نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
فناوری FSR 4 شرکت AMD با بهبود کیفیت تصویر و کاهش مشکلات بصری مانند: کش آمدن و لرزش تصویر، تجربه گیمینگ را روی کارتهای گرافیک Radeon RX 9070 ارتقا میدهد. به گزارش تکناک و به نقل از وبسایت wccftech، دموی جدید AMD نشان میدهد که بازیها روی کارتهای گرافیک Radeon RX 9070 حالا با پایداری […]
فناوری FSR 4 شرکت AMD با بهبود کیفیت تصویر و کاهش مشکلات بصری مانند: کش آمدن و لرزش تصویر، تجربه گیمینگ را روی کارتهای گرافیک Radeon RX 9070 ارتقا میدهد.
به گزارش تکناک و به نقل از وبسایت wccftech، دموی جدید AMD نشان میدهد که بازیها روی کارتهای گرافیک Radeon RX 9070 حالا با پایداری بصری بهتری اجرا میشوند. در رویداد CES علاوه بر معرفی سری کارتهای گرافیک RDNA 4 یعنی Radeon RX 9070 شرکت AMD از نسخه جدید فناوری ارتقای تصویر خود به نام FSR 4 یا FidelityFX Super Resolution 4 نیز رونمایی کرد. FSR 4 جایگزین نسخه FSR 3.1 شده و هدف آن ارائه کیفیت تصویری برتر در کارتهای گرافیک سری RX 9000 است.
طبق گزارش Hardware Unboxed، شرکت AMD در رویداد CES مقایسهای از FSR 4 و FSR 3.1 را کنار هم نمایش داد. FSR 4 در حالت Performance که اغلب کیفیت تصویر پایینتری نسبت به حالت Quility دارد، پیشرفت چشمگیری نشان داد. در یکی از صحنهها در بازی Ratchet & Clank: Rift Apart، محفظه سبز شفاف با وضوح بالایی نمایش داده شد و ذرات درون آن به وضوح دیده میشدند. در مقابل، FSR 3.1 با جزئیات کمتری همراه بود و مشکلاتی نظیر کش آمدن و لرزش در جزئیات تصویر مشاهده میشد. این تفاوت حتی بدون بزرگنمایی نیز مشخص بود.
نمونه دیگری از این پیشرفت در حلقه دور شخصیت بازی قابل مشاهده است، که در نسخه FSR 3.1 بدون تعریف واضح و با لرزش نمایش داده میشد، در حالی که با FSR 4 این مشکل رفع شده است و تصویر روان و بدون کش آمدن نمایش داده شد.
یکی از تغییرات مهم در FSR 4 کاهش قابل توجه کش آمدن تصویر است. اگرچه تصاویر ثابت ممکن است این تفاوت را به خوبی نشان ندهند، اما در دموی ارائهشده، ذرات در حال سقوط بدون هیچ اثر محو و کشیدگی نمایش داده میشدند، در حالی که در FSR 3.1 این مشکل مشهود بود. حتی تماشاگران حاضر در استادیوم بازی نیز با FSR 4 با جزئیات بیشتری نمایش داده شدند.
همچنین در نمونه دیگری، لرزش و شطرنجی شدن پلکان در FSR 3.1 به وضوح مشاهده میشد، اما با FSR 4 این مشکل ۱۰۰ درصد برطرف شده بود و پلکان با ظاهری روان و بدون لرزش دیده میشد.
به طور کلی، از مشکل کش آمدن تصویر گرفته تا لرزش در جزئیات، مشکلات نسخه ۳.۱ با معرفی نسخه ۴ بهبود قابل توجهی یافته است. این فناوری به زودی منتشر میشود و بازیهای Call of Duty: Black Ops 6 و Ratchet & Clank: Rift Apart اولین عناوینی خواهند بود که از این تکنولوژی بهرهمند میشوند.
منبع: تکنک
این مطلب بدون برچسب می باشد.
۲۲۰ زوج دانشجوی دانشگاه تهران، در مشهد مقدس میهمان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها شدند. به گزارش ایسنا، جشن ازدواج ۲۲۰ زوج دانشجوی دانشگاه تهران که در قالب بیست و هفتمین طرح ملی «همسفر تا بهشت» برگزار شد، با مراسم روز دوشنبه ۶ اسفند در پردیس مرکزی دانشگاه تهران آغاز شد و زوجهای دانشجو پس […]
انویدیا در حال کار روی رفع مشکل صفحهی سیاه در کارتهای گرافیکی سری RTX 50 است و برای بهروزرسانی جدید درایور آماده میشود که احتمالاً مشکل را برای برخی کاربران حل خواهد کرد. گزارشها نشان میدهند که برخی کاربران پساز نصب درایور جدید انویدیا با مشکل صفحهنمایش سیاه و شناسایینشدن کارت گرافیک انویدیا روبهرو شدهاند؛ […]
سامسونگ از نسل دهم حافظه V-NAND خود با بیش از ۴۰۰ لایه و سرعت ۵/۶ GT/s و فناوری Hybrid Bonding پردهبرداری کرد. به گزارش تکناک، سامسونگ در کنفرانس بینالمللی مدارهای حالت جامد ۲۰۲۵ حافظه V-NAND نسل دهم خود را رونمایی کرد. این حافظه جدید بیش از ۴۰۰ لایه فعال و سرعت رابط ۵/۶ GT/s دارد. […]
هر سال، حدود ۳۷۴ میلیون کودک و بزرگسال برای زنده ماندن به اکسیژن پزشکی نیاز دارند. این نیاز مدام رو به افزایش است، اما در بسیاری از کشورهای کمدرآمد، کمتر از یکسوم مردم به این درمان حیاتی دسترسی دارند. به تازگی، گروهی متشکل از ۳۰ پژوهشگر، گزارشی را منتشر کرده و به ارائهی راهکارهایی تازه […]