نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
[ad_1] به گزارش خبرآنلاین، دههٔ ۲۰۰۰ دوران عجیبی از لحاظ طراحی خودرو بود. خودروهایی مثل شورلت HHR و کرایسلر پیتی کروزر، طراحی مدرن و کلاسیک را باهم تلفیق کردند و خودرویی مثل هوندا المنت شبیه جعبهای مقوایی بود که توسط یک کودک ساخته شده است. بااینحال، قطعاً عجیبترین خودروی آن سالها را تویوتا ساخت. به […]
[ad_1]
به گزارش خبرآنلاین، دههٔ ۲۰۰۰ دوران عجیبی از لحاظ طراحی خودرو بود. خودروهایی مثل شورلت HHR و کرایسلر پیتی کروزر، طراحی مدرن و کلاسیک را باهم تلفیق کردند و خودرویی مثل هوندا المنت شبیه جعبهای مقوایی بود که توسط یک کودک ساخته شده است. بااینحال، قطعاً عجیبترین خودروی آن سالها را تویوتا ساخت.
به نقل از پدال، این خودرو یک کانسپت یا یک مدلی نمایشی نیست. WiLL Vi یک خودروی تولیدی واقعی بود که حتی هنوز هم میتوان نمونههایی از آن را در حال حرکت در خیابانهای لندن دید. برای اینکه باور کنید این یک خودروی واقعی است و با هوش مصنوعی درست نکردهایم، مشخصات آن را مرور میکنیم. زیر کاپوت WiLL Vi یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر با ۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۲۳ نیوتن متر گشتاور قرار داشت که این نیرو از طریق یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشد.
برای پرداختن به این خودرو ابتدا باید داستان برند WiLL را مرور کنیم. این یک جنبش بازاریابی مشترک بود که با مشارکت بیش از ۱۰ شرکت ژاپنی مثل تویوتا، پاناسونیک، کائو و آساهی ، شرکت توریستی کینکی نیپون و… شکل گرفت. هدف از این همکاری که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ صورت گرفت، ارائهٔ محصولات و خدماتی برای جمعیت جوان ژاپن بود. همهٔ این محصولات با برند WiLL عرضه میشدند.
در دههٔ ۲۰۰۰ درحالیکه در اروپا و آمریکا خودروهای رترو مثل فولکسواگن بیتل و شورلت SSR با ترکیب طراحیهای کلاسیک و مدرن خلق شدند، صنعت خودروسازی ژاپن رویکرد خاص خود برای طراحی را داشت که نئو رترو نام گرفت و از خودروهای ژاپنی کلاسیک اواسط قرن بیستم الهام میگرفت. WiLL Vi هم مطابق با همین رویکرد طراحی ساخته شد ولی برخلاف خودروهایی مثل بیتل یا مینی که بسیار موفق عمل کردند، بازار هرگز از این تویوتای عجیب استقبال نکرد و تنها حدود ۱۶ هزار دستگاه از آن به فروش رسید.
Vi فقط در دو سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ تولید و سپس با مدل دیگری با نام سایفا جایگزین شد که هرچند هنوز هم طراحی عجیبی داشت ولی متعارفتر از Vi به نظر میرسید. در خانوادهٔ محصولات سری WiLL تویوتا علاوه بر این دو مدل، یک هاچبک کامپکت نسبتاً معمولیتر هم با نام VS وجود داشت که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ تولید شد. هرچند این خودروها فقط مخصوص بازار ژاپن بودند ولی تعداد اندکی از WiLL Vi به بریتانیا هم راه پیدا کرد.
۵۸۵۸
[ad_2] خبر آنلاین
این مطلب بدون برچسب می باشد.
[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش ایسنا، حلقههای عجیب سرشار از گرد و غبار در این عکس احتمالا پوستههای سهبعدی هستند، اما نحوه ایجاد آنها هنوز مشخص نشده است. به نقل از ناسا، مکان ایجاد حلقهها به خوبی شناخته شده است. آنها در یک منظومه ستارهای دوتایی در فاصله ۶۰۰۰ سال نوری به سمت صورت […]
[ad_1] تحلیلهای ژنتیکی هوش مصنوعی، عوامل ژنتیکی مؤثر در بیماری پارکینسون و داروهای قابل استفاده مجدد را برای درمان بیماری پارکینسون شناسایی میکنند. به گزارش ایسنا، پژوهشگران «مرکز ژنوم کلینیک کلیولند»(CCGC) با موفقیت از مدلهای ژنتیکی پیشرفته هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری پارکینسون استفاده کردند. آنها عوامل ژنتیکی مؤثر در پیشروی بیماری و داروهای مورد […]
[ad_1] تیم کوک، مدیرعامل اپل، در جریان جلسهی توجیهی مربوطبه گزارش مالی جدید این شرکت به مسیر پیش روی آیفون اشاره کرد. به روایت کوک، فضای زیادی برای ایجاد نوآوری وجود دارد. این گفته در حالی مطرح میشود که شایعهها دربارهی رونمایی آیفون ۱۷ ایر به اوج رسیدهاند. کوک معمولا در جلسههای مالی جزئیات دقیقی […]
[ad_1] طبق اطلاعات فاششده، گوشی گلکسی S25 اج سامسونگ احتمالاً با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و نمایشگر مجهز به Gorilla Glass Victus 2 عرضه خواهد شد. به گزارش تکناک، گوشی گلکسی S25 اج در رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ معرفی شد. هنوز تاریخ دقیق عرضه این گوشی پرچمدار باریک مشخص نیست؛ اما افشاگری جدید جزئیات مهمی […]