سهم اپل و موتورولا از بازار گوشی آمریکا افزایش یافت؛ کاهش جزئی سهم سامسونگ

با نزدیک‌شدن به اواخر سال ۲۰۲۴، تغییراتی در سهم بازار برخی برندهای گوشی هوشمند در بازار آمریکا ایجاد شده است. اپل که در این کشور با اختلاف زیاد همچنان جایگاه نخست را در اختیار دارد، از سهم ۵۲ درصدی در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی به سهم ۵۳ درصدی دست یافت. براساس داده‌های کانترپوینت، لنوو […]


با نزدیک‌شدن به اواخر سال ۲۰۲۴، تغییراتی در سهم بازار برخی برندهای گوشی هوشمند در بازار آمریکا ایجاد شده است. اپل که در این کشور با اختلاف زیاد همچنان جایگاه نخست را در اختیار دارد، از سهم ۵۲ درصدی در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی به سهم ۵۳ درصدی دست یافت.

براساس داده‌های کانترپوینت، لنوو در بازار ایالات‌متحده موفق شد سهم خود را از ۱۲ درصد در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ به ۱۴ درصد در سه‌ماهه‌ی سوم سال میلادی جاری افزایش دهد.

نکته‌ی مهم دیگر اینکه سامسونگ در بازار آمریکا همچنان جایگاه دوم را دراختیار دارد و سهم این شرکت در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۴ درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی قبل از آن با یک درصد کاهش به ۲۳ درصد رسید.

سهم بازار برندهای سازنده گوشی هوشمند در آمریکا در سه ماهه سوم ۲۰۲۴

CounterPoint

به‌طور کلی فروش گوشی‌های هوشمند در بازار آمریکا در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ نسبت‌ به سال گذشته ۶ درصد کمتر بوده و ظاهراً عامل اصلی این روند، کاهش تقاضای مشتریان است.

اگرچه سهم گوشی آیفون اپل در سه‌ماهه‌ی سوم درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی قبل از آن افزایش جزئی داشت، نسبت‌ به بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته ۵ درصد کمتر است. از طرف دیگر سامسونگ نیز نسبت‌ به سه‌ماهه‌ی سوم سال گذشته ۱۳ درصد کاهش را در فروش گوشی‌های هوشمندش تجربه کرد.

مقاله‌های مرتبط:

در این میان، موتورولا موفق شد عملکردی مثبت از خود نشان دهد و با ۲۱ درصد افزایش فروش سالانه، سهم بازار خود را به‌طور قابل‌ توجهی افزایش دهد. این رشد عمدتاً به موفقیت گوشی Moto G Play 2024 نسبت داده می‌شود.

فروش گوشی گوگل در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری ۱۹ درصد درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه سال قبل افزایش یافته که دلیل آن عرضه‌ی زودهنگام سری پیکسل ۹ بوده است.



Source link