نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
اگر از کاربران پروپاقرص یوتیوب هستید، شاید اخیراً متوجه تغییرات جزئی در ظاهر این پلتفرم شدهاید. این تغییرات شاید در نگاه اول به چشم نیایند؛ اما با کمی دقت میتوان آنها را مشاهده کرد. تیم طراحی یوتیوب بهتازگی فاش کرده است که چرا رنگ قرمز نمادین این پلتفرم که از سالها پیش با آن شناخته […]
اگر از کاربران پروپاقرص یوتیوب هستید، شاید اخیراً متوجه تغییرات جزئی در ظاهر این پلتفرم شدهاید. این تغییرات شاید در نگاه اول به چشم نیایند؛ اما با کمی دقت میتوان آنها را مشاهده کرد. تیم طراحی یوتیوب بهتازگی فاش کرده است که چرا رنگ قرمز نمادین این پلتفرم که از سالها پیش با آن شناخته میشود، دستخوش تحول شده است. درحالیکه به نظر میرسد رنگ همچنان قرمز است، در واقعیت در ماههای اخیر، سایهای خنکتر از قرمز و گرادیان قرمز و ارغوانی به آن اضافه شده است.
تغییر رنگ قرمز نمادین یوتیوب که ممکن است در نگاه اول جزئی بهنظر برسد، نتیجه فرایند تصمیمگیری دقیق و حسابشده بوده است. تیم طراحی یوتیوب در بررسی عمیق، دلایل این تغییر را تشریح کرده است. به گفته آنها، این اقدام ناشی از تحقیقات گسترده و ملاحظات تجربهی کاربری و عوامل فنی متعدد بوده است.
رنگ قرمز یوتیوب که در طول سالها چندین بار تکامل یافته است، در سال ۲۰۱۷ به نسخه شناختهشدهی قبلی خود رسیده بود. بااینحال، این نسخه با وجود جذابیت ظاهری، مشکلاتی نیز بههمراه داشت. رنگ قرمز سال ۲۰۱۷، گاهی اوقات در بخشهای مهم رابط کاربری بیشازحد شدید به نظر میرسید. حتی در برخی از صفحهنمایشها به نارنجی متمایل میشد و مهمتر از همه، نگرانیهایی را درباره احتمال سوختگی پیکسلهای صفحهنمایش، بهویژه در نمایشگرهای OLED ایجاد کرده بود.
بهمنظور رفع مشکلات فنی مطرح شده و در عین حفظ هویت بصری یوتیوب، تیم طراحی تصمیم گرفت تا بهجای انقلاب اساسی، به تکاملی ظریف روی بیاورد. به گفته یکی از سرپرستان طراحی بصری یوتیوب، هدف آنها ایجاد ظاهری متعادلتر و دردسترستر بود. با تغییر به رنگی خنکتر از قرمز معروف، یوتیوب امیدوار است تا ضمن حل مشکلات فنی ذکرشده، جذابیت بصری برند خود را نیز حفظ کند.
علاوهبر تغییر سایه قرمز، یوتیوب گرادیان قرمز به ارغوانی را نیز به پلتفرم خود اضافه کرده است. این گرادیان که اکنون در بخشهای مختلفی از گجمله نوار پیشرفت ویدئو و برخی عناصر رابط کاربری مشهود است، بهمنظور افزودن عمق و پویایی بیشتر به رابط کاربری طراحی شده است.
مقالههای مرتبط
به گفتهی یکی از سرپرستان طراحی بصری یوتیوب، رنگ ارغوانی بهعنوان نمادی از «تخیل و تکامل» بهجای رنگهای نارنجی یا زرد انتخاب شده است تا ظاهری تازه و در عین حال منسجم به برند یوتیوب ببخشد. طراحان حرکت یوتیوب نیز معتقدند که این گرادیان راهی برای افزودن حرکت و پویایی بیشتر به رابط کاربری است.
در نهایت، تغییر رنگ قرمز معروف یوتیوب نمونهای بارز از توجه دقیق و وسواسگونه تیم طراحی این شرکت به جزئیات است. این تغییر ظریف نشان میدهد که حتی کوچکترین عناصر بصری برند، میتوانند پساز بررسیهای گسترده و با هدف بهبود تجربه کاربری، دستخوش تغییر شوند. اگرچه ممکن است بسیاری از کاربران متوجه این تغییر نشوند، این ظرافت پنهان گامی روبهجلو در جهت تکامل هویت بصری یوتیوب بهعنوان پلتفرمی پیشرفته و کاربرپسند به شمار میرود.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
آیفون ۱۷ ایر با باتری “چگالی بالا” برای رفع نگرانیهای مربوط به عمر باتری و مودم C1 اپل برای بهبود عملکرد عرضه خواهد شد. به گزارش تکناک، اپل قصد دارد اواخر امسال مدل جدیدی از آیفون را با طراحی بسیار نازک معرفی کند. اگرچه هنوز ابعاد دقیق این دستگاه مشخص نشده، اما انتظار میرود ضخامت […]
برخی کاربران برنامه Xbox Insider گزارش دادهاند که یک بهروزرسانی جدید، کنسولهای آنها را به تنظیمات کارخانه بازگردانده و دادههای آنها را پاک کرده است. به گزارش تکناک به نقل از یوروگیمر برخی از کاربران برنامه Xbox Insider گزارش دادهاند که یک بهروزرسانی جدید، کنسولهای آنها را به تنظیمات کارخانه بازگردانده و اطلاعات آنها را […]
تحلیلگران معتقدند که GTA 6 میتواند با قیمت ۱۰۰ دلار عرضه شود، اما این افزایش قیمت ممکن است با پاداشهایی مانند ارز داخل بازی برای GTA Online جبران شود. به گزارش تکناک، با وجود اینکه راکستار هنوز دومین تریلر از GTA 6 را منتشر نکرده است، تحلیلگران همچنان درباره قیمت احتمالی بازی بحث میکنند. این […]
به گزارش خبرآنلاین، CL1 شامل یک تراشهی سیلیکونی با نورونهای انسانی پرورشیافته در آزمایشگاه است که روی سطح آن رشد کردهاند. این نورونها قادر به دریافت و پردازش سیگنالهای الکتریکی هستند و مشابه مغز انسان، شبکههایی برای پردازش اطلاعات تشکیل میدهند. به نقل از زومیت، سیستم مذکور از ارتباط دوطرفه پشتیبانی میکند؛ بدین شکل که پالسهای […]