نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
بهتازگی نتایج فروش جهانی پورشه در سال ۲۰۲۴ منتشر شده است و این نتایج تصویری دوگانه از عملکرد این خودروساز آلمانی را به نمایش میگذارد. درحالیکه فروش کلی با کاهشی ۳ درصدی به ۳۱۰,۷۱۸ دستگاه رسیده است، خودروهای بنزینی این شرکت با استقبال چشمگیری مواجه شدهاند. این تضاد بهویژه در مقایسه با فروش ناامیدکنندهی خودروهای […]
بهتازگی نتایج فروش جهانی پورشه در سال ۲۰۲۴ منتشر شده است و این نتایج تصویری دوگانه از عملکرد این خودروساز آلمانی را به نمایش میگذارد. درحالیکه فروش کلی با کاهشی ۳ درصدی به ۳۱۰,۷۱۸ دستگاه رسیده است، خودروهای بنزینی این شرکت با استقبال چشمگیری مواجه شدهاند. این تضاد بهویژه در مقایسه با فروش ناامیدکنندهی خودروهای برقی پورشه، بهخصوص مدل تایکان، بسیار مشهود است.
یکی از نکات برجستهی گزارش Motor1، عملکرد خیرهکنندهی مدل کاین محسوب میشود که با افزایش ۱۸ درصدی فروش و تحویل ۱۰۲,۸۸۹ دستگاه به مشتریان در سراسر جهان، به پرفروشترین مدل پورشه در سال ۲۰۲۴ تبدیل شد. این موفقیت را میتوان به عرضه مدل فیسلیفتشده این خودرو در سال ۲۰۲۳ نسبت داد.
در مقابل، فروش مدل تایکان با افت ۴۹ درصدی به تنها ۲۰,۸۳۶ دستگاه رسید. پورشه دلیل این کاهش چشمگیر را به فیسلیفت میانی این مدل و روند کندتر از حد انتظار پذیرش خودروهای برقی نسبت میدهد.
شرکت پورشه اذعان کرد که درباره سرعت رشد بازار خودروهای برقی بیشازحد خوشبین بوده است و حتی احتمال استفاده از موتورهای بنزینی در خودروهایی را مطرح میکند که در ابتدا قرار بود کاملاً برقی باشند.
در همین حال، فروش نسل دوم مدل برقی ماکان با فروش ۱۸,۲۷۸ دستگاه شروع موفقی را تجربه کرده است؛ هرچند عرضه آن از اواخر سپتامبر (مهر ۱۴۰۳) آغاز شد. بااینهمه، این مدل راه دشواری را برای جبران فروش ۶۴,۵۱۷ دستگاه بنزینی نسل قبل خود در پیش دارد؛ مدلی که فروشش بهدلیل قوانین جدید امنیت سایبری از بازار اروپا، بهطور کامل از بین رفت.
در بخش خودروهای اسپرت، مدل ۹۱۱ با افزایش ۲ درصدی فروش به ۵۰,۹۴۱ دستگاه و مدلهای باکستر با افزایش ۱۵ درصدی به ۲۳,۶۷۰ دستگاه رسیدند. در این میان، بهویژه عملکرد ۷۱۸ مهم است؛ زیرا این مدل نیز مانند نسل اول ماکان بهدلیل قوانین امنیت سایبری از بازار اروپا حذف شد. این موفقیت در حالی رقم خورد که زمزمههایی مبنیبر توقف تولید این مدلها و جایگزینی آنها با مدلهای برقی به گوش میرسد.
مقالههای مرتبط
فروش مدل پانامرا نیز با کاهش ۱۳ درصدی به ۲۹,۵۸۷ دستگاه رسید که پورشه دلیل آن را کاهش تقاضا در چین عنوان کرد؛ بازاری که همچنان به سدانها علاقه زیادی نشان میدهد. بهطور کلی، سال ۲۰۲۴ برای پورشه در چین سال موفقی نبود و فروش کلی این شرکت در این کشور با کاهش ۲۸ درصدی مواجه شد.
با این شرایط در سایر مناطق جهان، تقاضا برای خرید خودروهای پورشه افزایش یافته بود؛ اما این افزایش نیز نتوانست کاهش شدید فروش در چین را جبران کند. این آمار نشان میدهد که پورشه با مشکلات جدی درزمینه فروش خودروهای برقی و رقابت در بازار چین روبهرو است و باید استراتژیهای خود را با تغییرات دنیای خودرو هماهنگ کند.
Source link
این مطلب بدون برچسب می باشد.
اخیراً مشخصات رنگبندی و فضای ذخیرهسازی و زمانبندی عرضه پرچمداران سری گلکسی S25 سامسونگ فاش کرده است. به گزارش تکناک، سامسونگ ۲۲ ژانویه ۲۰۲۵ (۳ بهمن ۱۴۰۳) با برگزاری رویداد گلکسی آنپکد بهصورت رسمی از سری جدید گلکسی S25 پردهبرداری خواهد کرد. این سری شامل سه مدل گلکسی S25 و گلکسی S25 پلاس و گلکسی […]
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون محیطزیست طبیعی و تنوعزیستی سازمان حفاظت محیطزیست گفت: همچنان کشت درخت غیر بومی پائولونیا ممنوع است. حمید ظهرابی در جلسه تصمیمگیری درباره مدیریت گونههای غیربومی درخت پائولونیا در کشور که با حضور نمایندگان سایر دستگاهها و مراکز علمی تحقیقاتی برگزار شد، افزود: مدیریت کاشت و […]
محققان یکی از شرکتهای دانش بنیان پنجههای کربنی قابل انعطاف و سبکی را عرضه کردند که با رفع چالشهای نسل گذشته پروتزها، امکان راه رفتن مستقل را برای افرادی که پای خود را از دست دادهاند فراهم کرده است. به گزارش ایسنا، قطع عضو ممکن است به دلیل بیماریهایی مانند دیابت و سوانح شغلی و […]
افبیآی در عملیاتی گسترده موفق شد با هککردن ۴,۲۰۰ دستگاه کامپیوتر در سراسر ایالات متحده، بدافزار PlugX را پاک کند. هکرهای تحتحمایت دولت چین از این بدافزار برای سرقت اطلاعات حساس استفاده میکردند. به گزارش وزارت دادگستری ایالات متحده، PlugX از سال ۲۰۱۲ تهدیدی دائمی در حوزهی امنیت سایبری بوده است و عمدتاً ازطریق پورتهای […]