافت و مسیر جدیدی برای توسعه صنعت تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ایجاد خواهد کرد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، این نشست فرصتی مناسب برای تبادل نظر و رویکردهای نوآورانه میان فعالان این حوزه فراهم کرد و حوزه‌های کلیدی همچون ارزیابی و نظارت فنی، حقوقی و مالی، امور اجرایی نمایشگاه، صادرات و دبیرخانه اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

همچنین نمایندگان شرکت‌های حاضر با تبادل نظر و بحث‌های سازنده به تحلیل چالش‌ها و فرصت‌های موجود در هر یک از این حوزه‌ها پرداختند و راهکارهایی را برای بهبود و ارتقاء کیفیت نمایشگاه ارائه کردند.

انتهای پیام



Source link