سونی با خرید کادوکوا به دنیای انیمه و بازی قدم گذاشت

شرکت رسانه‌ای قدرتمند ژاپنی، کادوکوا، روز چهارشنبه اعلام کرد که پیشنهاد خرید سهام خود را دریافت کرده است. این خبر یک روز پس از گزارش رویترز مبنی بر مذاکرات سونی برای خرید توسعه‌دهنده بازی فانتزی تحسین‌شده «الدن رینگ» منتشر شد که باعث افزایش چشمگیر ارزش سهام کادوکوا شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی […]


شرکت رسانه‌ای قدرتمند ژاپنی، کادوکوا، روز چهارشنبه اعلام کرد که پیشنهاد خرید سهام خود را دریافت کرده است. این خبر یک روز پس از گزارش رویترز مبنی بر مذاکرات سونی برای خرید توسعه‌دهنده بازی فانتزی تحسین‌شده «الدن رینگ» منتشر شد که باعث افزایش چشمگیر ارزش سهام کادوکوا شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، سهام کادوکوا که شرکت مادر استودیو FromSoftware، توسعه‌دهنده بازی «الدن رینگ» است، روز چهارشنبه در بازار توکیو ۱۶ درصد افزایش یافت و به افزایش ۲۳ درصدی روز سه‌شنبه پس از انتشار گزارش، افزود. پس از پایان معاملات روز چهارشنبه، کادوکوا در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیشنهاد اولیه‌ای برای خرید سهام خود دریافت کرده است، اما تأکید کرد که هنوز هیچ تصمیمی قطعی در این مورد اتخاذ نشده است. سونی که سهام آن روز چهارشنبه ۲.۸ درصد افزایش یافت، از اظهار نظر در مورد هرگونه مذاکره خودداری کرده است.

دو منبع آگاه به این موضوع به رویترز گفتند که مذاکرات بین دو شرکت در جریان است و در صورت توافق نهایی، ممکن است قرارداد خرید در هفته‌های آینده امضا شود. این معامله می‌تواند پورتفولیوی سرگرمی سونی را که شامل بازی‌های ویدئویی، فیلم، موسیقی و انیمه می‌شود، به‌طور قابل‌توجهی تقویت کند. سرکان توتو، بنیانگذار شرکت مشاوره Kantan Games، معتقد است: «انیمه و مانگا در حال تصرف بازارهای جهانی هستند و سونی به خوبی از این موضوع آگاه است. اگر سونی قصد دارد بازیگر بزرگی در این بازارها باشد، به سرمایه‌گذاری‌های کلان نیاز دارد و به همین دلیل به دنبال خرید کادوکوا است.»

سونی در حال حاضر مالک سرویس استریم انیمه Crunchyroll و شرکت برنامه‌ریزی انیمه Aniplex است که به دلیل تولید سریال‌های باکیفیت مانند «شیطان کش» (Demon Slayer) شناخته می‌شود.

آتول گوئال، تحلیلگر شرکت Jefferies، در یادداشتی نوشت: «افزودن ظرفیت برنامه‌ریزی و تولید انیمه کادوکوا می‌تواند به تقویت پیشنهادات Aniplex کمک شایانی کند. گوئال همچنین افزود: «علاوه بر این، کادوکوا از طریق فعالیت‌های انتشاراتی خود، مالکیت معنوی اصلی (IP) بسیاری را تولید می‌کند و افزودن این IPهای اصلی می‌تواند به تقویت Aniplex کمک کند.»

طبق داده‌های شرکت تحقیقاتی Grand View Research که در ارائه سونی ذکر شده است، انتظار می‌رود بازار انیمه تا سال ۲۰۳۰ تقریباً دو برابر شود و به ۶۰ میلیارد دلار برسد. در سال‌های اخیر، فرانچایزهای ژاپنی به منبعی محبوب برای تولید محتوا در صنعت سرگرمی تبدیل شده‌اند. برای مثال، نتفلیکس یک اقتباس لایو اکشن از مانگای «One Piece» تولید کرده است و آمازون در حال اقتباس از سری بازی‌های محبوب «Yakuza» شرکت سگا سامی است.

FromSoftware سابقه‌ای در ساخت بازی‌های بسیار موفق مانند «الدن رینگ» که به‌طور گسترده یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده تاکنون محسوب می‌شود، و «Sekiro: Shadows Die Twice» دارد. با این حال، صنعت بازی‌سازی با چالش هزینه‌های بالای تولید بازی‌های جدید مواجه است. سونی ماه گذشته اعلام کرد که دو استودیو از جمله Firework Studios را تعطیل خواهد کرد که بازی اول شخص «Concord» این استودیو پس از انتشار در ماه اوت با استقبال چندانی روبرو نشد. توتو از شرکت Kantan Games معتقد است که: «معامله با کادوکوا می‌تواند باعث کاهش وابستگی پلی‌استیشن به بازی‌های پرفروش و افزایش ثبات کلی کسب‌وکار سرگرمی سونی شود.



Source link