نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
در سال ۲۰۲۴، شرکتهای بازیسازی ژاپنی مانند کونامی، سگا و کپکام در بازار سهام عملکردی بهمراتب بهتر از رقبای غربی خود داشتند و شاهد رشد قابلتوجه ارزش سهام بودند. به گزارش تکناک به نقل از Tech4Gamers، در سال ۲۰۲۴، شرکتهای بازیسازی ژاپنی در بازار سهام نسبت به رقبای غربی خود عملکرد بسیار بهتری از خود […]
در سال ۲۰۲۴، شرکتهای بازیسازی ژاپنی مانند کونامی، سگا و کپکام در بازار سهام عملکردی بهمراتب بهتر از رقبای غربی خود داشتند و شاهد رشد قابلتوجه ارزش سهام بودند.
به گزارش تکناک به نقل از Tech4Gamers، در سال ۲۰۲۴، شرکتهای بازیسازی ژاپنی در بازار سهام نسبت به رقبای غربی خود عملکرد بسیار بهتری از خود نشان دادند.
شرکت Konami با افزایش ۹۵.۹۷ درصدی ارزش سهام خود، عمدتاً به لطف بازسازی Silent Hill 2، در صدر قرار گرفت. پس از آن، Sega با رشد ۴۹.۳۲ درصدی جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.
این موفقیت قابلتوجه شرکتهای ژاپنی در شرایطی رقم خورد که بسیاری از شرکتهای غربی سال سختی را پشت سر گذاشتند. Capcom با ۴۶.۰۳ درصد رشد، Bandai Namco با ۳۱.۶۳ درصد، Nintendo با ۲۹.۱۰ درصد، Sony با ۲۸.۶۴ درصد و Square Enix با ۱۵.۶۳ درصد از دیگر شرکتهای ژاپنی بودند که در این سال رشد سهام داشتند. شرکت Koei Tecmo نیز ۱۲.۴۱ درصد رشد کرد و Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، شاهد افزایش ۸.۹۸ درصدی سهام خود بود.
در مقابل، شرکتهای غربی با مشکلات متعددی مواجه بودند. تنها شرکتهایی مانند CD Projekt Red با رشد ۷۱.۰۹ درصد پس از معرفی The Witcher 4 و Roblox با ۳۴.۵۴ درصد رشد توانستند شرایط بهتری را تجربه کنند.
Take-Two Interactive با ۱۵.۵۸ درصد، Embracer Group با ۱۰.۹۶ درصد و EA با ۷.۷۵ درصد افزایش در ارزش سهام همراه بودند.
در مقابل، Unity Software با ۴۲.۰۷ درصد، Ubisoft با بیش از ۴۵ درصد و Remedy Entertainment نیز ۴۴.۲۵ درصد کاهش ارزش سهام داشتند. Ubisoft با سقوط تاریخی به پایینترین سطح یکساله سهام خود رسید، در حالی که Remedy اعلام کرد بازی Alan Wake 2 هنوز به سوددهی نرسیده است.
کارشناسان معتقدند سیاستهای داخلی قوی و تثبیت ارزش ین ژاپن از عوامل اصلی موفقیت شرکتهای ژاپنی بودهاند. علاوه بر این، سرمایهگذاریهای هوشمندانه و عملکرد موفق در عرضه بازیها نیز به بهبود جایگاه این شرکتها کمک کرده است.
با وجود این رشد، صنعت بازیسازی با چالشهای زیادی از جمله کاهش پیشبینی فروش پس از دوران همهگیری و تعدیل نیرو مواجه بود. طی سالهای ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ بیش از ۲۵ هزار نفر در این صنعت اخراج شدند، اما کارشناسان نسبت به آینده این صنعت در سال ۲۰۲۵ خوشبین هستند.
Take-Two Interactive یکی از گزینههای جذاب برای سرمایهگذاری محسوب میشود، بهویژه با توجه به انتشار مورد انتظار بازی GTA 6 در سهماهه چهارم ۲۰۲۵ که میتواند ارزش سهام این شرکت را افزایش دهد. تجربه گذشته نشان داده که سهام این شرکت پیش از عرضه بازیهای بزرگ بهطور میانگین ۳۰ درصد بازدهی داشته است.
منبع: تکنک
این مطلب بدون برچسب می باشد.
در آستانه برگزاری هفتمین همایش قلب و فناوری های نوین،جایگاه نوین هوش مصنوعی در قلب و عروق ایران دکتر مسعود قاسمی، رییس این همایش اظهار کرد : اسفند ماه امسال انجمن آترواسکلروز ایران و مرکز تحقیقات آندوواسکولار قلب ایران،فرصتی استثنایی برای گردهمایی متخصصان، پژوهشگران و علاقهمندان به حوزه کاربرد هوش مصنوعی در علوم پزشکی را […]
اطلاعات و جزئیات مهم جدیدی از سیستم دوربین اولین گوشی سه تاشوی سامسونگ افشا شده است. به گزارش تکناک، شرکت سامسونگ در حال توسعه اولین گوشی سه تاشوی خود با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی است، اما وضعیت پشتیبانی از S Pen هنوز مشخص نیست. این درحالی است که هواوی زودتر وارد بازار گوشیهای سه تاشو شده […]
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رییسجمهور، در نخستین کنفرانس بینالمللی هوش مصنوعی و رویداد پلتاک تأکید کرد: توسعه هوش مصنوعی میبایست بر مبنای یک مدل اقتصادی پایدار محقق میشود و باید مسیر توسعه را بهگونهای طراحی کنیم که سرمایهگذاری در این حوزه برای بخش خصوصی جذاب باشد. به گزارش ایسنا، کنفرانس بینالمللی هوش مصنوعی […]
وقت آن رسیده که نفس راحتی بکشیم. سیارکی که زمانی بیشترین خطر برخورد با زمین در تاریخ را از آن خود کرده بود، اکنون صفر درصد احتمال دارد که به سیاره ما برخورد کند. احتمال برخورد سیارک ۲۰۲۴ YR4 به زمین به لطف دادههای جدید جمعآوری شده در روز یکشنبه ۲۳ فوریه به صفر کاهش […]