نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش خبرآنلاین، میلههای پایدار کننده (میل موج گیر) گزینهای مناسب برای هندلینگ خودرو در جادههای آسفالت هستند اما سفتی این قطعات در حین آفرود میتواند یک نقطهضعف باشد. سیستم KDSS تویوتا توازن مطلوبی بین سواری روزمره و توانایی آفرود ایجاد میکند. این کار با استفاده از میل موج گیرهایی انجام میشود که میتوانند از […]
به گزارش خبرآنلاین، میلههای پایدار کننده (میل موج گیر) گزینهای مناسب برای هندلینگ خودرو در جادههای آسفالت هستند اما سفتی این قطعات در حین آفرود میتواند یک نقطهضعف باشد. سیستم KDSS تویوتا توازن مطلوبی بین سواری روزمره و توانایی آفرود ایجاد میکند. این کار با استفاده از میل موج گیرهایی انجام میشود که میتوانند از طریق سیلندرهای هیدرولیکی فعال یا غیرفعال شوند. این سیلندرها در میل موج گیرهای جلو و عقب نصب شدهاند و از طریق یک لوله به هم متصل هستند تا مایع هیدرولیک بسته به شرایط رانندگی امکان گردش را داشته باشد. در زمان سواری عادی در جادهها، فشار سیلندرها مساوی بوده تا تکانهای بدنه مدیریت شوند؛ اما در آفرود فشار نامساوی در میل موج گیرهای جلو و عقب برقرار میشود تا مقاومت میل موج گیرها خنثی شده و سیستم تعلیق خودرو انعطاف بیشتری داشته باشد. نتیجه این کار کشش بهتر خودرو حتی در سختترین مسیرها خواهد بود.
به نقل پدال، آنچه بیان شد توضیحی ساده از عملکرد سیستم KDSS تویوتا بود اما کدام خودروهای این برند به چنین سیستمی مجهز هستند؟ جالب اینکه سیستم موردبحث در خودروهای مدل ۲۰۲۵ وجود ندارد و برای استفاده از آن باید به دنبال تویوتاهای مدل ۲۰۲۴ و قبل از آن باشید. تریم های TRD و TRD آفرود پریمیوم تویوتا ۴ رانر مدل ۲۰۲۴ با KDSS عرضه شدهاند و تویوتا لندکروزر مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۱ نیز به این سیستم مجهز است. همین موضوع درباره نسخههای قدیمیتر لکسوس GX470 و GX460 نیز صدق میکند.
در حال حاضر نسخههای جدید ۴ رانر ۲۰۲۵ به سیستمی با نام SDM یا مکانیسم قطع پایدار کننده مجهز هستند که از طریق دکمه و فعال کننده فیزیکی روی سیستم تعلیق میتوان آن را کنترل کرد. این سیستم در واقع همان مزایای KDS را به همراه قطع فیزیکی میل موج گیرها به همراه دارد. تویوتا لندکروزر ۲۰۲۵ نیز به همین سیستم SDM مجهز شده درحالیکه لکسوس GX مدل ۲۰۲۵ دارای سیستم e-KDSS یا سیستم تعلیق دینامیک جنبشی الکترونیکی است. این سیستم همان توازن مشابه بین راحتی سواری جادهای با تواناییهای آفرود را به همراه دارد اما صرفنظر از نامگذاری یا فعال کردن فیزیکی، موضوع مهم این است که خودروهای آفرود کشش خود را در مسیرهای صعبالعبور حفظ کنند و قطع کردن میل موج گیرها یکی از عوامل مهم حفظ این توانایی است.
۵۸۵۸
خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
صندوق نوآوری و شکوفایی با انعقاد ۵ قرارداد زمینه تامین مالی برای تامین محل کار شرکتهای دانشبنیان را فراهم کرد. به گزارش ایسنا، در حاشیه نشست روسای پارک های علم و فناوری، قرارداد تخصیص خط اعتباری ویژه استقرار شرکتهای دانش بنیان میان وزارت علوم با صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد شد. این قراردادها شامل قراردادهایی […]
تصاویر جدید منتشرشده از گوشی OPPO Find N5 نشان میدهند که نسل جدید گوشیهای تاشو، باریکتر از هر زمان دیگری طراحی شده است. به گزارش تکناک، شرکت اوپو به تازگی اعلام کرده است که گوشی تاشوی جدید خود را که به عنوان باریکترین گوشی تاشوی دنیا شناخته میشود، در فوریه معرفی خواهد کرد. طبق ادعاهای […]
رئیس هیات مدیره انجمن سرمایهگذاری خطرپذیر کشور خطاب به روسای پارکهای فناوری گفت: از شما میخواهم به صندوقهای پژوهش و فناوری متمرکز شوید و همه ظرفیتهای استانی خود را در این صندوقها متمرکز کنید. به گزارش ایسنا، دکتر سید محمدحسین سجادی نیری در نشست روسای پارکهای علم و فناوری سراسر کشور با موضوع روشهای تامین […]
فعالان حوزه سرمایه گذاری معتقد هستند که اعطای وام به شرکت های نوپا سم است ولی شرکتهای بزرگ میتوانند بخش تحقیق و توسعه خود را به این شرکت ها واگذار کنند.۵ به گزارش ایسنا، دکتر دلیری فعال حوزه سرمایه گذاری اکوسیستم نوآوری و شکوفایی در نشست پارک های علم و فناوری سراسر کشور، با بیان […]