نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
امیرمسعود عابدین: در طول دههها، کارخانههای خودروسازی برای کمک به ساخت خودرو به رباتهای صنعتی عظیم متکی بودهاند. اکنون، برخی از این کارخانهها با رباتهای انساننمای پیشرفته، این روند را ارتقا میدهند. مرسدس بنز جدیدترین خودروسازی است که به این موج پیوسته و آزمایش این رباتها را در یکی از سایتهای آلمانی خود آغاز کرده است. […]
امیرمسعود عابدین: در طول دههها، کارخانههای خودروسازی برای کمک به ساخت خودرو به رباتهای صنعتی عظیم متکی بودهاند. اکنون، برخی از این کارخانهها با رباتهای انساننمای پیشرفته، این روند را ارتقا میدهند. مرسدس بنز جدیدترین خودروسازی است که به این موج پیوسته و آزمایش این رباتها را در یکی از سایتهای آلمانی خود آغاز کرده است. در حالی که همیشه این نگرانی وجود دارد که رباتها ممکن است منجر به بیکاری کارگران شوند، اما خبر خوب برای کارکنان مرسدس این است که موقعیتهای شغلی آنها، حداقل در حال حاضر امن به نظر میرسد.
رباتهای مورد بحث از شرکت آمریکایی Apptronik میآیند، شرکتی که در سال ۲۰۱۶ در آزمایشگاه رباتیک انسان محور دانشگاه تگزاس تأسیس شد. مرسدس بنز دهها میلیون دلار در این شرکت سرمایهگذاری کرده و اکنون از رباتهای آپولو در کارخانه برلین-مارینفلد استفاده میکند و آنها را بلافاصله به کار میگیرد. رباتهای آپولو در ابتدا برای لجستیک داخلی مورد استفاده قرار میگیرند و بر وظایف تکراری تمرکز دارند. به عنوان مثال، آنها میتوانند قطعات یا ماژولها را به خط تولید منتقل کنند، جایی که تکنسینهای ماهر آنها را مونتاژ و در خودروها نصب میکنند. آنها همچنین میتوانند برای انجام بررسیهای اولیه کیفیت قطعات استفاده شوند.
این فرآیند نگاهی اجمالی به آینده کار کارخانهها است. کارکنان مرسدس صرفا نمیایستند و کار رباتها را تماشا نمیکنند، بلکه از طریق عملکرد از راه دور و واقعیت افزوده در آموزش رباتهای آپولو مشارکت دارند. این فرآیند به رباتها اجازه داده تا کار مستقل را یاد بگیرند و نیاز به نظارت مداوم را کاهش دهند. اگر رباتهای آپولو با کمبود انرژی مواجه شوند، میتوانند خودشان را به برق وصل کرده و شارژ کنند. کارخانه دیجیتال مرسدس بنز همچنین از هوش مصنوعی پیشرفته استفاده میکند. این سایت اکنون دارای یک اکوسیستم چتبات است که به کارکنان امکان دسترسی به پایگاههای داده تولید را میدهد و حتی میتواند در مورد بهترین روشهای تولید و نگهداری ماشینآلات سؤال بپرسد.
خودروسازان بیشتری از این روند پیروی میکنند و مرسدس بنز تنها خودروسازی نیست که این نوع فناوری را آزمایش میکند. تسلا به توسعه ربات انساننمای خود ادامه میدهد، در حالی که بیامو استفاده از رباتهای پیشرفته را سال گذشته در کارخانه کارولینای جنوبی خود آغاز کرد. در سال ۲۰۲۴، برند چینی دانگفنگ موتورز یک ربات مجهز به هوش مصنوعی را در کارخانه خود معرفی کرد. ربات دانگفنگ نیز مانند آپولو، به بازرسیها و لجستیک کمک میکند و ثابت میکند که آینده تولید بدون شک روز به روز رباتیکتر میشود.
منبع: carscoops
۳۲۲
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
سازمان ملل همزمان با روز جهانی آب ۲۲ مارس مصادف با دوم فروردین نسبت به حفظ یخچالهای طبیعی برای مقابله با بحران جهانی آب تاکید کرد. طبق بیانیه سازمان ملل «امسال در روز جهانی آب باید بحث یخچالهای طبیعی را برای مقابله با تغییر اقلیم و بحران جهانی آب در رأس برنامهها قرار داد» خبرنگار: […]
امیرمسعود عابدین: پس از بازگشت تویوتا لندکروزر پرادو به ایالات متحده، یک شرکت تخصصی با نام اینکاس از نسخه زرهی سری ۲۵۰ پرادو رونمایی کرد. این شرکت مستقر در تورنتو پکیجهای زرهی را برای بسیاری از خودروها و شاسیبلندها ارائه میدهد و لندکروزر پرادو مقاومسازی شده آنها یکی از اولین مدلهایی است که به بازار عرضه […]
تینا مزدکی_آیا تودههای فلزی عجیب در تاریکترین و عمیقترین نقاط اقیانوس میتوانند بدون نیاز به نور خورشید اکسیژن تولید کنند؟ برخی از دانشمندان معتقدند که این امکان وجود دارد، اما عدهای دیگر این ادعا را به چالش کشیدهاند. این کشف، که نتایج آن در جولای گذشته در مجله Nature Geoscience منتشر شد، مفاهیم اساسی درباره […]
تینا مزدکی_سیارک سایکی متراکمترین جسم در منظومه شمسی است و عمدتاً از فلزاتی غیر از آهن و نیکل و احتمالاً طلا، تشکیل شده است. این موضوع میتواند باعث شود ستارهشناسان بر این نظر باشند که این سیارک هسته باستانی و آشکار یک سیاره در هم شکسته باشد. این یک فرصت منحصر به فرد برای مطالعه […]