رکوردشکنی تاریخی تیک‌تاک؛ ۶ میلیارد دلار درآمد از خرید درون‌برنامه‌ای در سال ۲۰۲۴

تیک‌تاک و نسخه‌ی چینی‌اش، یعنی Douyin، در سال ۲۰۲۴ به اولین اپلیکیشن غیربازی تبدیل شد که به درآمد ۶ میلیارد دلاری از خریدهای درون‌برنامه‌ای در یک سال دست یافت. براساس گزارش جدید Sensor Tower، یکی از شرکت‌های تحلیلگر داده‌های اپلیکیشن‌ها، تیک‌تاک در سه‌ماهه‌ی چهارم سال گذشته رکورد جدیدی با درآمد ۱٫۹ میلیارد دلاری از خریدهای […]


تیک‌تاک و نسخه‌ی چینی‌اش، یعنی Douyin، در سال ۲۰۲۴ به اولین اپلیکیشن غیربازی تبدیل شد که به درآمد ۶ میلیارد دلاری از خریدهای درون‌برنامه‌ای در یک سال دست یافت. براساس گزارش جدید Sensor Tower، یکی از شرکت‌های تحلیلگر داده‌های اپلیکیشن‌ها، تیک‌تاک در سه‌ماهه‌ی چهارم سال گذشته رکورد جدیدی با درآمد ۱٫۹ میلیارد دلاری از خریدهای درون‌برنامه‌ای ثبت کرد.

گزارش جدید اشاره می‌کند که در میان اپلیکیشن‌های غیربازی، تنها یوتیوب و سرویس اشتراک Google One توانسته‌اند در کل سال ۲۰۲۴ از مجموع درآمد تیک‌تاک در سه‌ماهه‌ی چهارم پیشی بگیرند.

تیک‌تاک با درآمد ۶ میلیارد دلاری از خریدهای درون‌برنامه‌ای، بیش از دو برابر درآمد هر اپلیکیشن یا بازی دیگر در سال ۲۰۲۴ کسب کرده است. به‌عنوان مثال، Monopoly GO با درآمد ۲٫۶ میلیارد دلاری در جایگاه دوم قرار گرفت.

گزارش Sensor Tower خاطرنشان کرد که درآمد سالانه‌ی تیک‌تاک از خریدهای درون‌برنامه‌ای در سال ۲۰۲۴ در مقایسه با سال قبل، افزایش چشمگیری یافته است. این عدد از ۴٫۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ به ۶ میلیارد دلار رسیده است.

ازنظر تعداد دانلودها، تیک‌تاک در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۴ در رتبه‌ی دوم قرار گرفت و اینستاگرام در جایگاه اول بود. پس‌از تیک‌تاک، واتساپ و فیسبوک و Temu به ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم قرار گرفتند.

مقایسه‌ی تیک‌تاک با سایر اپلیکیشن‌ها کمی نامتعادل است؛ زیرا شامل نسخه‌ی چینی آن، یعنی Douyin نیز می‌شود. با اینکه هر دو اپلیکیشن متعلق به شرکت مادر آن‌ها، یعنی «بایت‌دنس» هستند، تجربه‌ی کاربری متفاوتی ارائه می‌دهند.

به‌دلیل اینکه مقررات چین کنترل‌های سخت‌گیرانه‌تری دارد و بیشتر بر تجارت الکترونیک متمرکز بوده، محتوای Douyin برای مخاطبان چینی تنظیم شده است. هر دو اپلیکیشن بر ویدئوهای کوتاه تمرکز دارند؛ اما تیک‌تاک بیشتر برای مخاطبان بین‌المللی طراحی شده است.

در ایالات متحده، تیک‌تاک پس‌از آنکه ترامپ مهلت ممنوعیت این اپلیکیشن را به‌دلایل امنیتی به تعویق انداخت، مجدداً در فروشگاه‌های اپلیکیشن حاضر شده است.

مقاله‌های مرتبط

درآمد تیک‌تاک نمونه‌ی دیگری از اهمیت این اپلیکیشن برای اقتصاد خالقان محتوا است. کاربران پول واقعی خرج می‌کنند تا هدایای مجازی برای خالقان محتوا بخرند. این هدایای مجازی قابلیت تبدیل‌شدن به پول دارند. تیک‌تاک ۵۰ درصد از این پرداخت‌ها را برای خود نگه‌ می‌دارد.

تیک‌تاک در سال ۲۰۲۳ به اولین اپلیکیشن غیربازی تبدیل شد که به ۱۰ میلیارد دلار «مخارج مصرف‌کننده» در کل تاریخ خود رسید.



Source link