نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
امیرمسعود عابدین: پس از کنار گذاشتن گسترده خودروهای بنزینی، فورد اروپا برای حفظ رقابتپذیری به خودروهای برقی امیدوار است. این شرکت قبلاً از برنامه خود برای تبدیل شدن به برندی کاملاً برقی تا سال ۲۰۳۰ عقبنشینی کرده است، اما این کمپانی همچنان به برنامه خود برای عرضه سومین خودروی بدون موتور احتراقی پایبند است. با پوما […]
امیرمسعود عابدین: پس از کنار گذاشتن گسترده خودروهای بنزینی، فورد اروپا برای حفظ رقابتپذیری به خودروهای برقی امیدوار است. این شرکت قبلاً از برنامه خود برای تبدیل شدن به برندی کاملاً برقی تا سال ۲۰۳۰ عقبنشینی کرده است، اما این کمپانی همچنان به برنامه خود برای عرضه سومین خودروی بدون موتور احتراقی پایبند است. با پوما جن-ای آشنا شوید.
در حالی که دو شاسیبلند برقی بزرگتر این خودروساز آمریکایی بر اساس پلتفرم MEB گروه فولکسواگن ساخته شدهاند، پوما جن-ای یک تلاش کاملاً منحصر به فرد از فورد است. این کراساور اساساً یک نمونه تطبیق یافته از بنزین به برق است. تنها تفاوت قابل توجه این خودرو که در نسخه بنزینی رقیب پژو ۲۰۰۸ به حساب میآید، در قسمت جلو است؛ جایی که جلوپنجره معمولی دیگر وجود ندارد.
فراتر از نمای جلوی بسته، پوما جن-ای دارای یک اسپویلر عقب بازطراحی شده و رینگهای آلیاژی جدید است. علاوه بر این، رنگ زرد ویژه به همراه رنگ آبی دیجیتال آکوا، منحصر به نسخه برقی است. تنها دو سطحتریم برای این خودرو وجود دارد که شامل مدل پایه و پریمیوم است.
مانند نمای بیرونی، این کراساور برقی کابین همتای بنزینی خود را به ارث برده است. یک صفحه نمایش کیلومترشمار ۱۲٫۸ اینچی و یک صفحه نمایش لمسی ۱۲ اینچی با سیستم SYNC۴ در این بخش وجود دارد. هر دو تریم دارای آینههای برقی، گرمکن، نورپردازی محیطی، برف پاک کن اتوماتیک شیشه جلو و صندلیهای جلو با قابلیت تنظیم چهار جهته هستند. اندروید اتو و اپل کارپلی به همراه شارژر بیسیم گوشی به صورت استاندارد در این خودرو گنجانده شدهاند. پوما جن-ای پریمیوم چراغهای جلوی LED ماتریسی، درب صندوق عقب برقی و سیستم صوتی B&O با ۱۰ بلندگو را اضافه میکند.
هر دو تریم دارای یک موتور الکتریکی و بسته باتری یکسان هستند. فورد کوچکترین خودروی برقی خود را برای اروپا با یک موتور جلو با قدرت ۱۶۶ اسب بخار (۱۲۳.۵ کیلووات) و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر طراحی کرده است. یک باتری لیتیوم یونی انرژی هر دو تریم را تأمین کرده و ۴۳ کیلووات ساعت انرژی ارائه میدهد. در مدل پایه، حداکثر برد مسافت در چرخه WLTP به ۳۷۶ کیلومتر میرسد. با ارتقا به تریم پوما جن-ای پریمیوم، به دلیل جایگزینی رینگ استاندارد ۱۷ اینچی با رینگهای بزرگتر ۱۸ اینچی، برد مسافت به ۳۶۴ کیلومتر کاهش مییابد. تریم بالاتر همچنین رینگهای ۱۹ اینچی را به صورت سفارشی ارائه میدهد.
پوما جن-ای با استفاده از حداقل توان شارژ، باتری خود را از ۱۰ درصد تا ۸۰ درصد در حدود ۲۳ دقیقه شارژ میکند. شتاب صفر تا صد کیلومتر پوما برقی در ۸ ثانیه، قبل از رسیدن به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت انجام میشود.
فورد پوما جن-ای در کنار مدل بنزینی در کرایووا رومانی مونتاژ خواهد شد. این خودرو در حال حاضر در اروپا قابل سفارش است و تحویل آن از بهار آغاز میشود.
منبع: motor۱
۵۸۳۲۲
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
گروهی از مهندسان با معرفی Flexbar، به ایده نوار لمسی محبوب اپل، Touch Bar، جان تازهای بخشیدهاند. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، Flexbar که در واقع نسخهای مستقل و قابل حمل از نوار لمسی مکبوک پرو است، میتواند از طریق USB به انواع دستگاهها از جمله کامپیوترهای رومیزی، لپتاپها و حتی تبلتها […]
به گزارش خبرآنلاین، ستار هاشمی وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت در گفتگو با خبرنگاران درباره چگونگی استفاده از استارلینک در ایران گفت: از فناوریهای جدید حتما استقبال میکنیم اما باید قوانینی که در عرصه بینالمللی وجود دارد مد نظر قرار بگیرد. استفاده از ملزومات ماهوارهای میتواند برای پوشش مناطق صعب العبور کمککننده باشد […]
صداوسیما بارها مانع پخش و ساختن برنامههای مختلف در پلتفرمهای گوناگون شده است. چند سال پیش، شایعاتی به گوش میرسید که مالکیت معنوی صداوسیما روی مجموعه «کلاه قرمزی» باعث شده است تا این برنامه در هیچ پلتفرم دیگری ساخته نشود و حالا پخششدن صدای گزارش عادل فردوسیپور در آپارات اسپرت هم با موانع این سازمان […]
شرکت دیپ مایند با معرفی Genie 2، هوش مصنوعیای خلق کرده که میتواند دنیایهای تعاملی شبیه به بازیهای ویدیویی تولید کند. به گزارش تکناک، این مدل هوش مصنوعی با آموزش دیدن بر روی صدها هزار ساعت ویدیو از بازیهای پلتفرمر دوبعدی، قادر است تصاویر ساده را به بازیهای کامل تبدیل کند. این مدل که نسخه […]