مایکروسافت نام Office را به برند جدید “Microsoft 365 Copilot” تغییر داد

شرکت مایکروسافت به‌ طور رسمی نام مجموعه “Microsoft 365 Office” را به “Microsoft 365 Copilot” تغییر داد. به گزارش تک‌ناک، این تغییر در طراحی لوگو و معرفی ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، شروع یک دوره جدید در استراتژی برندینگ این شرکت است. این تغییرات در راستای برنامه‌ریزی گسترده مایکروسافت برای ادغام هوش مصنوعی در […]


شرکت مایکروسافت به‌ طور رسمی نام مجموعه “Microsoft 365 Office” را به “Microsoft 365 Copilot” تغییر داد.

به گزارش تک‌ناک، این تغییر در طراحی لوگو و معرفی ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، شروع یک دوره جدید در استراتژی برندینگ این شرکت است.

این تغییرات در راستای برنامه‌ریزی گسترده مایکروسافت برای ادغام هوش مصنوعی در محصولات خود انجام می‌شود. یکی از مهم‌ترین تغییرات این برندینگ جدید، تغییر لوگوی Microsoft 365 Office از یک هگزاگون آبی به لوگوی جدید Copilot می‌باشد، که با برچسب “M365” در گوشه پایین راست همراه شده است. این تغییرات به‌زودی در اپلیکیشن‌های Office کاربران ظاهر خواهند شد.

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که این تغییر برند به‌ویژه در ارتباط با پروژه‌های هوش مصنوعی و Copilot صورت می‌گیرد. مایکروسافت اکنون در حال تقویت و گسترش قابلیت‌های هوش مصنوعی در محصولات خود است و ادغام ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، به‌ویژه Copilot، در طرح‌های پایه به‌جای ارائه آن به‌ صورت اشتراک جداگانه، یکی از گام‌های کلیدی این شرکت می‌باشد.

مایکروسافت در دسامبر گذشته، اعلام کرده بود که قصد دارد تمامی اپلیکیشن‌های خود را از “Microsoft 365 Office” به “Microsoft 365 Copilot” تغییر برند دهد. در ابتدا، این تغییر با مخالفت‌های زیادی مواجه شد و بسیاری از کاربران نسبت به آن واکنش نشان دادند. اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت توجهی به این واکنش‌ها نداشته و حالا تغییر برند اپلیکیشن‌ها به‌ طور رسمی آغاز شده است.

تغییر نام Office به برند جدید "Microsoft 365 Copilot"

از دیگر تغییرات مهم این است که مایکروسافت برای اولین بار در ۱۳ سال اخیر قیمت اشتراک Microsoft 365 را افزایش داده است. این افزایش قیمت به‌ دلیل افزودن قابلیت‌های Copilot به طرح‌های پایه می‌باشد، که به‌جای استفاده از اشتراک جداگانه Copilot Pro، در اختیار همه کاربران قرار خواهد گرفت.

نظر کارشناسان این است که تغییر برند تنها سطح اول این تغییرات است و به احتمال زیاد مایکروسافت قصد دارد با این تغییرات، مردم را به استفاده از اپلیکیشن‌های Office به‌ عنوان ابزارهای هوش مصنوعی‌محور ترغیب کند.

در حالی که هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که کاربران این تغییرات را خواهند پذیرفت یا خیر، اما در صورت موفقیت‌آمیز نبودن این تغییرات، مایکروسافت به احتمال زیاد مجبور خواهد شد دوباره برند خود را تغییر دهد.

شرکت مایکروسافت با تمرکز بیشتر بر هوش مصنوعی، قصد دارد به‌ عنوان یکی از پیشگامان این فناوری در صنعت نرم‌افزار شناخته شود و بر همین اساس، بازطراحی محصولات خود را در راستای نیازهای جدید و مبتنی بر هوش مصنوعی قرار داده است.



منبع: تکنک