شیرجه باورنکردنی کشتی ۱۰۰ متری در آب / حالت عمودی غول فلزی در آب / عکس

به گزارش خبرآنلاین، این سکوی تحقیقاتی که در سال ۱۹۶۲ با بودجه دفتر تحقیقات نیروی دریایی آمریکا (ONR) ساخته شد، به نسل‌های متمادی از دانشمندان و اقیانوس‌شناسان کمک کرد تا اسرار دریا را بهتر درک کنند. مطالعه امواج داخلی، تعامل هوا و دریا، و انتشار صوت در مسافت‌های طولانی از جمله دستاوردهای این کشتی بود. […]


به گزارش خبرآنلاین، این سکوی تحقیقاتی که در سال ۱۹۶۲ با بودجه دفتر تحقیقات نیروی دریایی آمریکا (ONR) ساخته شد، به نسل‌های متمادی از دانشمندان و اقیانوس‌شناسان کمک کرد تا اسرار دریا را بهتر درک کنند. مطالعه امواج داخلی، تعامل هوا و دریا، و انتشار صوت در مسافت‌های طولانی از جمله دستاوردهای این کشتی بود.

به نقل از روزیاتو، هنگامی که کشتی FLIPT در حالت افقی قرار دارد، به محل مورد نظر در دریا یدک کشیده می‌شود. سپس با استفاده از سیستم‌های هیدرولیک و مخازن بالاست، در مدت حدود ۳۰ دقیقه به حالت عمودی می‌چرخد. این آزمایشگاه شناور قادر است داده‌های حسگرها را تا عمق ۹۰ متری ستون آب جمع‌آوری کند. ظرفیت حمل ۱۱ محقق و ۵ خدمه را داشت و می‌توانست تا ۳۰ روز بدون نیاز به تأمین مجدد به عملیات تحقیقاتی ادامه دهد.

نجات کشتی FLIPT از اوراق شدن

در آگوست ۲۰۲۳، به دلیل هزینه‌های سنگین نگهداری و تعمیرات، FLIP از رده خارج و برای اوراق شدن به مکزیک منتقل شد. اما شرکت دیپ (DEEP) مستقر در بریستول، که در زمینه طراحی زیردریایی و توسعه نسل جدید زیستگاه‌های انسانی زیر آب فعالیت می‌کند، در اقدامی سریع برای نجات این کشتی اقدام کرد.

این سکو از طریق کانال پاناما و اقیانوس اطلس به دریای مدیترانه منتقل شده و قرار است طی ۱۸-۱۲ ماه آینده در فرانسه بازسازی و مدرن‌سازی شود. کریستن ترتول، مدیرعامل دیپ، با افتخار اعلام کرد که FLIP نقش کلیدی در ناوگان این شرکت خواهد داشت و به عنوان سکویی بی‌نظیر برای تحقیقات اقیانوسی و پشتیبانی از استقرار زیستگاه‌های زیردریایی سنتینل (Sentinel) عمل خواهد کرد. راه‌اندازی مجدد این کشتی برای اوایل سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده و هم‌اکنون گروه‌های متعدد اقیانوس‌شناسی و تحقیقاتی برای دسترسی به آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

۵۸۵۸



خبر آنلاین