سازنده قفل بازی Denuvo گیمرها را به سیاه نمایی متهم کرد!

در سال‌های اخیر شرکت دنوو (Denuvo) به دلایل مختلف و گاهاً بحث‌برانگیز مورد انتقاد بخش قابل توجهی از جامعه گیمرها قرار گرفته است. این شرکت که به دلیل توسعه نرم‌افزارهای ضدتقلب و ضدکپی در بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود، همواره با اتهاماتی از جمله تأثیرات منفی بر عملکرد بازی‌ها و کاهش طول عمر سخت‌افزار مواجه بوده […]


در سال‌های اخیر شرکت دنوو (Denuvo) به دلایل مختلف و گاهاً بحث‌برانگیز مورد انتقاد بخش قابل توجهی از جامعه گیمرها قرار گرفته است. این شرکت که به دلیل توسعه نرم‌افزارهای ضدتقلب و ضدکپی در بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود، همواره با اتهاماتی از جمله تأثیرات منفی بر عملکرد بازی‌ها و کاهش طول عمر سخت‌افزار مواجه بوده است. در ادامه می‌توانید پاسخ دنوو به انتقادات همیشگی گیمرها را بخوانید.

اخیراً دنوو تلاش کرد با راه‌اندازی یک سرور دیسکورد، به شکایات جامعه گیمرها پاسخ دهد. این اقدام که به منظور ارتباط مستقیم با گیمرها انجام شد، تنها پس از دو روز به دلیل واکنش‌های منفی شدید تعطیل شد. هرچند که سرور دیسکورد دوباره فعال شد، اما این بار کاربران منتقد اجازه اظهار نظر ندارند.

دنوو از قفل بازی خود دفاع کرد؛ آیا انتقادات گیمرها بی‌اساس است؟

اندریاس اولمان (Andreas Ullmann)، مدیر محصول دنوو، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Rock Paper Shotgun، به دفاع از عملکرد شرکت پرداخت و با اشاره به نرم‌افزار ضدکپی دنوو، اظهار داشت: «راه‌حل ما به‌خوبی کار می‌کند. دزدان بازی نمی‌توانند به‌طور طولانی‌مدت به بازی‌هایی که از قفل ما استفاده می‌کنند دسترسی داشته باشند.» او اضافه کرد که به همین دلیل، افرادی که تمایلی به پرداخت هزینه بازی‌ها ندارند، وقت خود را صرف انتقاد از دنوو می‌کنند.

از مهم‌ترین انتقاداتی که به دنوو وارد شده، تأثیر منفی این نرم‌افزار بر کارایی بازی‌هاست. بسیاری از گیمرها معتقدند که وجود دنوو باعث افزایش زمان بارگذاری و حجم نصب بازی‌ها در کنار اتلاف منابع سخت افزاری می‌شود. با این حال، اولمان این ادعاها را رد کرد و گفت: «جالب است که با وجود محافظت سالانه از ۶۰ تا ۷۰ بازی، تنها در تعداد بسیار کمی از بازی‌ها شاهد کاهش عملکرد بوده‌ایم. این واقعاً یک اقلیت است».

او همچنین تأکید کرد که مسئولیت انجام تست‌های مقایسه‌ای برای بررسی تأثیر دنوو بر عملکرد بازی‌ها بر عهده توسعه‌دهندگان است و گفت: «ما نمی‌توانیم توسعه‌دهندگان را مجبور به انجام این تست‌ها کنیم. به‌علاوه، به دلیل فضای مسموم پیرامون جامعه دزدان بازی، احتمالاً نتایج این تست‌ها هم پذیرفته نمی‌شد».

در همین رابطه بخوانید:

حقایقی جالب درباره قفل بازی Denuvo که نمی‌دانستید

با این حال، نگرانی‌ها در مورد آینده بازی‌هایی که از نرم‌افزارهای DRM استفاده می‌کنند، همچنان پابرجاست. اگر یک بازی نیازمند اتصال دائمی به اینترنت باشد و شرکت پشتیبانی از آن را متوقف کند، آن بازی عملاً غیرقابل استفاده خواهد شد. این مشکل مخصوصاً برای آرشیو کردن بازی‌ها و حفظ طول عمر آن‌ها چالش‌برانگیز است، چرا که دنوو با مسدود کردن دسترسی به فایل‌های بازی، حتی امکان رفع این مشکلات توسط کاربران را نیز از بین می‌برد.



Source link