قدرت فروش آیفون ۱۶؛ مهم‌ترین سوال پیش روی سه‌ماهه دسامبر و سال مالی آینده اپل

تونی ساکوناجی، تحلیلگر برنشتاین، می‌گوید: “سرمایه‌گذاران انتظار دارند اپل در مورد آیفون ۱۶ و هوش مصنوعی اپل خوش‌بین باشد، اما این لزوماً نشان‌دهنده موفقیت نهایی این چرخه نیست.” به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، اپل روز دوشنبه، هفته‌ها پس از عرضه آیفون ۱۶، عرضه محدود ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل را برای کاربران آمریکایی […]


تونی ساکوناجی، تحلیلگر برنشتاین، می‌گوید: “سرمایه‌گذاران انتظار دارند اپل در مورد آیفون ۱۶ و هوش مصنوعی اپل خوش‌بین باشد، اما این لزوماً نشان‌دهنده موفقیت نهایی این چرخه نیست.”

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، اپل روز دوشنبه، هفته‌ها پس از عرضه آیفون ۱۶، عرضه محدود ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل را برای کاربران آمریکایی به زبان انگلیسی آغاز کرد. در حال حاضر، هوش مصنوعی اپل در بازارهای کلیدی مانند اروپا و چین در دسترس نخواهد بود، جایی که غول فناوری تحت فشار هوآوی احیا شده و همچنین سایر بازیکنان داخلی مانند ویوو، شیائومی و آنر قرار دارد. اپل این هفته اعلام کرد که برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل را برای کاربران اتحادیه اروپا در رایانه‌های مک عرضه کرده و ویژگی‌های بیشتری را در ماه آوریل راه‌اندازی خواهد کرد.

عرضه محدود نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است که ممکن است مشتریان خرید دستگاه‌های خود را از فصل تعطیلات مهم به سال آینده موکول کنند و باعث تأخیر در افزایش بالقوه فروش از طریق هوش مصنوعی شوند. طبق برآورد تحلیلگران گردآوری شده توسط LSEG، انتظار می‌رود اپل در سه‌ماهه سپتامبر افزایش ۳.۸ درصدی فروش آیفون را گزارش کند. این امر باعث پایان دو فصل کاهش خواهد شد.

فروش ناهموار آیفون بر مشکلات اپل می‌افزاید طبق داده‌های LSEG، انتظار می‌رود درآمد کلی آن در دوره ژوئیه تا سپتامبر، که چهارمین سه ماهه مالی آن را تشکیل می‌دهد، ۵.۷ درصد افزایش یابد. انتظار می‌رود درآمد از چین بزرگ ۶.۶ درصد افزایش یابد. طبق گزارش‌های محلی، برخی از مدل‌های آیفون، از جمله نسخه‌هایی از آیفون ۱۶ پلاس، پیش از عرضه رسمی مدل، تخفیف ۱۰ درصدی در پلتفرم خرده‌فروشی آنلاین پین‌دودو داشتند. پین‌دودو شریک خرده فروشی اپل نیست، به این معنی که اپل هیچ کنترلی بر قیمت‌های آن ندارد.

طبق داده‌های IDC، کاهش قیمت آیفون و همچنین سری آیفون ۱۶ به اپل کمک کرد تا در سه ماهه منتهی به سپتامبر، دومین سهم بزرگ بازار چین را به دست آورد. انتظار می‌رود فروش آی‌پد با ۱۰.۱ درصد افزایش به ۷.۰۹ میلیارد دلار برسد، پس از جهش ۲۳.۷ درصدی در سه ماهه قبلی، که با عرضه نسخه‌های قدرتمندتر تبلت تقویت شد.

انتظار می‌رود کسب‌وکار خدمات – که شامل اپ استور و معمولاً سریع‌تر از رشد دستگاه‌های اپل است – ۱۳.۳ درصد افزایش فروش داشته باشد، که کمی کندتر از سه ماهه قبلی است. این کسب‌وکار پس از اتهامات رگولاتورهای ضد انحصار اتحادیه اروپا به اپل در ماه ژوئن به دلیل نقض قوانین فناوری اتحادیه، با موانع فزاینده‌ای روبرو است. معامله سودآور اپل با آلفابت که گوگل را به موتور جستجوی پیش‌فرض در iOS تبدیل می‌کند، نیز در ایالات متحده مورد بررسی قرار دارد.



Source link