سیلیکون آینده‌ای روشن برای خودروهای برقی خواهد بود

اخیراً شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در فناوری باتری‌ها، به خصوص برای خودروهای برقی بوده‌ایم. یکی از نوآوری‌های امیدوارکننده، استفاده از سیلیکون به عنوان ماده اصلی در آند باتری‌ها است. به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، سیلیکون ظرفیت ذخیره انرژی بسیار بیشتری نسبت به گرافیت، ماده رایج در باتری‌های فعلی، دارد. این یعنی باتری‌های سیلیکونی […]


اخیراً شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در فناوری باتری‌ها، به خصوص برای خودروهای برقی بوده‌ایم. یکی از نوآوری‌های امیدوارکننده، استفاده از سیلیکون به عنوان ماده اصلی در آند باتری‌ها است.

به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، سیلیکون ظرفیت ذخیره انرژی بسیار بیشتری نسبت به گرافیت، ماده رایج در باتری‌های فعلی، دارد. این یعنی باتری‌های سیلیکونی می‌توانند انرژی بیشتری را در حجم و وزن کمتر ذخیره کنند. همچنین با افزایش چگالی انرژی، خودروهای برقی می‌توانند مسافت بیشتری را با یک بار شارژ طی کنند. به گفته محققان باتری‌های سیلیکونی قابلیت شارژ سریع‌تری نسبت به باتری‌های فعلی دارند. سلیکون امنیت بیشتری داشته و استفاده از سیلیکون خطر آتش‌سوزی در باتری را کاهش می‌دهد.

یکی از چالش‌های اصلی استفاده از سیلیکون، افزایش حجم آن هنگام شارژ است. اما محققان در حال یافتن راه‌هایی برای مدیریت این مشکل هستند. تولید باتری‌های سیلیکونی در مقیاس بزرگ هنوز هزینه بالایی دارد. با این حال، با افزایش تقاضا و پیشرفت فناوری، انتظار می‌رود هزینه‌ها کاهش یابد. بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی و فناوری به پتانسیل بالای باتری‌های سیلیکونی پی برده‌اند و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در این زمینه انجام می‌دهند. شرکت‌هایی مانند مرسدس، پورشه و جنرال موتورز به دنبال استفاده از این فناوری برای تولید خودروهای برقی با برد بیشتر و عملکرد بهتر هستند.

با توجه به پیشرفت‌های اخیر در فناوری باتری‌های سیلیکونی، می‌توان آینده‌ای روشن برای این فناوری پیش‌بینی کرد. استفاده گسترده از باتری‌های سیلیکونی می‌تواند تحولی بزرگ در صنعت خودروهای برقی ایجاد کند و به تسریع گذار به انرژی‌های پاک کمک کند.
برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.



Source link