نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجتنیوز، افزایش چشمگیر ظرفیت باتری خودروهای برقی، بهبود پیمایش کلی آنها و ارتقای قابل توجهی زیرساختهای شارژ خودروهای الکتریکی در سالهای اخیر باعث شده که مهمترین نگرانی در مورد این دسته اتومبیلها، یعنی اتمام شارژ آنها در میانه مسیر هر روز کمتر از دیروز باشد. با این وجود نمیتوان […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجتنیوز، افزایش چشمگیر ظرفیت باتری خودروهای برقی، بهبود پیمایش کلی آنها و ارتقای قابل توجهی زیرساختهای شارژ خودروهای الکتریکی در سالهای اخیر باعث شده که مهمترین نگرانی در مورد این دسته اتومبیلها، یعنی اتمام شارژ آنها در میانه مسیر هر روز کمتر از دیروز باشد. با این وجود نمیتوان انکار کرد که نگرانی از اتمام ظرفیت باتری خودروهای برقی مسالهای بسیار حیاتی و مهم برای مشتریان بالقوه خودروهای الکتریکی است. یکی از فعالترین خودروسازان در عرصه اتومبیلهای الکتریکی، مرسدس بنز بهتازگی با مطرح کردن ایده رنگ خورشیدی در تلاش است تا این نگرانی بزرگ را برطرف کند.
این فناوری جدید آلمانیها که با هدف افزایش پیمایش خودروهای برقی آینده در دست پژوهش و توسعه است، اندکی با دیگر متدهای انجام این کار متفاوت بوده و بهجای جستجو دنبال باتریهای بزرگتر، حجیمتر و بهینهتر، ماژول خورشیدی جدید و فوقالعاده باریکی را معرفی کرده که میتواند با بدنه خودروهای برقی آینده ادغام شده و آنها را به یک پانل خورشیدی تبدیل کند!
این ایده مرسدس بنز البته کاملا جدید نیست و پیشتر توسط برخی کمپانیهای دیگر مطرح شده بود. با این وجود تفاوت اصلی طرح این خودروساز خوشنام آلمانی با موارد مشابه ضخامت فوقالعاده پایین آنهاست که باعث کاهش باورنکردنی وزن آنها شده و ادغامشان با خودروها را بسیار منطقیتر جلوه داده است. همین ضخامت بسیار کم باعث شده که مرسدس بنز فناوری جدید خود را رنگ خورشیدی نامگذاری کند.
بهطور کلی مهمترین پارامترهایی که عملکرد پانلهای خورشیدی با آنها سنجیده میشوند، ظرفیت، بازدهی و قیمت آنهاست. با این وجود ادعاهای مرسدس بنز باعث شده که ضخامت بسیار کم رنگ خورشیدی این کمپانی بیش از هرچیز مورد توجه قرار گیرد. بهادعای مرسدس بنز، پانلهای خورشیدی جدید این کمپانی ضخامتی ۵ میکرومتری دارند که حتی از موی سر انسان نیز باریکتر خواهند بود.
این ضخامت بسیار کم باعث سبک شدن باورنکردنی آنها نیز شده؛ بهطوریکه ظاهرا وزن هر متر مربع از آنها برابر با ۵۰ گرم است. مرسدس همچنین ادعا کرده که این ورقهای فوقالعاده باریک بهراحتی قادرند روی هر سطحی قرار گرفته و مشکلی از بابت نصبشان در خودروهای برقی آینده وجود نخواهد داشت.
طبیعتا مهمترین نکته در خصوص پانلهای خورشیدی انقلابی مرسدس بنز عدم نیاز خودروهای برقی آتی این کمپانی به مراجعه به شارژرهای سیار برای شارژ شدن است؛ زیرا با پارک کردن این خودروها زیر نور خورشید میتوان تمام انرژی مورد نیاز آنها را از خورشید تامین کرد.
مرسدس بنز معتقد است که این پانلهای خورشیدی جدید قادر خواهند بود سطح جدیدی از عملکرد و راندمان در تامین انرژی وسایل نقلیه برقی را ارائه کنند و میزان بازدهی را به حدود ۲۰ درصد برسانند. به این ترتیب، یک خودروی با مساحت حدود ۱۱ متر مربع (مساحت حدودی یک شاسی بلند استاندارد) قادر خواهد بود انرژی لازم برای پیمایش ۱۲ هزار کیلومتر مسافت بدون نیاز به شارژ مجدد را فراهم کند.
البته با وجود این ادعا به نظر میرسد حتی با تولید موفقیتآمیز پانلهای خورشیدی مرسدس بنز همچنان جایگاههای شارژ الکتریکی منبع اصلی دریافت انرژی خودروهای برقی خواهند بود؛ زیرا پانلهای خورشیدی هنوز قادر به شارژ صد درصدی خودرو نیستند.
اگر بیصبرانه منتظر معرفی رسمی رنگ خورشیدی مرسدس بنز و استفاده از آن در اتومبیلهای آتی این خودروساز هستید خبر بدی برای شما داریم! پانلهای خورشیدی این کمپانی در حال حاضر تنها چیزی بیشتر از یک ایده نیستند و حضور این طرح در بخش تحقیق و توسعه این خودروساز به هیچ وجه تضمینی برای صنعتی شدن آنها نیست. حتی این احتمال وجود دارد که ایده جدید و انقلابی مرسدس بنز حتی هرگز به مرحله اجرا هم نرسد.
در عین حال تقریبا میتوان مطمئن بود که اگر راهی برای دستیابی به فناوریهای شارژ اینچنین انقلابی وجود داشته باشد، مرسدس بنز بدون شک در شمار اولین خودروسازانی قرار خواهد داشت که به آن دست پیدا خواهد کرد.؛ چراکه تاریخچه طولانی این خودروساز که از سال ۱۸۸۶ تا به امروز یکی از مهمترین بازیگران عرصه خودروسازی در جهان بوده پر از اختراعات و دستاوردهای بزرگ و انقلابی در زمینههای مختلف است که برخی از آنها تا به امروز پای ثابت طراحی اتومبیلها در جهان بودهاند.
لازم به یادآوری نیست که برخی از مهمترین فناوریها و قابلیتهای صنعت خودروسازی مثل موتورهای سوپرشارژ، سیستمهای تعلیق مستقل در چهار چرخ خودرو، ضربهگیرهای انعطافپذیر خودرو، سیستم ترمز ضدقفل و یا مکانیزم پایدارسازی الکترونیکی همگی از جمله دستاوردهای مهم مرسدس بنز به شمار میروند که امروزه استانداردهایی ثابت در طراحی تمامی خودروها هستند.
بنابراین پانلهای خورشیدی بسیار باریک که میتواند اتومبیلهای الکتریکی آینده را از مراجعه مکرر به ایستگاههای شارژ بینیاز کرده و نگرانی رانندگان آنها از پیمایش پایینشان را برطرف کند هم علیرغم این که در حال حاضر فوقالعاده بلندپروازانه به نظر میرسد، اما قطعا برای کمپانیای با سابقه و تجربه مرسدس بنز شدنی است.
۲۲۷۲۲۷
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، هفته گذشته، بوگاتی میسترال رکورد سرعت خودروهای بدون سقف در جهان را شکست. «میت ریماک»، مدیرعامل فعلی بوگاتی، اعلام کرده این شرکت بازهم قصد رکوردشکنی دارد. هدف جدید بوگاتی برای ثبت رکورد ۵۰۰ کیلومتربرساعت است. بوگاتی پس از تغییر مالکیت و تملک توسط ریماک، دیگر به پیست تست […]
رویترز بهنقل از شرکت کارگزاری Jefferies گزارش میدهد، استقبال چینیها از گوشی جدید هواوی میت ۷۰، کمتر از انتظار بوده است که میتواند به طور قابل توجهی بر میزان فروش کلی هواوی در سال جاری میلادی تأثیر بگذارد و به نفع رقبا از جمله اپل و سایر برندهای چینی تمام شود. Jefferies بر اساس تعداد […]
گوشی اقتصادی ریلمی V60 پرو با با صفحهنمایش ۶/۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی، باتری ۵۶۰۰ میلیآمپرساعتی و پردازنده دیمنسیتی ۶۳۰۰ مدیاتک رونمایی شد. به گزارش تکناک، ریلمی V60 پرو جدیدترین گوشی هوشمند سری V شرکت ریلمی رونمایی شد. این گوشی به صفحهنمایش ۶/۶۷ اینچی از نوع HD+ IPS LCD با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۴ پیکسل و […]
احتمالاً آدرس را اشتباه تایپ کردهاید. شما به طور خودکار به صفحهٔ اول هدایت خواهید شد. برای دسترسی سریعتر بر روی خانه یا جستجو کلیک کنید. Source link