فیسبوک می‌خواهد به نسل زد در بزرگسالی کمک کند

فیسبوک با هدف جذب مجدد کاربران نسل زد، در حال تبدیل شدن به ابزاری برای کمک به جوانان در پیمایش بهتر بزرگسالی است. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا،این پلتفرم رسانه اجتماعی هفته گذشته یک طراحی جدید را اعلام کرد که متناسب با آنچه مدیران اجرایی معتقدند جوانان بیشتر می‌خواهند ببینند، است. طراحی […]


فیسبوک با هدف جذب مجدد کاربران نسل زد، در حال تبدیل شدن به ابزاری برای کمک به جوانان در پیمایش بهتر بزرگسالی است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا،این پلتفرم رسانه اجتماعی هفته گذشته یک طراحی جدید را اعلام کرد که متناسب با آنچه مدیران اجرایی معتقدند جوانان بیشتر می‌خواهند ببینند، است. طراحی جدید محتوای محلی و توصیه‌ها را جمع‌آوری می‌کند، از هوش مصنوعی برای پاسخ دادن به سوالات متداول در گروه‌های خاص فیسبوک استفاده می‌کند و به کاربران غیر فیسبوک اجازه می‌دهد تا برای رویدادهای فیسبوک RSVP کنند.

فیسبوک که اکنون ۲۰ ساله است، در سال‌های اخیر محبوبیت خود را در میان نوجوانان از دست داده است. اما متا، شرکت مادر فیسبوک، متوجه شد که جوانان فعال در این پلتفرم تمایل دارند از ویژگی‌های جامعه‌محور آن مانند فیسبوک مارکت‌پلیس و گروه‌ها استفاده کنند. تام الیسون، رئیس فیسبوک که بر توسعه محصولات آن نظارت دارد، گفت که استراتژی محصول این شرکت در چند سال گذشته با دو عامل اصلی انگیزه گرفته است.

فیسبوک با تکیه بر عادات فعال کاربران نسل زد، به عناصر اجتماعی پلتفرم خود تکیه کرده است. کاربران جوان تمایل دارند از این برنامه به عنوان ابزاری برای یافتن هم‌خانه، خرید ارزان و پیوستن به گروه‌های مجازی که با سرگرمی‌ها و علایق آن‌ها همسو است، استفاده کنند. طراحی جدید فیسبوک شامل یک تب جدید “محلی” است که در حال حاضر در تعدادی از شهرهای بزرگ آمریکایی آزمایش می‌شود و هدف آن جمع‌آوری فعالیت‌های محلی، گروه‌ها و توصیه‌های مکان‌های داغ از سراسر پلتفرم است. این ویژگی “هفتگی” و “هضم آخر هفته” را برای تغذیه کاربران با مجموعه‌ای از رویدادهای توصیه‌شده در منطقه خود راه‌اندازی می‌کند.

فیسبوک همچنین یک تب “ویدئو” با صفحه کامل برای ریل‌های فیسبوک، یک تب “اکسپلور” برای محتوای متناسب با علایق یک کاربر و یک ویژگی “Matchmaker” که به کاربران اجازه می‌دهد از طرف دوستان خود در فیسبوک دیتیگ سوایپ کنند، اضافه می‌کند. اضافه شدن یک تب اختصاصی برای ویدیوی کوتاه فرم هدایت شده توسط الگوریتم، اقدامی است که فیسبوک را شبیه‌تر به تیک‌تاک، اینستاگرام و سایر پلتفرم‌هایی که همان استراتژی را اتخاذ کرده‌اند، خواهد کرد.

اما کولن مک‌کلین، محقق ارشد متمرکز بر تحقیقات اینترنتی و فناوری در مرکز تحقیقات پیو، گفت که مردم معمولاً از پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی برای اهداف مختلف استفاده می‌کنند. در حالی که آنها از همه برنامه‌ها برای سرگرمی استفاده می‌کنند، او گفت که این ویژگی‌های جامعه‌محور هستند که مردم تمایل دارند با فیسبوک مرتبط کنند. مک‌کلین گفت: “بزرگسالان جوان می‌دانند که واقعاً چه چیزی برجسته است وقتی صحبت از فیسبوک می‌شود، این است که روابط محرک هستند.” “تقریباً همه کاربران فیسبوک به ما می‌گویند که برای حفظ ارتباط با دوستان و خانواده در آنجا هستند. اکثریت قریب به اتفاق نیز می‌گویند دلیلی که در آنجا هستند این است که با افرادی که علایق خود را به اشتراک می‌گذارند ارتباط برقرار کنند.”

برخی از نسل زدها که این پلتفرم را بیشتر استفاده می‌کنند، آن را به عنوان مکانی برای یافتن جامعه آنلاین فراتر از حلقه‌های اجتماعی عادی خود در هنگام پیمایش بزرگسالی توصیف کردند.  فیسبوک با ارائه ویژگی‌های جدید و تمرکز بر جوامع محلی، تلاش می‌کند تا خود را به یک پلتفرم جذاب برای نسل زد تبدیل کند. این تغییرات نشان می‌دهند که فیسبوک به نیازها و علایق کاربران جوان‌تر توجه دارد و برای حفظ محبوبیت خود در آینده، به این تغییرات نیاز دارد.



Source link